Slovenija 12:48

Na okrogli mizi STA kluba polemično o pristopih k prometni politiki

Ljubljana, 4. marca - Spopad z izzivi Slovenije na področju prometa bo velik zalogaj, saj se predvsem pritisk od zunaj na prometno infrastrukturo ne bo zmanjševal, je bilo slišati na današnji okrogli mizi v okviru STA kluba. So pa sodelujoči v polemični razpravi ponudili različne poglede na to, kako priti do večje pretočnosti prometa in mobilnosti prebivalstva.

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Gregor Ficko iz Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Gregor Ficko iz Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Gregor Ficko iz Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Gregor Ficko iz Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Gregor Ficko iz Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Gregor Ficko iz Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Špela Berlot Veselko iz Koalicije za trajnostno prometno politiko. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Špela Berlot Veselko iz Koalicije za trajnostno prometno politiko.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Špela Berlot Veselko iz Koalicije za trajnostno prometno politiko. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Špela Berlot Veselko iz Koalicije za trajnostno prometno politiko.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Uroš Vajgl z ministrstva za okolje, podnebje in energijo. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Uroš Vajgl z ministrstva za okolje, podnebje in energijo.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Simon Detellbach s Prometnotehniškega inštituta Fakultete za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Simon Detellbach s Prometnotehniškega inštituta Fakultete za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Simon Detellbach s Prometnotehniškega inštituta Fakultete za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Simon Detellbach s Prometnotehniškega inštituta Fakultete za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Uroš Vajgl z ministrstva za okolje, podnebje in energijo. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Uroš Vajgl z ministrstva za okolje, podnebje in energijo.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Uroš Vajgl z ministrstva za okolje, podnebje in energijo. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Uroš Vajgl z ministrstva za okolje, podnebje in energijo.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Gregor Ficko iz Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Gregor Ficko iz Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Gregor Ficko iz Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Gregor Ficko iz Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Gregor Ficko iz Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Gregor Ficko iz Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Aljaž Plevnik z Urbanističnega inštituta RS. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Aljaž Plevnik z Urbanističnega inštituta RS.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Simon Detellbach s Prometnotehniškega inštituta Fakultete za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Simon Detellbach s Prometnotehniškega inštituta Fakultete za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Špela Berlot Veselko iz Koalicije za trajnostno prometno politiko. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Špela Berlot Veselko iz Koalicije za trajnostno prometno politiko.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Špela Berlot Veselko iz Koalicije za trajnostno prometno politiko. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Špela Berlot Veselko iz Koalicije za trajnostno prometno politiko.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Aljaž Plevnik z Urbanističnega inštituta RS. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Aljaž Plevnik z Urbanističnega inštituta RS.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Špela Berlot Veselko iz Koalicije za trajnostno prometno politiko. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Špela Berlot Veselko iz Koalicije za trajnostno prometno politiko.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Aljaž Plevnik z Urbanističnega inštituta RS. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Aljaž Plevnik z Urbanističnega inštituta RS.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard. Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije. Uroš Vajgl z ministrstva za okolje, podnebje in energijo. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, prostor Edvard.
Okrogla miza z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah?, ki jo je pripravil STAklub Slovenske tiskovne agencije.
Uroš Vajgl z ministrstva za okolje, podnebje in energijo.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Aljaž Plevnik iz Urbanističnega inštituta RS je na dogodku z naslovom Sodobni prometni izzivi: Kakšna prihodnost nas čaka na slovenskih cestah? ocenil, da trenutno stanje prometnega načrtovanja vodi v smer poglabljanja težav z gnečo in zastoji. Prepričan je, da imamo v Sloveniji zelo enosmerno razvit prometni sistem, ki že desetletja daje prednost cestnemu prometu in zanemarja alternative.

Ob vse večjem pritisku na cestno infrastrukturo, predvsem spričo povečevanja tranzitnega tovornega prometa, je tako Slovenija na razpotju. Analize po Plevnikovih besedah kažejo, da bo nadaljnje poudarjanje vlaganj v ceste razmere poslabšalo. Tudi razširjene in nove (avto)cestne povezave se bodo čez pet let napolnile, še vedno pa ne bodo na voljo alternative, da bi povečali mobilnost in pretočnost.

Ker smo po Plevnikovem prepričanju v Sloveniji strokovno šibki na področju prometnega načrtovanja, bi se morali za spremembo paradigme vsaj na kratek in srednji rok nasloniti na tuja znanja in izkušnje.

Državni sekretar na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo Uroš Vajgl je opozoril, da promet predstavlja skoraj 40 odstotkov končne rabe energije v državi in ustvari okoli tretjino emisij toplogrednih plinov, avtomobilskemu prometu pa namenjamo ogromno prostora. Slovenija je tretja najslabša v EU po rabi javnega potniškega prometa, slovenska gospodinjstva pa največji delež dohodkov namenjajo za mobilnost.

Sedanji ukrepi po navedbah direktorice nevladne organizacije Cipra Slovenija Špele Berlot Veselko, predstavnice Koalicije za trajnostno prometno politiko, ne dajejo učinkov, saj še vedno spodbujajo rabo avtomobilov in dejansko krepijo odvisnost od osebnih vozil.

Prepričana je, da je treba zmanjšati privlačnost rabe avtomobilov. Prekiniti bi bilo treba gradnjo nove cestne infrastrukture in z ukrepi spodbuditi ljudi k uporabi alternativ. Istočasno pa je nujno treba bistveno izboljšati alternative v obliki javnega potniškega prometa in mreže kolesarske poti.

Ljudem je treba dokazati, da lahko živijo le z enim avtomobilom na gospodinjstvo, je bila jasna. Po njenem mnenju bi morali vzpostaviti pilotni primer na eni povezavi, npr. med Domžalami in Ljubljano, in na njej 10 let razvijati javni potniški promet ter izvajati ukrepe trajnostne mobilnosti. Tako bi pokazali, da alternativa deluje. V nadaljevanju bi ta vzorec razširili na celotno državo. Zaveda se namreč, da je v Sloveniji rešitve treba v veliki meri iskati na ravni regij in občin ter ob krepitvi regionalne in lokalne mobilnosti.

Simon Detellbach s Prometnotehniškega inštituta ljubljanske fakultete za gradbeništvo in geodezijo ter Gregor Ficko, direktor Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala, sta bila medtem jasna -pritisk na prometno infrastrukturo, predvsem zaradi tranzitnega prometa, se bo le še povečeval, zmotno pa je razmišljanje, da se da z ukrepi trajnostne mobilnosti rešiti vprašanje zastojev.

Ficko je tako prepričan, da bo treba avtocestni križ dograditi z drugimi povezavami in nekatere odseke razširiti, istočasno pa vlagati tudi v železnice. Tako Ficko kot Detellbach sta poudarila, da se je v zadnjih 10 letih v ceste vlagalo premalo, v železnice pa se je vložilo štiri milijarde evrov, rezultati za uporabnike pa so, tako Ficko, nezadostni.

Ficko in Detellbach podpirata nadaljnjo nadgradnjo jedrnih železniških povezav in regionalnih prog, zavzemata se tudi za nove hitre proge, namenjene samo potniškemu prometu. Ne nasprotujeta niti strožjim omejitvam hitrosti na avtocestah, ukrepom za upravljanje hitrosti, integraciji različnih oblik javnega potniškega prometa in ukrepom za trajnostno mobilnost v mestih. A vse te ukrepe je treba izvajati postopno in vzporedno s skrbjo za pretočnost cestnega omrežja.

Morda se zdi, da smo na različnih bregovih, a naši cilji so isti, je menil Detellbach. Kot vmesni ukrep je omenil krepitev sopotništva, tudi z uvedbo posebnega pasu za to obliko prevoza in uvedbo multimodalnih točk. Že če bi zasedenost vozil povečali samo na dve osebi, bi zmanjšali pritisk na večja mesta, je prepričan.

Državni sekretar Vajgl se zaveda, da bo reševanje prometnih izzivov velik zalogaj. Priznava tudi, da prometna strategija iz 2016 šepa na področju izvajanja. Na ministrstvu zato pripravljajo novo celostno strategijo. Upa, da jim bo s civilno družbo uspelo najti skupno široko razumevanje prometne politike.

Država se po Vajglovih besedah zaveda, da za marsikoga v Sloveniji ni alternative cestnemu prometu, za marsikoga pa so že danes. Še vedno namreč več kot polovico poti, krajših od 2,5 kilometra, naredimo z osebnim vozilom.

Vajgl priznava, da je treba rešitve gotovo iskati tudi v izboljšanju cestne infrastrukture, istočasno pa nadalje vlagati v nadgradnjo železnic in druge ukrepe za krepitev alternativnih oblik mobilnosti. Moramo narediti preboj in premik naprej od stalnega naraščanja števila osebnih avtomobilov, je bil jasen. Ne gre za prepovedovanje in odrekanje, ampak za vzpostavljanje spodbud ter alternativ, je dodal.