Intervju Podjetja 20.5.2015 11:00

Direktor Telemacha: Postavili bomo povsem novo omrežje

pogovarjal se je Aljoša Rehar

Ljubljana, 20. maja - Največji slovenski kabelski operater Telemach bo po uspešno zaključenem prevzemu mobilnega operaterja Tušmobil začel s korenito nadgradnjo mobilne infrastrukture. Kot je v pogovoru za STA pojasnil direktor Telemacha Marko Šter, bodo postavili novo omrežje LTE, obstoječi omrežji druge in tretje generacije pa bodo v celoti prenovili.

Ljubljana. Direktor Telemacha Marko Šter. Foto: Daniel Novakovič/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Direktor Telemacha Marko Šter.
Foto: Daniel Novakovič/STA
Arhiv STA

V kateri stopnji faze integracije Tušmobila v Telemach se trenutno nahajate?

Integracija Tušmobila poteka na več ravneh. Na pravno-računovodski ravni, pri kateri gre za pravno združitev dveh doslej ločenih pravnih oseb, smo v fazi priprav, si pa to želimo narediti čim prej. Naslednja raven integracije se nanaša na informacijske sisteme, ki je zelo pomembna zaradi ponujanja storitev. Radi bi namreč ponujali integrirane fiksne in mobilne storitve, za kar potrebujemo informacijski sistem, ki bo to podpiral. Pri tem smo se odločili za nov sistem za obračunavanje, nov sistem za upravljanje odnosov s strankami, nov poslovno informacijski sistem. Ta proces smo že začeli.

Omenjeni integraciji sta osnova za to, da lahko potem začnemo s ponujanjem novih paketov oziroma storitev. Kdaj bomo pripravljeni za to, težko rečem v tem trenutku, predvsem zato ker nam je glavna želja pred tem zgraditi povsem novo omrežje. To nam je zdaj prioriteta. Že pred integracijo je bil Telemach v pogajanjih z dobavitelji opreme za radijsko omrežje, odločili smo se za novega dobavitelja, to je kitajski proizvajalec Huawei. Telemach bo torej zdaj zgradil novo omrežje, začnemo 21. maja na Primorskem.

Lokacijsko gledano bomo obdržali obe lokaciji v Ljubljani, našo obstoječo in dosedanjo Tušmobilovo, sedež pa bo pri nas v Stegnah. Posamezni oddelki se bodo združevali in temu primerno se bodo selili na eno ali drugo lokacijo. To že poteka.

Koliko zaposlenih bo imel novi Telemach in ali bo zaradi združevanja prišlo do kakšnega odpuščanja?

Zdaj nas bo skupno okrog 600, od česar jih iz Tušmobila prihaja okrog 250. Želimo pa skozi združevanje oddelkov doseči, da se zaposleni med seboj ne bi več ločevali na telemachovce, vegovce, voljatelovce in tušmobilovce. Odpuščanj ne načrtujemo, seveda pa bodo določena delovna mesta zaradi sinergij ob združitvi postala nepotrebna. V takih primerih bomo videli, kaj lahko naredimo - ali bomo naredili kakšne prerazporeditve na druga delovna mesta ali bomo našli kakšno drugo rešitev. Mislimo, da je strategija odpuščanj in klestenja stroškov dolgoročno napačna. Če želiš zagotavljati kakovostne storitve, potrebuješ dovolj zaposlenih, ki so obenem zadovoljni zaposleni.

Omenili ste postavitev novega omrežja. Kaj točno imate v načrtu?

Z 21. majem začnemo z gradnjo novega omrežja LTE, hkrati pa bomo v celoti prenavljali obstoječi omrežji druge in tretje generacije. Vsa oprema teh omrežij bo nova. Za to smo se odločili, ker želimo, da bodo storitve, ki jih bomo ponujali naročnikom, res kakovostne, to pa lahko zagotovimo samo tako, da bomo imeli novo opremo ter omrežje optimizirano in konfigurirano tako, kot je treba. Ko bomo prepričani, da so storitve takšne, kot morajo biti, bomo šli na trg z novimi storitvami.

Z omrežjem LTE bomo do 1. junija imeli že 25-odstotno pokritost slovenskega prebivalstva, kar je tudi v skladu z obvezo, dano ob pridobitvi frekvenc za LTE. Začeli bomo na Primorskem, sledila bo Ljubljana in tako naprej. Do konca leta nameravamo zagotoviti okrog 78-odstotno pokritost prebivalstva s signalom LTE. S tem bomo že krepko nad obvezami iz odločbe za frekvence - naslednja obveza je namreč do junija 2016 zagotoviti 50-odstotno pokritost. Sami sicer želimo v 12 mesecih zagotoviti 100-odstotno pokritost z omrežje LTE.

Z nadgradnjo obstoječih omrežij 2G in 3G bomo prav tako začeli na Primorskem, sledila bo Notranjska in nato postopno čez vso Slovenijo do Pomurja.

Kolikšna bo vrednost naložb v omrežje? Pred časom ste napovedali, da bodo naložbe v višini nekaj deset milijonov evrov. Ste lahko zdaj že bolj natančni?

V celotno izgradnjo novega omrežja in prenovo obstoječih dveh omrežij bomo vložili okrog 50 milijonov evrov sredstev.

Koliko novih baznih postaj boste postavili tekom tega projekta?

V letošnjem letu nameravamo postaviti okrog 50 novih baznih postaj, veliko lokacij je že pridobljenih. Trenutno je baznih postaj sicer okrog 650, s katerimi je Tušmobil doslej zagotavljal okrog 99-odstotno pokritost s signalom 2G in nekoliko manjšo pokritost s signalom 3G.

Predvidoma kdaj boste potem prišli na trg z novimi paketi?

To je odvisno od poteka postavljanja novega omrežja in uvedbe novega informacijskega sistema. Točnih napovedi še ne želimo dajati, predvidevamo pa, da bi to lahko storili do konca letošnjega leta.

Pri snovanju ponudbe bomo sicer poskušali čim bolj prisluhniti potrebam naročnikov. Poleg tega jim želimo zagotoviti transparentno ponudbo, brez skritih stroškov. Pritožbe, če bo prišlo do njih, pa bomo poskušali sporazumno reševati takoj, saj želimo gojiti dolgoročen partnerski odnos z naročniki.

Kakšna bo pri tem usoda blagovne znamke Tušmobil?

Blagovna znamka za vse storitve bo Telemach. Trenutno smo sicer še v fazi soobstoja obeh blagovnih znamk, ko bomo po postavitvi novega omrežja ponudili nove storitve, pa jih bomo tržili pod blagovno znamko Telemach.

Tušmobil je imel dogovorjeno nacionalno gostovanje v omrežju Telekoma Slovenije. Kakšne načrte imate glede tega?

Nacionalno gostovanje bomo obdržali. Cilj pri tem sicer ni zagotavljanje osnovne pokritosti, ampak s tem le dopolnjujemo naše že visoko pokritost s ciljem, da uporabniku zagotovimo največjo možno pokritost. Z vidika uporabnikov pa je pomembno to, da se nacionalno gostovanje v novih paketih ne bo več posebej plačevalo. Uporabniku torej ne bo več treba skrbeti glede nacionalnega gostovanja.

Kakšne načrte imate glede deleža na slovenskem trgu mobilne telefonije?

Tušmobil je imel doslej skoraj 13-odstoten delež, naš delež je znašal dobrega pol odstotka. Vsekakor bi radi prišli na tretjinski delež. Delali bomo na tem, da bodo naročniki, ko bodo prišli k nam, prepoznali našo kakovost, ter nato širili dober glas. Glede na to, kaj vse bomo naredili, da to dosežemo, in glede na prve odzive je ta cilj realen. Naročniki Telemacha že povprašujejo, kdaj si lahko obetajo novosti na področju mobilne telefonije, predvsem pa dosedanji naročniki Tušmobila že sprašujejo, ali lahko dobijo Telemachove fiksne storitve.

Kolikšne tržne deleže ima Telemach, če upoštevate tudi tiste uporabnike, ki ste jih pridobili s prevzemom Tušmobila?

Na področju televizije imamo vodilni, imamo skoraj 35-odstotni tržni delež. Pri širokopasovnem dostopu do interneta smo na drugem mestu s skoraj 26-odstotnim deležem, prav tako smo drugi pri fiksni telefoniji, kjer imamo 30-odstotni delež. Na področju mobilne telefonije pa imamo po prevzemu Tušmobila nekaj več kot 13-odstotni tržni delež in s tem zasedamo tretje mesto na trgu.

V zadnjih letih ste opravili kar nekaj velikih prevzemov. Omenjajo vas tudi kot interesenta za telekomunikacijsko družbo T-2. Lahko o tem poveste kaj več?

V zadnjih letih smo najprej prevzeli Kabel TV, sledila sta Elektro Turnšek in Tušmobil. Kar se tiče družbe T-2, sem že večkrat povedal, da nas zanima konsolidacija slovenskega telekomunikacijskega tržišča ne glede na infrastrukturo ali operaterja. Vsakega, ki ima namen prodati ali se združevati, poslušamo, pogledamo, da vidimo, ali sodimo skupaj. V zvezi s T-2 lahko povem le to, da smo si ogledali terjatve do T-2, ki jih prodaja slaba banka. Več trenutno ne moremo povedati.