Podjetje AJM lani povečalo prodajo in preseglo načrte
Pesnica, 16. junija - Družinsko podjetje AJM, ki je z okoli 190 zaposlenimi eden večjih slovenskih proizvajalcev stavbnega pohištva, je lani ustvarilo skoraj 28,7 milijona evrov prihodkov od prodaje, s čimer so malenkost izboljšali predlanske rezultate, obenem pa za šest odstotkov presegli načrte. Opažajo pa, da so se prodajni trendi v tujini začeli obračati navzdol.
Kozjak nad Pesnico, Podjetje AJM.
Podjetje AJM.
Foto: Gregor Mlakar/STA
Arhiv STA
Kot je v letnem poročilu podjetja iz Kozjaka nad Pesnico zapisal direktor Trivo Krempl, je težave, s katerimi se bodo soočali v gradbeništvu, zelo težko napovedati, saj je dejavnost odvisna predvsem od razmer na trgu.
Na prodajni strani so uspeli zadostiti povpraševanju kupcev po izdelkih in storitvah, na nabavni strani pa so se soočili s padcem cen določenih vhodnih surovin, a so se z dobavitelji uspeli dogovoriti za stabilno in pravočasno dobavo in s tem pravočasno zaključevanje projektov.
Lansko rast prihodkov Krempl pripisuje bolj usmerjeni obravnavi kupcev, hitrejšim in izboljšanim postopkom pri oddaji ponudb, sprejemu naročil ter skrajševanju delovnih procesov. Pri tem so prodajo na domačem trgu zvišali za desetino, prihodke na trgih EU pa znižali za devet odstotkov.
"Na splošno bi lahko rekli, da skupni izvoz lani ni izpolnil načrtov. Prodaja v Avstriji je bila nižja za 15, izvoz v Švico pa za deset odstotkov. Izvoz v ostale države je bil sicer nekoliko višji kot je bilo načrtovano. Leto smo kljub temu zaključili z dobičkom nekaj manj kot milijon evrov, zato ga ocenjujemo kot poslovno uspešnega," je še dodal Krempl.
Zaradi racionalizacije poslovanja so se odločili za prodajo nepremičnin v Dravogradu in Kranju, tako da prodajne aktivnosti za del koroške regije odslej peljejo iz sedeža podjetja, medtem so v Kranju ohranili obstoječi prodajni salon in ostali na isti lokaciji.
Letos načrtujejo ponovitev lanskega prodajnega rezultata, Krempl pa načrtovane številke ocenjuje kot racionalne ob zavedanju, da bo lansko realizacijo vendarle izredno težko doseči.
Na to kažejo tudi dosežki prvega četrtletja, ko je realizacija za okoli desetino nižja od lanske v tem času. Kot pravi direktor podjetja, pričakujejo, da bo v podobnem trendu odstopala celotna prva polovica leta.
Se pa AJM lahko pohvali, da je nedavno za inovativni pristop pri upravljanju vhodnih vrat preko aplikacije prejel mednarodno priznano nemško nagrado German Innovation Award, že v začetku leta pa oblikovalsko nagrado German Design Award za okno vgrajeno v stekleno steno. Napredno aplikacijo, ki omogoča upravljanje vhodnih vrat na daljavo, so razvili v sodelovanju s slovenskim podjetjem ADC Sistemi.