Turizem 1.2.2023 14:11

Letošnja Conventa z novimi koraki na področju trajnosti in vrnitvijo v zimski termin

Ljubljana, 1. februarja - Po koronski krizi, ki je izvedbo borze poslovnega turizma Conventa v zadnjih dveh letih preselila na splet in v poletni termin, 15. izvedba dogodka letos vnovič poteka v tradicionalnem zimskem terminu. Kot so na novinarski konferenci poudarili organizatorji, je tudi letos v ospredju koncept trajnosti, pri čemer pa želijo storiti še korak več.

Ljubljana. Mednarodna poslovna borza Conventa. Gorazd Čad iz Toleranca marketing. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Mednarodna poslovna borza Conventa.
Gorazd Čad iz Toleranca marketing.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Dogodek, ki neprekinjeno poteka že vse od leta 2009, letos gosti 146 vabljenih gostov iz 30 držav ter 95 razstavljavcev iz 15 držav, ki naj bi po oceni skupaj sklenili približno 2600 sestankov, je povedal soustanovitelj Convente Gorazd Čad in dodal, da je pri izvedbi dogodka znova v ospredju udejanjanje koncepta trajnosti. "Nagovarjamo trajnostno preobrazbo industrije srečanj na konkreten način s konkretnimi dejanji in merjenji ogljičnega odtisa dogodka," je za STA povedal Čad.

Na lanskoletni rezultat meritev, ko so z dogodkom prispevali 275 ton ogljičnega odtisa, po njegovih besedah niso ponosni. "Imamo pa cilj, da ga do leta 2030 zmanjšamo za 40 odstotkov. Največji problem pri organizaciji predstavlja ogljični odtis transporta, zato temu posvečamo ogromno pozornosti," je poudaril in dodal, da so uspeli doseči, da je na letošnjo Convento 29 odstotkov gostov prišlo na trajnostni način.

Posledično računajo, da bodo na ta račun dosegli za 15 odstotkov nižji ogljični odtis. Tega nameravajo, kot je dejal Čad, redno meriti tudi v naslednjih petih letih. "To je edini način, da se pogovarjamo o konkretnih stvareh. Smo zelo proti zelenemu zavajanju, temu se izogibamo," je še navedel.

Pri organizaciji dogodka sodelujejo z 19 partnerji, med njimi so poleg hotelirjev in prevoznikov tudi Gospodarsko razstavišče v Ljubljani, Turizem Ljubljana, Slovenska turistična organizacija (STO), Umanotera in podjetje Climate partner, ki jim pomaga pri merjenju ogljičnega odtisa.

Da na Conventi delajo še en korak naprej v trajnosti, je na novinarski konferenci izpostavila tudi direktorica Turizma Ljubljana Petra Stušek in dodala, da je Conventa med prvimi, ki se je lotila merjenja učinkov, ki jih povzročajo s samim dogodkom. Kot je dejala, gre za nov pristop in udejanjanje "regenerativnega koncepta industrije srečanj", o katerem pa izobražujejo tudi njihove partnerje.

Trenutno je na področju industrije srečanj po njenem mnenju v ospredju "normalizacija in sistematizacija razmer, da se spravimo v prave okvire z organsko rastjo". Glede prihodnjega razvoja industrije srečanj je poudarila, da si ne želijo delati primerjav s preteklostjo, temveč osredotočenje na že omenjen nov pristop razvoja turizma. Trenutno so priča tudi raztegovanju sezonskosti dogodkov, kar je po njenih besedah "zelo dobra napoved".

Za zagovarjanje "organske rasti in ne rasti za vsako ceno" se je zavzela tudi Karmen Novarlič iz STO. Kot je poudarila, so vstopili v novo obdobje, v katerem bodo dobre vzorce iz preteklosti ter zadnjih dveh let in pol povezali v skupno celoto, pri čemer je poudarila vlogo digitalizacije. Ta bo po njenih besedah zaznamovala tudi prihodnje desetletje. Glede Convente pa je dejala, da predstavlja zgled na področju trajnosti. "STO kot laboratorij zelenosti, ki želi zavezo trajnostne destinacije udejaniti, želi, da dobri zgledi vlečejo. In Conventa je tak zgled," je poudarila in izrazila željo, da bi bila prihodnja Conventa še bolj zelena.

Pri svojem delovanju pa trajnostnem konceptu sledijo tudi v Kongresni urad Slovenije. "V prihodnje želimo razvijati butičnost in posebna lokalna doživetja. Združujemo skoraj 60 članov slovenske industrije srečanj, moramo biti prvi kot zgled in aktivnosti peljati v smer zelenega, trajnostnega, da nam lahko drugi sledijo. Izrednega pomena je tudi izobraževanje," je izpostavil vršilec dolžnosti direktorja urada Fredi Fontanot in se ob tem zavzel za spremembe v pristopu do izobraževanja mlajših generacij. "Na nas je, da mladim odpremo to industrijo srečanj, zato se želimo še bolj intenzivno povezati z izobraževalnimi institucijami," je ocenil.

S tem, da se je treba obrniti k mladim, pa se je strinjala tudi Karmen Novarlič. "To je poklic prihodnosti, tukaj vidim odlične nastavke, platforme in ideje. Če bomo znali industrijo pomladiti v hitrem času, je to recept za uspeh," je prepričana.