Visa s pobudo za krepitev digitalnega plačevanja v Sloveniji
Ljubljana, 28. februarja - Slovenija kljub porastu digitalnega plačevanja v času epidemije covida-19 ostaja med evropskimi državami s pretežno gotovinskim plačevanjem, je bilo slišati ob današnji predstavitvi pobude Slovenija plačuje digitalno. Udeleženci okrogle mize so se strinjali, da je v Sloveniji na tem področju še veliko priložnosti za nadaljnji razvoj.
Program Slovenija plačuje digitalno je pobuda podjetja za procesiranje plačil s karticami Visa in partnerskih bank za razvoj in večjo dostopnost mreže digitalnega plačevanja v Sloveniji. K sodelovanju pri pobudi so do zdaj med drugim pristopile tri banke, in sicer NLB, Nova KBM in Intesa Sanpaolo.
Program, ki bo trajal tri leta, je namenjen predvsem mikro, malim in srednje velikim podjetjem, katerim želijo olajšati dostop do digitalnega brezstičnega poslovanja, je na današnjem dogodku v ljubljanskem Hotelu Slon predstavila direktorica podjetja Visa za Slovenijo Alenka Mejač Krassnig. "S tem programom želimo pomagati mikro, malim in srednje velikim podjetjem razviti svoj posel in povečati prihodke, potrošnikom pa omogočiti izbiro, ki je za razvoj digitalne družbe izredno pomembna," je dejala zbranim.
Skupaj s partnerji bodo sodelujočim podjetjem omogočili subvencioniranje stroškov poslovanja in uporabe POS-terminalov. Tako bodo ti najmanj devet mesecev lahko brezplačno uporabljali POS-terminal. Programu se lahko pridružijo podjetja, ki v zadnjem letu niso omogočala sprejemanje digitalnih plačil.
Uvodni predstavitvi programa je sledila okrogla miza o digitalnem plačevanju v Sloveniji, na kateri so se sodelujoči strinjali, da je v Sloveniji na področju brezgotovinskega plačevanja še veliko priložnosti za nadaljnji razvoj.
Evropska centralna banka je naredila analizo plačevanja potrošnikov v letu 2016, 2019 in 2022. Ta je pokazala, da je Slovenija med državami, ki so najbolj vezane na gotovino pri plačevanju na prodajnih mestih kot tudi med fizičnimi osebami, je na okrogli mizi, ki je spremljala predstavitev pobude opozorila predsednica Združenja bank Slovenije Stanislava Zadravec Caprirolo.
Na prodajnih mestih po Sloveniji je 60 odstotkov transakcij fizičnih oseb opravljenih gotovinsko. To našo državo uvršča na tretje mesto v EU po uporabi gotovine. Obenem pa so potrošniki izrazili željo, da si želijo več digitalnega plačevanja, je pojasnila.
V Novi KBM največ zanimanja za predstavljeno pobudo pričakujejo v storitveni dejavnosti, predvsem s strani samostojnih podjetnikov. "Ti potrebujejo spodbude, pomoč, da bodo odkrili, da jim digitalno poslovanje lahko zmanjša stroške in poveča obseg posla. Že opažamo spremembe na bolje, na primer v storitvenih dejavnostih in manjših trgovinah, ki so že začele več uporabljati digitalno plačevanje," je povedala Silvia Birla iz Nove KBM.
Pomočnik člana uprave NLB Simon Steiman je izpostavil miselnost trgovcev, da je gotovina najcenejša. Kot je izpostavil, bo treba spremeniti miselnost, da se bo s tem spremenilo tudi obnašanje ljudi.
Pri digitalizaciji in digitalnem plačevanju ne gre za trend, temveč za resničnost, je dejala vodja prodaje trgovcem in pridobiteljem za srednjo in vzhodno Evropo pri družbi Visa Katarzyna Zubrzycka. Podobne programe so pred tem že uvedli na Poljskem, Slovaškem, Češkem, Hrvaškem in v Bolgariji, kjer so se izkazali kot uspešni, je dodala.
Direktorica ameriške gospodarske zbornice v Sloveniji AmCham Ajša Vodnik je v pogovoru poudarila, da digitalizacija in brezgotovinsko plačevanje nista več prihodnost, temveč sedanjost. Nekatera podjetja v Sloveniji so zelo napredna pri digitalizaciji, medtem ko so nekatera pri tem še zelo zadržana, je ocenila.