Startupi 5.5.2015 10:44

Izkušnje slovenskih startupov v knjigi Startup Branding Funnel

Ljubljana, 5. maja - Slovenska profesorja Maja Konečnik Ruzzier in Mitja Ruzzier bosta na konferenci Podim predstavila novo knjigo Startup Branding Funnel. Pri oblikovanju osrednjega orodja t. i. lijaka, ki bralce vodi do vzpostavitve uspešne blagovne znamke, jima je pomagalo preko 40 uspešnih podjetnikov iz Slovenije in tujine.

Ljubljana. Avotrja knjige o oblikovanju blagovnih znamk Startup Branding Funnel Maja Konečnik Ruzzier in Mitja Ruzzier. Foto: Startup Branding Funnel

Ljubljana.
Avotrja knjige o oblikovanju blagovnih znamk Startup Branding Funnel Maja Konečnik Ruzzier in Mitja Ruzzier.
Foto: Startup Branding Funnel

Ljubljana. Nova knjiga o oblikovanju blagovnih znamk Startup Branding Funnel. Foto: Startup Branding Funnel

Ljubljana.
Nova knjiga o oblikovanju blagovnih znamk Startup Branding Funnel.
Foto: Startup Branding Funnel

Ljubljana. Nova knjiga o oblikovanju blagovnih znamk Startup Branding Funnel. Foto: Startup Branding Funnel

Ljubljana.
Nova knjiga o oblikovanju blagovnih znamk Startup Branding Funnel.
Foto: Startup Branding Funnel

Posamezniki, ki se osredotočajo z izzivi izgradnje in vzdrževanja blagovnih znamk, bodo lahko v knjigi Startup Branding Funnel prebrali, kako blagovne znamke razumejo uporabniki in podjetniki, se na podlagi izkušenj uspešnih podjetij naučili razvijati in komunicirati prek blagovnih znamk ter spoznali način, kako v to zgodbo umestiti svoj produkt.

Na koncu bodo uporabnikom sposobni ponuditi unikatno čustveno izkušnjo, zaradi katere se bodo čutili bolj povezane z blagovno znamko, pravita avtorja knjige, ki sta prepričana, da se bo moč in pomen blagovnih znamk v prihodnje samo še krepila.

Osrednje orodje knjige predstavlja prispodoba lijaka (angleško funnel), na katerega se po besedah avtorjev lahko pogleda iz dveh perspektiv - podjetnika in uporabnika. Podjetnik, ki gleda skozi lijak s širše strani, mora svoje uporabnike dobro razumeti, pri tem pa mora misliti še na cel kup drugih stvari. Pot do uspeha je dolga, stalno se uči na podlagi napak in povratnih informacij uporabnikov. Za uporabnika pa je pogled precej ožji, saj mu je ključna izkušnja in edinstven odnos, ki ga ima z blagovno znamko, je pojasnila soavtorica Maja Konečnik Ruzzier.

K sodelovanju sta povabila uspešne slovenske startupe, med drugim BellaBeat, Celtra, Flykly in Layer, ter startupe iz Silicijeve doline in nekaterih evropskih držav. Z njihovo pomočjo sta preverila in popravila svoj model vzpostavljanja uspešne blagovne znamke, pristop pa nato preverila še pri drugih deležnikih: svetovalcih, investitorjih in profesorjih.

Povod za knjigo so bili posamezniki, ki so ju spraševali za nasvete, kako vstopiti s podjetniško idejo na globalni trg, saj jim je pogosto manjkalo znanje na tem področju. Ugotovila sta, da je za neuspeh največkrat krivo dejstvo, da za produktom manjka neka "prava zgodba", kot pravita. Dodatno menita, da je dandanes za uspeh ključnega pomena dinamičen razvoj in vzdrževanje blagovnih znamk, saj je storitev ogromno, uporabniki pa ne kupujejo le te, temveč tudi njihove zgodbe, v katere se čustveno vpletejo.

Tiskano izdajo knjige bosta predstavila v okviru letošnje konference Podim, ki bo potekala v Mariboru 13. in 14. maja, v obliki e-knjige pa je že na voljo na Amazonovi spletni strani.