ITM izvoznik leta 2024 je podjetje Nektar Natura
Ljubljana, 14. novembra - Letošnji prejemnik nagrade ITM izvoznik leta, ki jo v okviru zaključka mednarodnega izobraževalnega programa Vodenje izvoznega poslovanja (ITM) podeljuje agencija Spirit Slovenija, je kamniško podjetje Nektar Natura. Podjetje je vodilni ponudnik pijač za hotele v Evropi, deluje pa praktično na vseh kontinentih.
Kot je ob današnji razglasitvi v Ljubljani poudaril direktor Javne agencije Spirit Slovenija Rok Capl, je Spirit "One stop shop" za vsa izvozno naravnana podjetja.
"Nabor naših aktivnosti, storitev in programov za izvoznike je zelo obsežen, pri čemer veliko pozornosti posvečamo predvsem usposabljanju podjetij za uspešen vstop na tuje trge. Med izobraževanji, ki jih ponujamo, izstopa mednarodni izobraževalni program ITM s priznanimi tujimi strokovnjaki, za katerega udeleženci pravijo, da so poleg znanj za uspešno izvozno poslovanje velika dodana vrednost poslovna poznanstva, ne le s predavatelji in drugimi udeleženci, temveč tudi s tujimi podjetji, ki sodelujejo v njem. Veseli nas, da se kar nekaj udeležencev programa, ki ga Spirit pripravlja že od leta 2006 v Sloveniji pripravlja s fundacijo ITM Worldwide ter Švedskim trgovinskim svetom, med seboj poslovno povezuje in tako skupaj uspešneje nastopajo v tujini," je dejal.
Direktor in soustanovitelj podjetja Nektar Natura Tomaž Lah pa je poudaril pomen nagrade za podjetje. "Nagrada je rezultat dela, vztrajnosti in odličnega sodelovanja. Učili smo se iz izzivov, ki smo jih srečevali na trgu in jih uspešno premagovali. Udeležba v programu ITM je pomembna za našo rast na tujih trgih in za rast znanja podjetja in zaposlenih. Pridobljena znanja so nadgradila zavzetost in motivacijo naših zaposlenih ter jih opremila z znanjem. Z orodji, ki smo jih pridobili, smo lahko sprejemali boljše odločitve, kar je pozitivno vplivalo na naše poslovanje. Največja dodana vrednost programa je v tem, da osebam in podjetjem omogoča, da se bolje pripravijo na izzive in nadgradijo svoja znanja. To ne povečuje le naše konkurenčnosti, temveč tudi prispeva k trajnostnemu razvoju našega podjetja," je dejal.
Podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 1993 in ima 125 zaposlenih, pijače in točilne sisteme prodaja na več kot 30 trgih, kjer ustvari 95 odstotkov prihodkov.
Predsednik ITM Worldwide Par Johnson je poudaril pomen izobraževanja za razvoj izvoznih menedžerjev v konkurenčnem okolju in za samo fundacijo. Ob tem je slovenske slušatelje programa pohvalil za znanje in motiviranost.
Letos je bilo v program ITM vključenih 14 udeležencev iz malih in srednje velikih podjetij z željo po širitvi izvozne dejavnosti, in sicer Elaphe, Prokum, MDR, Angelis, SNEP, Solviks, TU-VAL, Marušič, G.O.Z.D. - BIO LES, OMID, NEST SYSTEMS, Alpod, Vovk in Microbium.
Metodologija izbora je temeljila tako na kvantitativnem kot kvalitativnem vrednotenju doseganja rezultatov in delovanja podjetij, udeleženih v 16 generacijah programa ITM Slovenija. Poleg tega je sledila naboru objektivnih kazalnikov za leto 2023 oz. trendnih pokazateljih za obdobje petih let na področju finančne uspešnosti, učinkovitosti poslovanja, strukture in tržnih deležev na mednarodnih trgih ter zaposlovanju.
Drugi del vrednotenja je izhajal iz kvalitativnega vrednotenja aktivnosti na področju mednarodnega poslovanja z vidika kulture podjetja, motivacije zaposlenih, razvoja izdelkov, inovacij, izobraževanja in proaktivnosti delovanja na mednarodnih trgih.
Kot zmagovalca je komisija izbrala podjetje, ki je izstopalo po visokih, pozitivnih vrednostih izbranih objektivnih kazalnikov in hkrati doseglo visoko oceno razvoja in delovanja mednarodnega poslovanja podjetja.
Priznanje ITM izvoznik leta so letos podelili enajstič. Dosedanji prejemniki so bili podjetja Seltron, Geneplanet, Xlab, Metra inženiring, Strip's, Špica International, Eurotronik, Termo Shop, Dewesoft in Adria Dom.