Turizem 26.12.2022 8:42

Šaleška dolina z novo turistično strategijo in festivalom MetalDays

Velenje, 26. decembra - Turizem je eno od področij, ki se bo tudi ob prestrukturiranju Šaleške doline lahko nadalje krepilo, kar predvideva tudi letos sprejeta strategija razvoja in trženja turizma na destinaciji. Pomembno vlogo pri tem bo imel Zavod za turizem Šaleške doline, kjer kot enega najzahtevnejših projektov v letu 2023 izpostavljajo festival MetalDays.

Tolmin. Festival Metaldays. Foto: Daniel Novakovič/STA Arhiv STA

Tolmin.
Festival Metaldays.
Foto: Daniel Novakovič/STA
Arhiv STA

"Šaleška dolina je na turističnem zemljevidu vedno bolj prepoznavna," ocenjuje direktorica Zavoda za turizem Šaleške doline Alenka Kikec. Zavod je nosilec upravljanja turizma na širšem območju Velenja, Šoštanja in Topolšice ter je med drugim upravljavec Vile Bianca, Velenjske plaže, parka Viste in sistema izposoje koles Bicy.

V parku Vista ob Velenjskem jezeru so skupaj z ostalimi organizatorji v letošnjem letu na področju festivalskih in glasbenih vsebin organizirali 19 dogodkov, ki jih je obiskalo 44.000 obiskovalcev. Velik izziv pa park Vista in vse z njim povezane čaka prihodnje leto, ko bo Velenje od 31. julija do 5. avgusta gostilo festival MetalDays. Ta se v Velenje seli s tolminskega sotočja.

"Po moji oceni je to velika dodana vrednost za razvoj turizma tako v mestu Velenje, Šaleški dolini in tudi sosednjih regijah. Terja pa od nas veliko povezovanja in sodelovanja," je v pogovoru za STA dejala direktorica Zavoda za turizem Šaleške doline.

Zavod upravlja tudi z Velenjsko plažo, ki jo je letos obiskalo prek 100.000 obiskovalcev. Ti ob jezero prihajajo iz različnih koncev Slovenije in tudi iz tujine, predvsem je veliko gostov iz Zgornje Savinjske doline. Velika dodana vrednost dogajanju ob jezeru je po besedah direktorice zavoda zagotovo odprtje kampa ob jezeru, izpostavila je tudi, da je Velenjsko jezero letos že petič zapored pridobilo priznanje za najboljše naravno kopališče v Sloveniji.

Šaleška dolina je vodilna tudi na nekaterih drugih področjih v turizmu. "Smo prva destinacija v Sloveniji, ki ima tri petzvezdične produkte," je izpostavila Kikec. Med petzvezdična doživetja, ki se tržijo pod znamko Slovenia Unique Experiences, so se uvrstili kulinarično doživetje v Muzeju premogovništva, imenovano Velenje Underground, ter doživetji Skrivnosti potopljenih vasi in Polet v usnjarno Evrope. Gre za turistične produkte, ki so del kulturne dediščine okolja in ponujajo avtentičnost in butičnost.

Ustanovitelji Zavoda za turizem Šaleške doline so Mestna občina Velenje, Občina Šoštanj in Gorenje Gostinstvo, ki so letos sprejeli tudi strategijo razvoja in trženja turizma v občinah Velenje in Šoštanj v obdobju 2022-2027. Kot pomembno je Kikec izpostavila dejstvo, da je bila strategija prvič pripravljena za obe občini skupaj.

"Kajti gosta, ki pride v naše okolje, dejansko ne zanima, kje so meje med občinami, temveč jih zanima doživetje," je poudarila. Strategija v ospredje postavlja aktivni družinski oddih ter festivalski in zdraviliški turizem, kot podporna produkta pa sta poudarjena gastronomski in kulturni turizem. Strategijo že izvajajo, med drugim so letos razvili t.i. e-kartico doživetij Šaleške doline.

Zavod skrbi tudi za organizacijo več dogodkov v mestu, saj je zavodu, kot pravi direktorica, prvenstveno pomembno, da se v okolju dobro počutijo tudi lokalni prebivalci. Zato jim skušajo destinacijo čim bolj približati, tudi tako, da jih najmanj enkrat mesečno vodijo na turistična vodenja z lokalnimi turističnimi vodniki. Letos so razvili tudi produkt, povezan s pesnikom Karlom Destovnikom - Kajuhom, ki se je pred sto leti rodil v Šoštanju.