Slovenska turistična borza v Rogaški Slatini z več kot 4000 dvostranskimi sestanki
Rogaška Slatina, 14. maja - Na Slovenski turistični borzi, ki jo letos gosti Rogaška Slatina, bo 144 tujih organizatorjev potovanj in turističnih agencij iz 27 držav danes opravilo več kot 4000 dvostranskih sestankov s predstavniki 157 slovenskih turističnih ponudnikov. Več kot polovica letošnjih tujih udeležencev je v Sloveniji prvič.
Rogaška Slatina.
Slovenska turistična borza.
Foto: Siniša Kanižaj
Rogaška Slatina.
Slovenska turistična borza.
Foto: Siniša Kanižaj
Rogaška Slatina.
Slovenska turistična borza.
Direktor družbe Zdravilišče rogaška - zdravstvo Boris Biček, vodja sektorja za komuniciranje s poslovnimi javnostmi na STO Karmen Novarlič, generalna direktorica direktorata za turizem na MGTŠ Dubravka Kalin, direktorica STO Maja Pak Olaj, župan Občine Rogaška Slatina Branko Kidrič, direktor Javnega zavoda za turizem in kulturo Rogaška Slatina Dino Markovinovič.
Foto: Siniša Kanižaj
Po besedah direktorice Slovenske turistične organizacije (STO) Maje Pak Olaj je Slovenska turistična borza najpomembnejši vsakoletni poslovni dogodek slovenskega turizma in največje neposredno srečanje med slovenskimi ponudniki in tujimi organizatorji potovanj, ki jim STO obenem omogoči tudi neposredno izkušnjo Slovenije kot turističnega cilja.
STO je namreč za tuje udeležence borze med drugim pripravila tudi študijske ture, ki izpostavljajo različne produkte slovenskega turizma: aktivni oddih, wellness in kulturo. Udeležence vodijo skozi celotno Slovenijo, še posebej pa je letos izpostavljen vzhodni del države. Destinacije, kot so Rogaška Slatina, Olimje, Jeruzalem, Moravske Toplice, Maribor, Celje, Idrija, Kranjska Gora in Dolina Soče, bodo tako predstavile bogato paleto doživetij, od zdraviliškega turizma in vinskih zgodb do zgodovinskih zakladov in kulinaričnih razvajanj.
Letošnja borza, tako Pak Olaj, poteka v času, ko so razmere v globalnem turizmu izjemno nepredvidljive. Vendar pa hkrati v slovenskem turizmu zaznavajo spodbudne signale. Trenutno razpoložljivi podatki za začetek leta tako kažejo na zmerno rast prihodov in prenočitev, novo analitično orodje STO, Barometer slovenskega turizma, pa izpostavlja optimizem med slovenskimi turističnimi strokovnjaki tudi glede prihajajočih mesecev.
"Letos, ko praznujemo 30 let STO, se spominjamo prve Slovenske turistične borze leta 1998, ki smo jo organizirali v Mariboru. V skoraj treh desetletjih je borza postala znamka in dogodek, ki ga tuji organizatorji potovanj ne želijo zamuditi," je dejala Pak Olaj.
Generalna direktorica direktorata za turizem na gospodarskem ministrstvu Dubravka Kalin je medtem ocenila, da se je Slovenska turistična borza dobro uveljavila v mednarodnem prostoru. Zelo jo veseli, da bodo letos slovensko turistično ponudbo predstavili organizatorjem potovanj iz številnih, tudi oddaljenih trgov, kot so ZDA in Azija.
Prepričana je, da bodo slovenski turistični ponudniki svoje sogovornike navdušili z raznoliko turistično ponudbo višje dodane vrednosti. V zadnjih letih je bilo v slovenskem turizmu veliko investicij, tudi s pomočjo evropskih sredstev, je spomnila Kalin.
Tako so ponudniki posodobili številne nastanitvene zmogljivosti, posodobljeni sta bili tudi javna turistična infrastruktura in ponudba gorskih centrov, ki oblikujejo celoletne turistične produkte. Kalin verjame, da bodo nad slovensko raznoliko turistično ponudbo ter pestro naravno in kulturno dediščino navdušeni vsi udeleženci letošnje borze, še posebej tisti, ki so v Slovenijo pripotovali prvič.
Letos se 58 odstotkov tujih turističnih podjetij borze udeležuje prvič. Največ tujih udeležencev sicer prihaja iz ZDA (17), sledita Italija (16) in Nemčija (14). Močno zanimanje je STO zabeležila s španskega trga (devet podjetij), osem podjetij pa prihaja iz Skandinavije. Postopno okrevanje azijskega trga po pandemiji covida-19 se odraža v udeležbi 10 podjetij iz azijskih držav, STO pa veseli tudi prisotnost treh velikih organizatorjev potovanj iz Mehike.
Direktor Medical centra Rogaška Boris Biček, ki sodelovanje na borzi vidi kot pomembno priložnost za nadaljnjo rast in povezovanje, je poudaril, da center predstavlja enega glavnih stebrov slovenskega zdravstvenega turizma in aktivno prispeva k prepoznavnosti Rogaške Slatine ter Slovenije kot vrhunske destinacije za zdravje, lepoto in dobro počutje.
Kot edino zdravilišče v Sloveniji, usmerjeno v rehabilitacijo bolnikov z obolenji prebavnega sistema in presnovnimi motnjami, bodo po Bičkovih napovedih ponudbo nadgrajevali tudi v prihodnje. Napovedal je, da bodo letos začeli investicijo v lastne nastanitvene zmogljivosti z izgradnjo Hotela Medical s 40 sobami, ki naj bi ga odprli prihodnje leto.