znanost 6.12.2021 14:37

Projekt LIFE Seedforce za preživetje ogroženih rastlinskih vrst

Ljubljana, 6. decembra - Ljubljanski botanični vrt, nad katerim bdi biotehniška fakulteta, je postal partner v projektu LIFE Seedforce. V projektu bodo partnerji s pomočjo semenskih bank varovali ogrožene rastlinske vrste in tako skušali zagotoviti njihovo preživetje.

Ljubljana, Botanični vrt.
Botanični vrt.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Evropski projekt je začel znanstveni muzej Trento Muse. Vključuje 15 partnerjev iz Italije, Francije, Malte in Slovenije, so sporočili iz botaničnega vrta.

Uradno se je začel 1. oktobra in se bo nadaljeval do konca leta 2026. Izboljšal naj bi stanje 29 vrst rastlin, ki so v precej slabem naravovarstvenem stanju. Zahvaljujoč celostnemu pristopu naj bi odpravili ali omilili grožnje, ki grozijo 139 populacijam. Več kot 25.000 osebkov teh redkih vrst bo prenesenih ter množično razmnoženih v rastlinjakih in v laboratorijih, da bi prekinili izolacijo posameznih populacij, ki jih trenutno obsoja na izumrtje.

Projekt se bo osredotočil tudi na izboljšanje kakovosti habitatov in krepitev ciljnih populacij na 76 izbranih območjih, kjer omenjenih 29 vrst še raste ali so nedavno izginile. Načrtovane aktivnosti vključujejo nadzor revegetacije (odstranjevanje grmovnic in dreves, spravilo sena), zaščito pred prekomerno pašo in teptanjem živine ter izkoreninjenje invazivnih tujerodnih vrst.

Za intrinzične grožnje, povezane z majhnimi in razdrobljenimi populacijami, bo Seedforce povečal velikost populacije s skrbno izbrano mešanico genotipov, ki posnema naravni pretok genov, prekine izolacijo populacij in odpravi razdrobljenost habitata, so dodali.

Ves čas trajanja projekta bodo partnerji tudi izvajali kampanje obveščanja in ozaveščanja, namenjene širši javnosti in specifični publiki. Problematika ohranjanja rastlin in biotske raznovrstnosti bo predstavljena s potujočimi razstavami in tiskovinami, ki poudarjajo vrednost edinstvene naravne dediščine endemičnih in redkih vrst. Digitalna orodja, kot so spletna mesta, družbeni in ostali mediji, bodo usmerjena na zainteresirano javnost, medtem ko bodo posebne akcije usmerjene k mladim in učencem, so še zapisali.