Avstrijsko-slovenski eVersum v Evropo prodira z električnimi minibusi
Maribor, 1. maja - Podjetje eVersum technologies s sedežem v avstrijskem Gradcu, od koder prihajajo tudi vlagatelji, v limbuški industrijski coni že peto leto razvija manjša električna potniška vozila oz. minibuse. Podjetje, ki se je pred časom bolj intenzivno začelo ukvarjati tudi s proizvodnjo, je sklenilo prve posle, za zdaj zlasti na evropskem trgu.
Limbuš.
Podjetje eVersum Technologies v limbuški industrijski coni razvija manjša električna potniška vozila oz. minibuse.
Foto: Arhiv podjetja eVersum Technologies
Limbuš.
Podjetje eVersum Technologies v limbuški industrijski coni razvija manjša električna potniška vozila oz. minibuse.
Foto: Arhiv podjetja eVersum Technologies
Limbuš.
Podjetje eVersum Technologies v limbuški industrijski coni razvija manjša električna potniška vozila oz. minibuse.
Foto: Arhiv podjetja eVersum Technologies
Kot je za STA povedal direktor podjetja Holger Postl, so nedavno štiri vozila, ki omogočajo avtonomno vožnjo, dobavili za nemško podjetje ZF v Friedrichshafnu, od leta 2021 pa so njihovi prihodki narasli za skoraj štirikrat. Podjetje, ki danes v Avstriji, Veliki Britaniji in Sloveniji zaposluje že okoli sto ljudi, večji del prav v Limbušu, kjer poteka tudi proizvodnja, posluje pozitivno.
V industrijski coni nedaleč od Maribora ob tem širijo svoje proizvodne prostore, trenutno delujejo na 4000 kvadratnih metrih, precejšen del teh je namenjen tudi razvojnemu oddelku. Po Postlovih besedah gre za avstrijsko-slovensko podjetje, ki je še vedno v lasti vodilnih menedžerjev, v prihodnje pa želijo poiskati tudi enakopravnega vlagatelja, ki jim bo omogočal nadaljnji razvoj.
Britanski oddelek so v Londonu odprli nedavno, predvsem v želji, da najdejo primeren strokovni kader za področje razvoja novih tehnologij, ki ga je sicer težje najti na naših prostorih. Prav v Združenem kraljestvu, in sicer v Belfastu, so že pred časom v uporabo uspešno predali prvo svoje avtonomno potniško vozilo.
Sicer pa je podjetje v štirih letih od zagona proizvodnje v Sloveniji svoje električne minibuse prodalo predvsem na avstrijski in nemški trg, deset vozil bo našlo pot tudi v Grčijo, posle sklepajo s kanadskimi partnerji, načrtujejo pa tudi prodor na japonski trg.
Medtem ko je prva leta prevladovala predvsem razvojna dejavnost, se tako zdaj vse več posvečajo tudi trženju in izboljševanju proizvodnih procesov, z njimi sodeluje več kot 400 različnih dobaviteljev, tudi slovenski.
"Razvijamo tako vozila, ki potrebujejo voznika, pa vse do pol in povsem avtonomnih vozil. Trg takšne rešitve zagotovo že potrebuje, čeprav bo še veliko potrebnega narediti na področju infrastrukture," pravi prvi mož podjetja, ki sodeluje tudi s partnerji, kot sta eno od hčerinskih podjetij Volkswagna in Renault.
Postl ob tem tudi priznava, da je na svetu kar nekaj precej bolj obetavnih trgov od slovenskega, čeprav si prizadevajo, da bi priložnosti našli tudi na domačem trgu, a jim doslej to še ni uspelo. So pa pri nas že testirali svoja vozila, je dodal.
Potencialni kupci na globalnem trgu so tako mestna potniška podjetja, ki so večinoma v javni lasti in so tako pri teh poslih odvisni od razpisov, kot tudi zasebni naročniki. Med takimi so tudi letališča. Med drugim bodo junija dve vozili dostavili za potrebe dunajskega.
Načrti za prihodnost so po njegovih besedah zelo ambiciozni, čeprav se želijo za zdaj še naprej bolj kot v količino usmerjati v kakovost svojih izdelkov, saj jim le to lahko v prihodnje pomaga tudi do večjih poslov. Njihov cilj je proizvodnja vsaj 500 vozil letno, kar bi lahko dosegli v treh do štirih letih. V letu 2025 želijo preseči številko sto izdelanih vozil.
S svojim proizvodom so skušali najti tržno nišo proizvodnje šest do devet metrov dolgih minibusov, kjer velike konkurence na evropskem trgu ni bilo. Zaznavajo aktivnosti enega od turških in enega od francoskih podjetij, ki delujejo predvsem na regionalni ravni, zato je za njihove posle na trgu še kar precej priložnosti, je optimističen Postl.