Slovenski Bird Buddy z novo kampanjo zbral 2,9 milijona evrov
Ljubljana, 15. junija - Slovenski startup Bird Buddy je s kampanjo na globalni spletni platformi za množično financiranje Kickstarter, ki se je končala danes, zbral 3,14 milijona dolarjev oziroma 2,9 milijona evrov. Pametna ptičja krmilnica in kopel sta prepričali več kot 10.000 ljudi, ekipa Bird Buddyja, ki je leta 2021 prejel tudi naziv slovenski startup leta, pa ima v mislih že nov projekt.
Bird Buddy je v letošnji kampanji zbiral sredstva za dva nova produkta: pametno ptičjo krmilnico za kolibrije Smart Hummingbird Feeder in pametno ptičjo hišico z vgrajeno vodno kopeljo Smart Bird Bath.
Oba produkta imata vgrajeno kamero za samodejno fotografiranje in snemanje ptic med njihovim obiskom krmilnice oziroma hišice, oba imata tudi možnost nadgradnje s solarnim modulom za polnjenje. Dodatno ponujajo tudi stojalo z držali za več ptičjih krmilnic.
"Gre za zelo logičen naslednji korak v naši zgodbi, ki temelji na zelo podobnih tehnologijah. Obenem smo z novim projektom prisluhnili željam naših uporabnikov, saj dodatna izdelka povečata nabor ptičjih vrst, ki jih lahko obiščejo," je za STA povedal član ekipe Bird Buddy Žiga Vrtačič.
Kot primer je izpostavil lastovke, ki se hranijo le z žuželkami med letom, zato ne bodo obiskale krmilnice, napolnjene s semeni. "Bodo pa z veseljem izkoristile priložnost za kopel," je dejal. Kolibriji pa se hranijo pretežno s pitjem nektarja, kar jim posebej prilagojena krmilnica tudi omogoča.
Kampanjo za njihov novi projekt za ljubitelje ptic so zagnali sredi maja. Za osnovni cilj so si zastavili zbrati 100.000 dolarjev (92.500 evrov), kar pa so večkratno presegli. Daleč največ zanimanja so poželi v ZDA. Podporniki bodo naročene produkte prejeli predvidoma marca 2024.
"Že ob začetku prvega projekta smo imeli v mislih predvsem najbolj zagrizene ljubitelje ptic, ki temu hobiju namenijo veliko prostega časa. Izkazalo pa se je, da Bird Buddy nagovarja precej širšo skupnost. Med našimi strankami so tako številni povsem običajni ljudje, ki jih ptice do neke mere zanimajo ali pa se z njimi šele spoznavajo," je pojasnil. Anketa med uporabniki je po njegovih besedah pokazala, da se ima samo desetina strank za dobre poznavalce ptic. "Več kot tretjina jih ni pred Bird Buddyjem nikoli krmila ptic," je poudaril.
Bird Buddy je s svojim izvornim projektom pametne ptičje krmilnice v kampanji na Kickstarterju, ki se je zaključila januarja 2021, uspel prepričati skoraj 23.000 podpornikov in zbrati 4,2 milijona evrov sredstev. Nato je leta 2021 prejel tudi naziv slovenski startup leta.
Kot je ocenil Vrtačič, jim je Kickstarter močno olajšal prenos ideje v podjetniški produkt: "Kickstarter in podobne platforme so ključnega pomena za razvoj kakršnih koli produktov, ki zahtevajo razvoj strojne opreme. Pri razvoju programske opreme so stroški namreč precej nizki, razvoj strojne opreme pa je zgolj z lastnim vložkom skoraj neizvedljiv."
Po prvem uspehu na Kickstarterju so precej lažje privabljali vlagatelje, ki so bili pripravljeni tudi globlje seči v žep, je povedal. "Ko smo dokazali, da naša ideja ima tržni potencial, smo lahko izbirali med vlagatelji, pred tem pa smo lahko samo upali, da bomo zanimivi vsaj za koga," je izpostavil.
Manj očitna prednost platform za množično financiranje pa je po njegovih besedah v tem, da "izčistiš produktno idejo, preden se lotiš dejanskega razvoja". "Prišli smo s konceptom - če malo poenostavim - da bomo dali kamero v ptičjo krmilnico, vi pa boste ptice lahko opazovali na svojem telefonu. Nato smo prejeli ogromno odzivov in predlogov uporabnikov, s čimer smo lahko razvoj natančno usmerili," je pojasnil.
Kljub zelo uspešni kampanji množičnega financiranja Bird Buddy že razvija nov projekt. Podrobnosti še ne razkrivajo, v osnovi pa se nanaša na še natančnejše opredeljevanje ptic. Kot je poudaril Vrtačič, imajo sicer številne nove zamisli. "V poplavi instant informacij je veliko priložnosti za spoznavanje narave," je poudaril.
Tistim, ki želijo uresničiti svojo podjetniško idejo, Vrtačič svetuje, naj se ne lotevajo razvoja, dokler se ne prepričajo, da ideja ima tržni potencial. Pri preverjanju potenciala naj se ne zanašajo na mnenja svojih bližnjih, temveč naj izvedejo obsežnejše preverjanje na trgu. "Škoda je izgubljati čas za stvari, ki jih na koncu nihče ne bo hotel kupiti," je dodal.