Turizem Statistika #družba 21.1.2023 7:55

Pri ponujanju kratkoročnih nastanitev ključna prisotnost na spletu

Ljubljana, 21. januarja - Za podjetja, ki ponujajo kratkoročne nastanitve, je pri ustvarjanju prihodka ključna njihova prisotnost na spletu. V letu 2021 je večina podjetij rezervacije prenočitev preneslo na splet, vsa pa so uporabljala družbena omrežja. Pri digitalizaciji so se sicer srečevala z izzivi pomanjkanja kadra, znanja in finančnih sredstev.

Postojna.
Hotelska soba.
Foto: Rosana Rijavec/STA
Arhiv STA

Dostop do interneta za službene namene je v 2021 imelo 70 odstotkov zaposlenih in samozaposlenih. Od tega je bila 35 odstotkom zaposlenih in samozaposlenih dodeljena prenosna naprava (prenosni računalnik, pametni telefon), ki je omogočala dostop do interneta prek mobilnih telefonskih omrežjih. Sestanke na daljavo prek programov MS Teams, Webex in Zoom je izvajalo 42 odstotkov podjetij, je sporočil državni statistični urad.

Strokovnjake s področja informacijsko-komunikacijskih tehnologij je zaposlovala desetina podjetij. Omenjene strokovnjake je zaposlilo ali poskušalo zaposliti sedem odstotkov podjetij, pri čemer so se vsa srečala s težavo premajhnega števila prijavljenih kandidatov. Za izpolnitev ali pridobitev znanj iz uporabe teh tehnologij je ponudilo notranja ali zunanja izobraževanja 27 odstotkov podjetij.

Spletno stran je imelo 91 odstotkov podjetij v opazovanih dejavnostih, 72 odstotkov jih je na njej omogočalo tudi oddajo rezervacije, pri 83 odstotkih je bila spletna stran večjezična.

Družbene medije so v letu 2021 uporabljala vsa podjetja. Vsa podjetja so imela tudi profil na družbenih omrežjih, kot je Facebook. Profil na spletnih straneh za delitev multimedijskih vsebin, kot sta YouTube in Instagram, je imelo 75 odstotkov podjetij. Na Twitterju in Blogspotu pa jih je bilo prisotnih 22 odstotkov.

Rezervacija prenočitev se je prenesla na splet in poteka prek lastnih spletnih strani in predvsem e-tržnic oziroma spletnih rezervacijskih platform, ki so postale pomembne tudi z vidika oglaševanja storitev.

V letu 2021 je 77 odstotkov podjetij prihodek ustvarilo s spletno prodajo, od teh jih je 61 odstotkov prihodke ustvarilo prek lastne ali spletne strani matičnega podjetja, prek spletnih rezervacijskih platform pa 77 odstotkov.

Podjetja so s spletno prodajo skupno ustvarila 18,2 odstotka svojega prihodka, od tega 8,1 odstotka prek lastne ali spletne strani matičnega podjetja in 10,1 odstotka prek spletnih rezervacijskih platform. S prejetimi rezervacijami iz Slovenije so ustvarili 10,8 odstotka prihodkov.