Turizem 15.5.2024 14:04

Na Slovenski turistični borzi letos več kot 150 tujih agencij

Bled, 15. maja - Bled v teh dneh gosti 26. Slovensko turistično borzo, ki jo organizira Slovenska turistična organizacije (STO) in je največji poslovni dogodek slovenskega turizma. Letos se je udeležuje 154 tujih podjetij iz 33 držav. Kar 58 odstotkov agentov je na njej prvič, kar prinaša številne priložnosti za nove posle.

Bled, Ledena dvorana Bled. 26. Slovenska turistična borza. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled.
26. Slovenska turistična borza.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled. Slovenska turistična borza. Novinarska konferenca v okviru Slovenske turistične borze. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled.
Slovenska turistična borza.
Novinarska konferenca v okviru Slovenske turistične borze.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled. 26. Slovenska turistična borza. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled.
26. Slovenska turistična borza.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled. 26. Slovenska turistična borza. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled.
26. Slovenska turistična borza.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled. 26. Slovenska turistična borza. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled.
26. Slovenska turistična borza.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled. 26. Slovenska turistična borza. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled.
26. Slovenska turistična borza.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled. 26. Slovenska turistična borza. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled.
26. Slovenska turistična borza.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled. 26. Slovenska turistična borza. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled.
26. Slovenska turistična borza.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled. 26. Slovenska turistična borza. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled.
26. Slovenska turistična borza.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled. 26. Slovenska turistična borza. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled.
26. Slovenska turistična borza.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled. Slovenska turistična borza. Novinarska konferenca v okviru Slovenske turistične borze. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled.
Slovenska turistična borza.
Novinarska konferenca v okviru Slovenske turistične borze.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled. 26. Slovenska turistična borza. Novinarska konferenca v okviru Slovenske turistične borze. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Ledena dvorana Bled.
26. Slovenska turistična borza.
Novinarska konferenca v okviru Slovenske turistične borze.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Kot je na današnji novinarski konferenci na Bledu povedala direktorica STO Maja Pak Olaj, je Slovenska turistična borza (Slovenian Incoming Workshop - SIW) zagotovo najpomembnejši poslovni dogodek leta na področju turizma, na katerem se srečujejo slovenski turistični ponudniki s tujimi agenti in organizatorji potovanj. "To je tisti dan v letu, ko se sklepajo novi posli," je izpostavila.

Borza se je začela v torek in se bo sklenila v četrtek, osrednje dogajanje pa je danes, ko v Ledeni dvorani na Bledu potekajo sestanki in neformalna srečanja, ki jih tekom dneva pričakujejo več kot 4000.

Sodelujejo predstavniki 150 slovenskih turističnih ponudnikov in 154 tujih turističnih agencij ter organizatorjev potovanj iz 33 držav. Največ, 18 agentov, prihaja iz Italije, 17 iz ZDA, 15 iz Velike Britanije in 12 s Češke. 36 organizatorjev potovanj je iz oddaljenih trgov, precejšen je tudi odziv skandinavskega trga, s katerega je na SIW prišlo sedem podjetij.

Kot je pojasnila Pak Olaj, po pandemiji šele sedaj zaznavajo močnejše okrevanje sosednjega italijanskega in bolj oddaljenih azijskih trgov. Še naprej je močan interes Američanov, kar je tudi posledica kontinuiranih in ciljno usmerjenih promocijskih aktivnosti na trgu ZDA. Nove priložnosti pa se odpirajo tudi s širjenjem nabora letalskih povezav z ljubljanskega letališča.

"Veseli smo, da gostimo tako veliko število mednarodnih partnerjev, kar dokazuje, da interes za Slovenijo je in da ima Slovenija močno pozicijo v svetu," je izpostavila Pak Olaj. Prepričana je, da bodo nova partnerstva, ki se danes oblikujejo na SIW, pomembno prispevala k nadaljnjemu razvoju in rasti slovenskega turizma.

Direktor Turizma Bled Blaž Veber je vesel, da se je borza po 20 letih znova vrnila na Bled in to s tako velikim številom udeležencev. "Nekateri so naši stari znanci, skoraj 60 odstotkov pa je novih, kar nas izredno veseli. Torej še vedno je nek potencial, ki ga Slovenija kot destinacija ima, kar nas navdaja tudi z optimizmom za naprej," je poudaril.

Gostitelj borze ima edinstveno priložnost, da agentom predstavi ponudbo kraja. V sklopu borze potekajo poslovni sestanki in srečanja, bogat spremljevalni program, ki ga pripravlja Turizem Bled, pa predstavlja priložnost za krepitev in vzpostavitev partnerskih povezav ter spoznavanje turistične ponudbe.

Izjemen pomen SIW je izpostavila tudi generalna direktorica direktorata za turizem na ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport Dubravka Kalin. Pohvalila je ključne premike, ki so bili v slovenskem turizmu narejeni v preteklih letih. "Zavedamo pa se, da lahko marsikaj postorimo, da nam bo šlo še bolje," je dejala in v luči tega nanizala nekatere načrtovane zakonske spremembe.

Kot je povedala, je slovenski turizem v pomembnem investicijskem ciklu. "Trenutno se vrti za 280 milijonov evrov investicij, odprtih imamo nekaj več kot 100 gradbišč tako na področju javne turistične infrastrukture kot hotelov," je dejala in napovedala, da pripravljajo tudi nove razpise za sofinanciranje iz evropskih sredstev.

Današnjega dogodka se je med drugim udeležil tudi Karlheinz Jungbeck, predsednik sekcije za turizem nemškega avtomobilskega združenja ADAC, ki ima skoraj 22 milijonov članov in s katerim je ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport konec lanskega leta s podpisom memoranduma okrepilo sodelovanje. Cilj partnerstva sta spodbujanje trajnostnega turizma in promocija Slovenije kot privlačne destinacije za goste iz Nemčije.

Jungbeck je prepričan, da obstaja veliko priložnosti za promocijo Slovenije, pri čemer pa bodo skušali nagovoriti samo določen del članstva. Slovenija je namreč premajhna, da bi bila destinacija za množični turizem. "Zato jo na nemškem trgu izpostavljamo kot trajnostno, visoko kakovostno destinacijo," je pojasnil.