Čezmejno sodelovanje prinaša novo kolesarsko pot pri Kobaridu
Koper, 16. februarja - S sredstvi iz evropskega projekta Adrioncycletour bodo gradili kolesarsko pot med Starim selom pri Kobaridu in mejnim prehodom Robič. Projekt, ki so ga danes predstavili v Kopru, predvideva še dve investiciji v kolesarsko infrastrukturo v Italiji in več organizacijskih izboljšav. Evropski sklad za regionalni razvoj bo prispeval 3,5 milijona evrov.
Projekt promovira kolesarski turizem kot obliko trajnostnega turizma. Poteka v okviru Programa Interreg Italija-Slovenija, zasnovan pa je na istoimenski projektni ideji, ki so jo razvili v okviru Jadransko-jonske makrostrategije, je pojasnil državni sekretar na ministrstvu za kohezijo in regionalni razvoj Marko Koprivc.
Glavni cilj je opredeliti kolesarsko povezavo ob obali severnega Jadrana, v Sloveniji, Furlaniji-Julijski krajini in deželi Veneto. To bo del širše jadransko-jonske kolesarske povezave, ki poteka od juga Italije prek Slovenije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Črne gore in Albanije do Grčije.
Glavni učinek projekta v Sloveniji bo gradnja kolesarske poti v občini Kobarid od Starega Sela do mejnega prehoda Robič.
Kobariški župan Marko Matajurc je dejal, da bo izvedba projekta zelo zahtevna, predvsem zaradi terena. "Smo na pobočju Matajurja, ki zaradi velikega naklona ne dopušča nekih gradenj, na drugi strani pa smo v strugi Nadiže," je pojasnil.
Poudaril je tudi pomen povezave za čezmejne odnose. Po županovih besedah so se s sosedi v Nadiških dolinah zaradi državne meje "kar nekoliko pozabili.
V povezavi z novo kolesarsko potjo načrtujejo tudi vzpostavitev prevoza koles z vlakom po Bohinjski železniški progi in avtobusne prevoze koles med Posočjem in Čedadom.
Na jugu Primorske bodo po enem letu premora spet vzpostavili ladijsko linijo Ankaran-Koper-Izola-Piran. Na ladji bo možno prevažati tudi kolesa, pojasnjujejo pobudniki projekta. Poleg tega bo poleti med Koprom in Krasom vozil avtobus s prikolico za kolesa.
Na Gorenjskem bodo opremili dve novi počivališči v bližini znamenitosti, namestili dva števca koles, na izbrani lokaciji pa bodo zagotovili tudi opremo za varno hrambo in polnjenje električnih koles.
Projekt se je uradno začel septembra lani in bo trajal do konca avgusta 2025. Skupna vrednost celotnega projekta v Sloveniji in Italiji je nekaj manj kot 4,4 milijona evrov, od tega bo 3,5 milijona sredstev EU, preostanek pa bodo zagotovile udeležene občine.
Vodilna partnerka je dežela Furlanija-Julijska krajina, sodelujejo pa še Regionalni razvojni center Koper, BSC Kranj - Regionalna razvojna agencija Gorenjske, Posoški razvojni center, občina Kobarid, Lokalna akcijska skupina Vzhodnega Veneta - Vegal in PromoTurismo FVG.