Hisense s pomočjo slovenskega znanja nastopa tudi na ameriškem trgu
Tianjin, 30. novembra - Inovacijski center kitajske skupine Hisense v Velenju igra pomembno vlogo na ravni celotne skupine, med drugim s pomočjo tamkajšnjega znanja nastopajo na ameriškem trgu. Po prevzemu družbe Gorenje je Hisense obenem postalo eno izmed zgolj treh podjetij na svetu, ki nudi celovit nabor gospodinjskih aparatov in zabavne elektronike.
Hisense je lani vknjižil 26,1 milijarde evrov prihodkov iz prodaje, pri čemer je skupina dobrih 42 odstotkov prihodkov ustvarila izven Kitajske. V prvi polovici leta so se prihodki skupine na letni ravni okrepili za 15,6 odstotka, so navedli v Hisensu.
Kot je pred dnevi v pogovoru z evropskimi novinarji na sedežu Hisensa v kitajskem mestu Qingdao dejal podpredsednik Hisense International Jerry Liu, trenutno čutijo ohlajanje kitajskega gospodarstva. A, kot je poudaril Liu, so prizadete vse industrije, ne zgolj njihova. V tem času kitajske oblasti spodbujajo prebivalstvo k menjavi naprav za bolj energetsko učinkovite, kar po njegovih besedah predstavlja tudi priložnost za Hisense.
V zadnjem letu upad povpraševanja čutijo tudi v Hisense Europe, ki ima sedež v Velenju. "Čuti se neko ohlajanje oziroma stagniranje in tudi makroekonomski kazalniki niso najbolj optimistični," je v pogovoru s slovenskimi novinarji dejala direktorica marketinga pri Hisense Europe Alenka Potočnik Anžič.
Liu je izpostavil, da je Hisense v zadnjih letih zabeležil hitro rast, k čemur so pripomogla tudi številna vlaganja v razvoj. Skupina ima namreč po svetu 30 centrov za raziskave in razvoj, enega tudi v slovenskem Velenju, potem ko je leta 2018 prevzela tamkajšnjo družbo Gorenje.
Pred združitvijo je Hisense prodajal hladilne aparate, prodajali so nekaj pralnih strojev, niso pa imeli programa za kuhinje, je pojasnila Potočnik Anžič.
"Na podlagi tega, da smo seveda edini imeli resne kompetence na globalnem trgu pri proizvodnji kuhalnih aparatov, je v Evropi nastal globalni kompetenčni center za razvoj kuhalnih aparatov, govorimo predvsem o pečicah in o kuhalnih ploščah," je dejala.
Razvojniki v Velenju tako ogromno sodelujejo tudi pri razvoju kuhinjskih aparatov, s katerimi Hisense nastopa na ameriškem trgu, med drugim so pomagali pri vzpostavitvi Hisensove tovarne v Mehiki, kjer izdelujejo naprave za omenjeni trg.
"Američani imajo povsem drugačne kuhinjske aparate, tiste velike štedilnike, ampak to je dejansko vse plod razvoja v bistvu slovenskih in tujih kolegov v velenjskem centru," je povedala.
Prevzem Gorenja je Hisensu obenem omogočil, da je postal eno izmed zgolj treh podjetij na svetu, da nudi celovit nabor gospodinjskih aparatov in zabavne elektronike, je še dodala Potočnik Anžič. Preostali dve podjetji sta južnokorejska Samsung in LG.
Kot je poudarila Potočnik Anžič, so na drugi strani v Velenju s prevzemom dobili proizvodnjo televizorjev, ki je prej niso imeli.
V Velenju trenutno letno proizvedejo nekaj več kot dva milijona televizorjev. Za primerjavo, v tovarni v kitajskem mestu Huangdao jih na 23 proizvodnih linijah letno proizvedejo okoli 13 milijonov. Med drugim tudi laserske televizorje, pri čemer so kot prvi na svetu razvili tovrstni televizor, ki podpira resolucijo 8K.
Laserski televizorji so obenem eden izmed izdelkov, kjer se občutno poznajo Hisensova vlaganja v raziskave in razvoj. V zadnjih letih jim je namreč uspelo iz generacije v generacijo zmanjšati velikost sestavnih delov naprave za eno tretjino, so pojasnili novinarjem ob ogledu centra za raziskave in razvoj v mestu Qingdao.
Hisensovi televizorji imajo sicer največji tržni delež na Japonskem, v Južni Afriki, Avstraliji in Sloveniji. Po tržnem deležu so tudi med tremi največjimi v Nemčiji, Italiji, Združenem kraljestvu, Kanadi, Mehiki in Srbiji, so navedli v skupini.
Hisense prepoznavnost svojih blagovnih znamk in izdelkov krepi s pomočjo t. i. vplivnežev na družbenih omrežij. "To kar precej množično koristimo z različnih vidikov, eno so z vidika same promocije, drugo pa v bistvu tudi z vidika neke predstavitve izdelkov," je pojasnila Potočnik Anžič.
Po njenih besedah se v Hisense Europe glede sodelovanja z vplivneži veliko učijo od kitajskih kolegov, kjer je tovrstna promocija izdelkov zelo razširjena.
Kot je na srečanju z novinarji dejal Liu, radi sodelujejo predvsem s strokovnimi vplivneži, ki znajo predstaviti tehnične lastnosti njihovih izdelkov.
Hisense svojo prepoznavnost v svetu krepi tudi s pomočjo športnih dogodkov. Med drugim so sponzorirali zadnja tri evropska prvenstva v nogometu ter svetovno prvenstvo v nogometu leta 2022.
"Preko tega sodelovanja s Fifo in Uefo so se razvili partnerski odnosi in vrednost blagovne znamke in posla narašča, dejansko je tudi zelo dobra kompatibilnost," je ocenila Potočnik Anžič.
Prodaja televizorjev se namreč vedno poveča ravno v času evropskih nogometnih prvenstev, letos je bila tako maja, junija in julija prodaja pri Hisensu za 20 odstotkov večja, je še pojasnila.