Turizem 15:17

STO obeležuje 30 let trženja turizma

Ljubljana, 29. aprila - STO letos obeležuje 30 let obstoja in s tem tri desetletja sistematičnega trženja turizma. "Slovenija je v 30 letih postala prepoznavna in zaželena turistična destinacija ter ena vodilnih na področju trajnostnega razvoja," je ob tem izpostavila direktorica STO Maja Pak Olaj. Minister Matjaž Han je poudaril, da uspeh turizma ni samoumeven.

Ljubljana. Slovenska turistična organizacija (STO). Foto: Bor Slana/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Slovenska turistična organizacija (STO).
Foto: Bor Slana/STA
Arhiv STA

Od ustanovitve njenega predhodnika, Centra za promocijo turizma Slovenije, 29. aprila 1995 je Slovenska turistična organizacija (STO) postala ključna nosilka razvoja in promocije Slovenije kot trajnostne, butične in avtentične turistične destinacije, so ob obletnici zapisali na STO.

V jubilejnem letu pripravljajo vrsto aktivnosti, s katerimi nameravajo osvetliti ne le razvoj organizacije, temveč tudi pomembno vlogo, ki jo ima turizem za Slovenijo. Panoga ustvari 8,6 odstotka slovenskega BDP in zaposluje več kot 59.000 ljudi.

Leta 1995 je Slovenijo obiskalo približno 1,58 milijona turistov, do leta 2024 pa se je to število povečalo na 6,5 milijona. "To pomeni, da so se turistični prihodi povečali za več kot štirikrat, kar priča o vse večji privlačnosti Slovenije kot turistične destinacije," so izpostavili na STO.

Po besedah ministra za gospodarstvo, turizem in šport Matjaža Hana uspeh turizma ni samoumeven. "Za današnjo prepoznavnost Slovenije kot zelene, butične in varne destinacije stoji 30 let strateškega dela, jasne vizije ter močnega partnerstva med državo in turističnim gospodarstvom," so Hana povzeli na STO.

Kot je dodal, je STO opravila izjemno delo pri oblikovanju podobe Slovenije, ki navdušuje goste z vsega sveta. "Ob tej prelomnici pa zrelo in odgovorno pogledujemo tudi naprej. Čaka nas obdobje, ko bodo konkurenčnost, digitalna preobrazba, kakovostna in inovativna ponudba ter vlaganja v znanje in ljudi še pomembnejši dejavniki uspeha," je še izpostavil.

"Ob tridesetletnici zremo nazaj z občutkom hvaležnosti in ponosa, predvsem pa naprej, z odgovornostjo in zanosom," pa je dejala direktorica STO Maja Pak Olaj.

Zahvalila se je vsem partnerjem, s katerimi so prehodili zahtevno pot, polno izzivov. "Premagovali smo jih z doslednim spoštovanjem vizije Slovenije kot zelene destinacije ter v skladu z našimi vrednotami: zeleno, digitalno, inovativno, povezano in srčno," je poudarila.

V novo obdobje STO po njenih besedah vstopa z novim pomembnim mejnikom, Nacionalnim informacijskim središčem za turizem, ki ga bodo predstavili v začetku junija. Ta bo po njenih besedah okrepil podatkovno podprto upravljanje turizma, s tem pa večal njegovo konkurenčnost in nadaljnjo mednarodno prepoznavnost.

Med aktivnostmi, s katerimi bo STO obeležila 30 let delovanja, so izpostavili razstavo s ključnimi mejniki treh desetletij sistematičnega trženja slovenskega turizma, ki bo maja na ogled v avli Gospodarske zbornice Slovenije, jeseni pa bo gostovala v prostorih DZ.

Posebna spletna stran, jubilejna publikacija in dokumentarni video bodo predstavili zanimivosti treh desetletjih slovenskega turizma in izpostavili partnerje, ki so pomembno sooblikovali panogo.

V znamenju obletnice bodo tudi Dnevi slovenskega turizma, osrednji vsakoletni strokovni dogodek slovenskega turizma, ki združuje vse ključne partnerje.