Turizem 18.6.2018 16:40

STO v Podčetrtku predstavila blagovno znamko World of Glamping

Podčetrtek, 18. junija - Slovenska turistična organizacija (STO) je danes v Podčetrtku predstavila blagovno znamko World of Glamping, ki prva na svetu uvaja kategorizacijo ponudnikov glamping storitev. Kot je ob predstavitvi povedala direktorica STO Maja Pak, je glamping pomemben turistični produkt v Sloveniji, ker je v močnem sozvočju z zgodbo zelene Slovenije.

Podčetrtek, Terme Olimia. Novinarska konferenca Slovenske turistične organizacije, na kateri so predstavili novo blagovno znamo World of Glamping. Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak, državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar, lastnica blagovne znamke World of Glamping Maja Dimnik ter direktor prodaje in marketinga v Termah Olimija Vasja Čretnik. Foto: Lili Pušnik/STA

Podčetrtek, Terme Olimia.
Novinarska konferenca Slovenske turistične organizacije, na kateri so predstavili novo blagovno znamo World of Glamping.
Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak, državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar, lastnica blagovne znamke World of Glamping Maja Dimnik ter direktor prodaje in marketinga v Termah Olimija Vasja Čretnik.
Foto: Lili Pušnik/STA

Podčetrtek, Terme Olimia. Po prvem ocenjevanju po kriterijih World of Glamping na svetu je Glamping Olimia Adria Village dobil dve oceni, in sicer je del Glamping Šotor S pridobil 4 zvezdice, Glamping Šotor M pa 5. Direktor prodaje in marketinga v Termah Olimia Vasja Čretnik, lastnica blagovne znamke World of Glamping Maja Dimnik in direktor Term Olimia Florjan Vasle. Foto: Lili Pušnik/STA

Podčetrtek, Terme Olimia.
Po prvem ocenjevanju po kriterijih World of Glamping na svetu je Glamping Olimia Adria Village dobil dve oceni, in sicer je del Glamping Šotor S pridobil 4 zvezdice, Glamping Šotor M pa 5.
Direktor prodaje in marketinga v Termah Olimia Vasja Čretnik, lastnica blagovne znamke World of Glamping Maja Dimnik in direktor Term Olimia Florjan Vasle.
Foto: Lili Pušnik/STA

Podčetrtek, Terme Olimia. Novinarska konferenca Slovenske turistične organizacije, na kateri so predstavili novo blagovno znamo World of Glamping. Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak, državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar, lastnica blagovne znamke World of Glamping Maja Dimnik ter direktor prodaje in marketinga v Termah Olimija Vasja Čretnik. Foto: Lili Pušnik/STA

Podčetrtek, Terme Olimia.
Novinarska konferenca Slovenske turistične organizacije, na kateri so predstavili novo blagovno znamo World of Glamping.
Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak, državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar, lastnica blagovne znamke World of Glamping Maja Dimnik ter direktor prodaje in marketinga v Termah Olimija Vasja Čretnik.
Foto: Lili Pušnik/STA

Podčetrtek, Terme Olimia. Novinarska konferenca Slovenske turistične organizacije, na kateri so predstavili novo blagovno znamo World of Glamping. Foto: Lili Pušnik/STA

Podčetrtek, Terme Olimia.
Novinarska konferenca Slovenske turistične organizacije, na kateri so predstavili novo blagovno znamo World of Glamping.
Foto: Lili Pušnik/STA

Podčetrtek, Terme Olimia. Po prvem ocenjevanju po kriterijih World of Glamping na svetu je Glamping Olimia Adria Village dobil dve oceni, in sicer je del Glamping Šotor S pridobil 4 zvezdice, Glamping Šotor M pa 5. Direktor Term Olimia Florjan Vasle. Foto: Lili Pušnik/STA

Podčetrtek, Terme Olimia.
Po prvem ocenjevanju po kriterijih World of Glamping na svetu je Glamping Olimia Adria Village dobil dve oceni, in sicer je del Glamping Šotor S pridobil 4 zvezdice, Glamping Šotor M pa 5.
Direktor Term Olimia Florjan Vasle.
Foto: Lili Pušnik/STA

Po oceni Pakove glamping lahko pripomore k izpolnjevanju vizije strategije trajnostne rasti slovenskega turizma po razvoju in nadgrajevanju turističnih produktov za butična, petzvezdična doživetja.

"V Sloveniji imamo precej kakovostne, inovativne in reprezentativne ponudbe glampinga, konkurenčne na globalni ravni. Nekateri slovenski glampingi izstopajo po kakovosti, ki je na ravni večzvezdičnih hotelov, dodatni ponudbi in veliki pozornosti, ki jo namenjajo krajinski arhitekturi. Želja in cilj STO sta, da bi naši glampingi še naprej izpolnjevali obljubo po zelenih in enkratnih doživetjih ter uresničevali svoj temeljni koncept, to je glamurozno kampiranje. Zato je naš interes ureditev tega področja z ustreznimi kriteriji zagotavljanja kakovosti in izpolnjevanja osnovnih pogojev," je še dejala Pakova.

Lastnica blagovne znamke World of Glamping Maja Dimnik pa je pojasnila, da že nekaj časa strokovnjaki s področja glampinga opažajo, da v tem hitro rastočem trendu prevladuje zmeda. Žal pogosto prihaja do tega, da besedo glamping mnogokrat uporabljajo tudi tisti, ki si tega ne zaslužijo, je opozorila.

Namen omenjene blagovne znamke, tako Dimnikova, je enostavno vzpostaviti red med ponudniki. "Najboljše stvari so tiste, ki so enostavne in pregledne, zato smo v blagovni znamki razdelili glamping na tri glavne segmente, in sicer scouting, glamping in lodging, znotraj pa ponudnike ločili z zvezdicami od ena do sedem na podlagi njihove kakovosti storitev, ponudbe in luksuza," je pojasnila.

Tako naj bi gostom omogočili pregled nad kakovostjo nastanitev in storitev, posledično tudi cenovno dostopnost in jim olajšali odločitev pri rezervaciji. Dimnikova je tudi napovedala, da bodo vsem uporabnikom blagovne znamke poleg marketinga, ki se bo izvajal za njih, svetovali v celoti - kako lahko izboljšajo svojo storitev in pridobijo več zvezdic.

Na gospodarskem ministrstvu pa pozdravljajo iniciativo za postavitev standardov za področje kategorizacije glampingov. Gre namreč za hitrorastoč, perspektiven segment ponudbe v globalnem turizmu, ki pa ga na področju kategorizacije normativno na državni ravni ne urejamo, je dejala državna sekretarka na ministrstvu Eva Štravs Podlogar.

Poudarila je tudi, da gre dolgoročna vizija ministrstva na področju kategorizacije nastanitvenih obratov v smeri večine turistično razvitih evropskih držav, kar pomeni, da država postavlja minimalne standarde predvsem z vidika varnosti in varstva potrošnikov, standardi kategorizacije pa vse bolj sodijo v področje panožnih združenj, ki postavljajo kriterije za doseganje določenega števila zvezdic.

"Takšni sistemi so se izkazali za zelo kakovostne in učinkovite, zato na ministrstvu pozdravljamo uvedbo standardov za glampinge, ki izvirajo iz zasebne iniciative, hkrati pa jih podpiramo na nacionalni ravni. Prepričana sem, da je to pravilna usmeritev predvsem na področju novih, inovativnih oblik nastanitev," je še dejala Štravs Podlogarjeva.

Ob današnji predstavitvi blagovne znamke World of Glamping so razglasili tudi rezultate prvega ocenjevanja po kriterijih nove blagovne znamke na svetu. Glamping Olimia Adria Village, ki je bil odprl pred letom dni, je dobil dve oceni, in sicer je del Glamping Šotor S pridobil štiri zvezdice, Glamping Šotor M pa pet. Garden Village Bled je bil ocenjen s šestimi zvezdicami.

Začetke glampinga nekateri povezujejo z nomadskimi plemeni, ki so ob selitvah iskali in nadgrajevali udobje v šotorih, vendar je do njihove množične uporabe v turistične namene dokazano prihajalo ob prelomu 19. v 20. stoletje, ko je bogatejši sloj iz Evrope in ZDA odhajal v Afriko na safari dogodivščine.

Da se ne bi odrekel vsakodnevnemu udobju, so zanj pripravljali posebne šotore, opremljene s starinskim pohištvom in perzijskimi preprogami. Izraz glamping pa naj bi bil konstrukt sodobnega časa; uporabljati so ga začeli šele okrog leta 2007, pravi bum tovrstne ponudbe pa je zaslediti od leta 2010.

V Sloveniji smo prvi glamping dobili leta 2010 z Gozdnimi vilami na Bledu, danes pa se pod tem pojmom trži že vsaj 60 ponudnikov.