Slovenija 29.3.2012 23:00

Uprava Mercatorja odstopila

Ljubljana, 29. marca - Celotna uprava Mercatorja je danes odstopila. Razlog za odstop pa je vzajemno nezaupanje z večjimi lastniki, je za STA povedal predsednik uprave Mercatorja Žiga Debeljak.

Ljubljana, Ekonomska fakulteta. Predsednik uprave Skupine Mercator Žiga Debeljak. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Predsednik uprave Skupine Mercator Žiga Debeljak.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Kot je dejal, je vzrok nezaupanja predvsem različen pogled na prodajo Mercatorja njegovemu največjemu konkurentu v regiji, hrvaškemu Agrokorju. Večji lastniki pa tudi s svojimi predlogi za skupščino ne zaupajo upravi Mercatorja in nadzornemu svetu, zato uprava v takšnem položaju ne more delovati.

"Časi so preresni in prezahtevni, uprava Mercatorja želi, da se Mercator razvija naprej, lastniki pa bodo morali od zdaj prevzeti odgovornost," je poudaril Debeljak.

Uprava, v kateri so poleg Debeljaka še Melita Kolbezen, Vera Aljančič Falež, Stanka Čurović, Peter Zavrl in dva pomočnika, Aleš Resnik in Jože Sadar, bo v Mercatorju še do 30. septembra, če pa bodo lastniki želeli, pa lahko odidejo še prej, je dejal Debeljak. Dodal je, da bo Mercator več informacij objavil v petek na spletnih straneh Ljubljanske borze.

Debeljak je krmilo Mercatorja prevzel v začetku leta 2006, potem ko je takratni nadzorni svet pred tem razrešil takratno upravo, ki jo je vodil sedanji predsednik Pozitivne Slovenije in novi ljubljanski župan Zoran Janković.

V Debeljakovem mandatu je Mercator zvišal prihodke s 419 milijard tolarjev (približno 1,7 milijarde evrov) v letu 2005 na skoraj tri milijarde evrov v letu 2011, čisti dobiček se je v omenjenem obdobju sicer le malenkostno zvišal, število zaposlenih na vseh trgih, kjer Mercator deluje, pa se je zvišalo za skoraj 47 odstotkov, in sicer s skoraj 16.400 na 24.000.

Debeljakova uprava je namreč v omenjenem času prevzela številna podjetja v regiji jugovzhodne Evrope, s čimer se je družba še bolj internacionalizirala, tako je lani več kot 44 odstotkov prodaje ustvarila v tujini. Mercator je na Hrvaškem, Srbiji in BiH po tržnem deležu v samem vrhu na področju maloprodaje.