Družba Žito zaključila posodobitev pekarne na ljubljanskem Viču
Ljubljana/Koprivnica, 1. junija - Pekarska družba Žito, ki je del hrvaške skupine Podravka, je zaključila okoli pet milijonov evrov vredno posodobitev pekarne na ljubljanskem Viču, so sporočili iz Žita. Gre za novo avtomatizirano linijo za proizvodnjo kruha. V Podravki pravijo, da gre za prvo večjo investicijo v okviru prestrukturiranja Žita, sledile bodo druge.
Sodobna avtomatizirana linija z zmogljivostjo do 2400 kosov kruha na uro bo po napovedih iz Žita polno zaživela v tem mesecu, prve izdelke z linije pa bodo potrošnikom ponudili predvidoma v drugi polovici julija.
Novo linijo po pojasnilih iz podjetja odlikuje nizka poraba energije, stroški vzdrževanja pa naj bi se znižali za petino. V nadaljevanju bo izvedena še rekuperacija na peči, ki bo omogočala izrabo odvečne energije iz tople vode za tehnološke potrebe in ogrevanje prostorov.
Novo linijo v Ljubljani so si te dni ogledali tudi člani nadzornega sveta in uprave hrvaške živilskopredelovalne skupine. "Dokončanje te petmilijonske naložbe na Viču je pokazatelj uspešnega procesa prestrukturiranja Žita," je ob tem poudarila predsednica uprave Podravke Martina Dalić.
Po njenih besedah je v teku še naložba v vrednosti 10 milijonov evrov v posodobitev Žitove pekarne v Mariboru, vključno z novo avtomatsko linijo in širitvijo skladiščnih zmogljivosti zamrznjenih izdelkov. Še dodatnih pet milijonov evrov nameravajo po napovedih z začetka leta v prihodnjih dveh letih vložiti v proizvodne linije in robotizacijo kalupnega dela na Vrhniki.
Podravka je lani začela poslovno prestrukturiranje Žita in konsolidacijo njegovega poslovanja. Kruh, pecivo in druge pekarske izdelke tako izdelujejo v obratih v Mariboru, na ljubljanskem Viču in na Vrhniki, zaprli pa so obrata v Novem mestu in v Ljubljani za Bežigradom ter zemljišče v ljubljanskem BTC prodali podjetniku Ivu Boscarolu. Cilj prestrukturiranja je po navedbah Podravke povečanje produktivnosti in donosnosti.
V skupini pravijo, da so pekarstvo prepoznali kot eno od strateških proizvodnih kategorij, v kateri želijo okrepiti svoje tržne položaje, predvsem na hrvaškem in slovenskem trgu, pa tudi širše.
Poleg kruha, pekovskega peciva in zamrznjenih izdelkov blagovne znamke Žito ima ljubljansko podjetje iz skupine Podravka v portfelju trenutno še vedno tudi blagovne znamke riža, testenin in mlevskih izdelkov Zlato polje, čajev 1001 cvet, začimb Maestro, kaš in stročnic Natura, bonbonov Šumi ter čokolad in biskvitnega peciva Gorenjka.