Podjetja 18.9.2024 10:42

Ambasadorji slovenskega gospodarstva podpirajo uvedbo krovne blagovne znamke Made in Slovenia

Lipica, 18. septembra - Številna slovenska podjetja so prepoznavna v tujini, vendar pa Sloveniji manjka močna državna znamka Made in Slovenia, s katero bi znamčili inovativne in kakovostne slovenske izdelke. Za to pa bo potrebno zagotoviti ustrezne vire in več desetletij naporov, saj gre za dolgotrajen postopek, ki zahteva veliko vztrajnosti, menijo slovenski gospodarstveniki.

Lipica, Hotel Maestoso. Tradicionalno srečanje ambasadorjev slovenskega gospodarstva. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Tradicionalno srečanje ambasadorjev slovenskega gospodarstva.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Ustanovitelj in lastnik podjetja Duol Dušan Olaj. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Ustanovitelj in lastnik podjetja Duol Dušan Olaj.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Večinski lastnik podjetja Donar Matej Feguš. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Večinski lastnik podjetja Donar Matej Feguš.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Direktorica strateškega marketinga in inovacij v podjetju Marles Melanja Korošec. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Direktorica strateškega marketinga in inovacij v podjetju Marles Melanja Korošec.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Svetovalec za strateško komuniciranje, partner in direktor NC3 Denis Mancevič. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Svetovalec za strateško komuniciranje, partner in direktor NC3 Denis Mancevič.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Generalna direktorica podjetja Medex group Aleša Mižigoj. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Generalna direktorica podjetja Medex group Aleša Mižigoj.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han in direktor Javne agencije Spirit Slovenija Rok Capl. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han in direktor Javne agencije Spirit Slovenija Rok Capl.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han in direktor Javne agencije Spirit Slovenija Rok Capl. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han in direktor Javne agencije Spirit Slovenija Rok Capl.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso. Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia. Foto: Nebojša Tejić/STA

Lipica, Hotel Maestoso.
Okrogla miza v okviru tradicionalnega srečanja ambasadorjev slovenskega gospodarstva o potencialu znamke Made in Slovenia.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Kot je bilo pred dnevi slišati na okrogli mizi ob srečanju ambasadorjev slovenskega gospodarstva v Lipici, je blagovna znamka Made in Slovenia nujna, da bi se povečala prepoznavnost slovenskih izdelkov, in sicer kot kakovostnih, inovativnih in visokotehnoloških.

Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport

Poudariti moram, da smo imeli danes zanimiv dogodek, in sicer srečanje ambasadorjev ter okroglo mizo o blagovnih znamkah. Rad bi se vrnil 30 let nazaj, ko smo v Sloveniji imeli kar nekaj vrhunskih blagovnih znamk, ki smo jih v času privatizacije izgubili, in mislim, da je bila to napaka. Napaka predvsem, če gledamo npr. prehrambeno industrijo, pa tudi kje drugje. Vsi, ki so v Slovenijo prišli kasneje, niso prinesli nekega novega "know-howa", ampak so zasedli trg. Če govorimo o blagovni znamki Made in Slovenia, pa mora ta temeljiti na kakovosti. To je najpomembnejše, saj mora pričati, da v Sloveniji znamo narediti dobre izdelke, zato ker danes ljudje kupujejo kvaliteto. Poleg kvalitete je pomembno inoviranje, saj brez novih inovacij, brez novih idej ne bomo dosegli tistega, kar želimo, in sicer višjo dodano vrednost.

Rok Capl, direktor Spirit Slovenija

Danes smo bili priča petemu letnemu srečanju ambasadorjev slovenskega gospodarstva, ki jih sam uvrščam med najuglednejša podjetja v Sloveniji. V dopoldanskem času smo obiskali naše vrhunsko podjetje Pipistrel, kjer smo si ogledali letala prihodnosti. Prepričan sem, da bo Pipistrel s svojimi inovativnimi idejami v letalstvu krojil prihodnost svetovnega letalstva, transporta in logistike. Potem smo se preselili v slovenski turistični biser, Lipico, ki vsako leto pokaže nekaj novega. Izredno sem vesel, da smo se srečali tukaj, kajti le tako lahko blagovno znamko Made in Slovenia, ki je bila tema današnjega srečanja, nekako povežemo tudi z Lipico. Izredno sem zadovoljen in počaščen obiska tolikšnega števila naših ambasadorjev, tudi sama tematika, Made in Slovenia, je pokazala, da v Sloveniji samo gospodarstvo oz. podjetništvo potrebuje tudi pomoč države. Res je, da smo šele na začetku, ampak nekje je treba začeti. Ta dogodek jemljem kot začetek komunikacije, povezovanja, sodelovanja, to, kar nenehno poudarjamo tudi v javni agenciji Spirit Slovenija, in smo seveda tudi pripravljeni, da kot povezovalec pri nastanku tovrstne blagovne znamke in pomoči podjetjem v tujini slednje tudi izpeljemo.

Aleša Mižigoj, generalna direktorica podjetja Medex group

Mislim, da se morajo pod znamko Made in Slovenia skrivati vrednote, ki jih ima Slovenija in v katerih se Slovenci prepoznamo. Mislim pa, da je to zagotovo zeleno, inovativno in kreativno. Na področju znamke bi morala imeti krovno vlogo država, kajti mnogo nas dela na svetovnem trgu in zelo dobro bi bilo narediti neko platformo. Z njo bi lahko rekli, da imamo v Sloveniji podjetja, ki delujejo v teh in teh panogah, imamo te in te ljudi, kajti Slovenci zelo želijo pomagati matični državi. Na tak način bi se ta naša prizadevanja po uspehu, po prodoru v tujino, še pospešila.

Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in inovacij v podjetju Marles

Verjamem, da je za blagovne znamke pomembno predvsem jasno pozicioniranje, le-to pa izhaja iz identitete blagovne znamke, njenih vrednot, te pa vedno temeljijo na preteklih dosežkih. Zakaj je to pomembno? Ker so dosežki, ki smo jih do zdaj naredili, nam lastni in nam tudi omogočajo in dajejo kredibilnost. Prav tako pa je tudi pomembno, da imamo poleg kredibilnosti tudi ustrezno diferenciacijo in da smo tudi relevantni za naše stranke, našo ciljno publiko. Prav to pa je tudi pomembno za znamko Made in Slovenia. Slovenija je izjemna tako po oblikovalskih dosežkih, tehnološkem znanju, imamo neverjetne športnike in nenazadnje tudi našo naravo. Marsikatero podjetje, s katerim sem se že srečala, pa tudi mi v Marlesu, ponosno povemo, da prihajamo iz osrčja pohorskih gozdov. Zakaj je to pomembno? Naš izdelek je trajnosten, izdelek je narejen iz lesa in če prihaja od tam, kjer les je, pomeni, da so že generacije živele z lesom, delale z lesom in tudi zaposleni, ki delajo naše hiše, naše objekte, so del generacije staršev, dedkov, babic, ki so bili že povezani s podjetjem. Ne gre le za pripadnost, gre tudi za znanje in izkušnje, ki se prepletajo in dograjujejo. Tako da verjamem, da imamo tudi v Sloveniji res lepo možnost, da se izpostavimo tudi kot Made in Slovenija in da začnemo graditi tudi na na tem področju.

Dušan Olaj, ustanovitelj in lastnik podjetja Duol

Če se pogovarjamo o blagovni znamki Made in Slovenia, je vsekakor treba razumeti, da je danes svet vedno manjši, gneča je vedno večja in biti prepoznaven pomeni in zahteva vedno neke nove prijeme. V tem smislu se gospodarstvo strinja, da je pomen blagovne znamke Made in Slovenia lahko v določenih trenutkih izjemno pomemben pri prodoru na tuje trge ali pri promociji kakovosti. Slovenija se trenutno promovira s sloganom I Feel Slovenia, ki je zame odlična osnova za to, da se nanjo naveže tudi ostala promocija, eventuelno tudi gospodarstva ter vsega ostalega, kar je povezano z imenom Slovenija.

Matej Feguš, večinski lastnik podjetja Donar

Po mojem mnenju je treba imeti eno ali dve skupni točki, na podlagi katerih bo sploh država prepoznavna v svetu. Turizem, šport, gospodarstvo gredo z roko v roki in predvsem je pomembno, da se bomo znali toliko povezati, da bodo ti sinergijski učinki prinesli malo večji preboj, najprej v Evropi, nato pa tudi globalno.

Denis Mancevič, svetovalec za strateško komuniciranje, partner in direktor NC3

Blagovna znamka Made in Slovenia bi morala temeljiti na analizi današnjih razmer in tudi prihodnje vizije slovenskega gospodarstva. Najverjetneje bi morala odražati konsenz o tem, kam želi priti slovensko gospodarstvo. Vemo, da bi si želeli več končnih izdelkov, da bi želeli praktično podvojiti dodano vrednost, kar pomeni, da moramo vlagati toliko več na ravni celotnega gospodarstva v marketing, v branding in v dizajn. In prav tukaj pridejo ti atributi bodoče blagovne znamka Made in Slovenia še kako prav. Nikakor pa ne vidim, da bi ta znamka odražala nekatere atribute, ki jih danes že vidimo pri znamki I Feel Slovenia, kajti ta znamka je namenjena le širši promociji Slovenije po svetu in pa predvsem promociji slovenskega turizma.