Podjetja 19.2.2025 12:09

Conventa v Ljubljani ponovno združuje organizatorje dogodkov

Ljubljana, 19. februarja - Gospodarsko razstavišče v Ljubljani 17. leto gosti Convento, osrednji dogodek industrije srečanj. Ta si je po besedah soustanovitelja projekta Gorazda Čada v panogi pridobila velik ugled, saj v ospredje postavlja kakovost. Letos se na Conventi predstavljajo ponudniki iz 18 držav, vabljeni gosti prihajajo iz 38 držav, je pojasnil Čad.

Ljubljana. Mednarodna poslovna borza Conventa. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Mednarodna poslovna borza Conventa.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Conventa je poslovna borza t. i. Nove Evrope, območja, ki ga po Čadovih pojasnilih opredeljujejo med Helsinki in Istanbulom ter Milanom in Bakujem. Namenjena je poslovnim srečanjem, kongresom in motivacijskim potovanjem.

"Ni navaden šov, pač pa se trudimo pripeljati najboljše ponudnike in najboljše organizatorje dogodkov s tega območja. Posebej ponosni smo na to, da imamo vabljene goste iz 38 držav, da imamo razstavljavce iz 18 držav, praktično vseh držav s tega območja," je pojasnil.

Ključni del Convente je sklepanje vnaprej dogovorjenih sestankov med ponudniki kongresnih storitev in med organizatorji dogodkov. "Poleg tega smo zelo dobro poznani po svoji 'obsedenosti' s trajnostno organizacijo dogodka," je dodal Čad.

Poslanstvo Convente je po njegovih besedah ustvariti gibanje za odgovorno organizacijo dogodkov, ki bo temeljilo na merjenju direktnih, posrednih, multiplikativnih in regenerativnih učinkov.

Kot je dodal, Conventa letos praznuje 17 let in jo prihodnje leto čaka matura. Predstavniki soorganizatorjev dogodka so se strinjali, da je nanjo dobro pripravljena.

"Conventa je zorela iz leta v leto in postala osrednji prostor za industrijo srečanj. Na maturo je zelo dobro pripravljena," je ocenila Branka Gradišar iz Turizma Ljubljana.

Karmen Novarlič iz Slovenske turistične organizacije se je strinjala, da je dogodek za industrijo srečanj izjemno pomemben. "V preteklosti je že pokazala svoje zobe, ko se je znala prilagoditi nekaterim kritičnim situacijam," je izpostavila.

Conventa je produkt javno-zasebnega partnerstva, ki pa po besedah Novarlič ni samo po sebi umevno. V turizmu so po njenih besedah vedno znali strniti vrste. Na tem področju tako deluje usklajena ekipa, s Covnento pa si želijo preseči klasične dogodke, ki jih na področju industrije srečanj organizirajo druge države. "Je dogodek, na katerega smo ponosni in ki iz leta v leto raste," je poudarila.

Direktor Kongresnega urada Slovenije Fredi Fontanot se je strinjal, da se pomena Convente zavedajo vsi. "Je zelo pomembna za promocijo Slovenije, na dogodek uspemo privabiti kupce in na koncu imamo vsi nekaj od tega," je dejal.

Kot je dodal, je v pripravi nova strategija, vezana na industrijo srečanj. Z akcijskimi načrti želijo začrtati, kam želijo industrijo popeljati v prihodnjih petih letih. "Tu je pomemben trajnostni razvoj," je poudaril in dodal, da je Slovenija na tem področju že med vodilnimi, tu pa želi tudi ostati.

Sočasno na STO po pojasnilih Novarlič pripravljajo dveletni program dela za leti 2026 in 2027. Kot je dodala, se bodo zavezali k nadaljnji krepili industrije srečanj. Ciljajo sicer na enakomerno razdeljen turizem 365 dni na leto in razbremenitev določenih obdobij. Tu ima po njeni oceni kongresni turizem še veliko potenciala.

Govorci so na današnji novinarski konferenci izpostavili tudi pomen kreiranja kadrov, "saj je treba pridobiti nadobudneže, ki bodo turizem peljali v prihodnost". Kot so izpostavili, je nova generacija drugačna in ima drugačne prioritete. Vse večji digitalizaciji in rabi umetne inteligence v panogi pa se bodo morali po oceni govorcev prilagoditi tudi v izobraževanju.

Conventa bo vrata zaprla v četrtek.