Big Bang s pomočjo evropskih sredstev nadaljuje digitalno preobrazbo
Ljubljana, 5. januarja - Pri slovenskem trgovcu Big Bang so začeli drugo fazo digitalne preobrazbe podjetja, v okviru katere so vzpostavili projekt BIGBANG=Orchestrate.Digitalize.Transform. Za projekt je konzorcij, ki ga vodi trgovec, pridobil 1,9 milijona evrov evropskih sredstev. Z njim želijo med drugim zabrisati meje med spletnim in fizičnim nakupovanjem.
Ljubljana.
Trgovsko podjetje Big Bang.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA
Projekt je del razpisa za digitalno gospodarstvo, ki ga je ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo objavilo marca lani. Cilj javnega razpisa je s finančno podporo spodbuditi vsaj 20 konzorcijev k izvedbi celovite digitalne preobrazbe podjetij ali digitalne preobrazbe njihovih posameznih poslovnih funkcij, je na današnji novinarski konferenci spomnil izvršni direktor za IT in podporo poslovanju v Big Bang Robert Sraka.
Ministrstvo je z razpisom za digitalizacijo gospodarstvo v letih 2022, 2023 in 2024 skupno namenilo 44 milijonov evrov. Konzorcij sedmih podjetij, ki ga vodi Big Bang, je preko razpisa pridobil 1,9 milijona evrov evropskih sredstev v okviru slovenskega načrta za okrevanje in odpornost. Skupna vrednost projekta znaša 3,9 milijona evrov. Poleg Big Banga so v konzorciju še družbe Solviks, Optiweb, Telprom, RCL Int, Avtera in Result, je pojasnil Sraka.
S projektom začenjajo drugo fazo digitalizacije podjetja, ki se je začela leta 2019. "Faza, ki je pred nami oz. je že v teku, pa pomeni pravo digitalno transformacijo, ker uvajamo nove poslovne modele in storitve, s katerimi skušamo izboljšati uporabniško izkušnjo," je dejal Sraka.
Digitalna preobrazba podjetja je razdeljena na tri vsebinske sklope in devet digitalnih iniciativ.
Prvi vsebinski sklop zajema razširitev ponudbe z novimi poslovnimi modeli in storitvami. V okviru te je Sraka posebej izpostavil iniciativo spletna tržnica. V Big Bangovi spletni trgovini tako lahko svoje izdelke prodajajo tudi drugi trgovci, s čimer so v podjetju želeli razširiti nabor izdelkov.
Drugi vsebinski sklop se osredotoča na brisanje meje med fizičnim in digitalnim. Sraka je ob tem predstavil prodajnega asistenta, orodje za prodajalce, ki deluje v okviru Big Bangove enotne prodajne platforme. S platformo želijo odpraviti mejo med fizično in digitalno prodajo, tako lahko kupec v fizični trgovini s pomočjo prodajalca sestavi nakupovalni voziček in nato doma preko spleta zaključi nakup, je pojasnil.
Tretji vsebinski sklop zajema izboljšanje uporabniške izkušnje in med drugim vključuje optimizacijo logistike. V Big Bangu so bili do zdaj glede logistike precej decentralizirani, kar je sicer po besedah Srake imelo določene prednosti. A za nadaljnji razvoj podjetja si logistiko želijo centralizirati, tako, da bo kupec natnačno vedel, kdaj lahko dobi želeni izdelek.
"S tem ko bomo servis spremenili na način, da bodo vsi izdelki na voljo v centralnem skladišču, bomo kupcem lahko zagotavljali bistveno hitrejšo dostavo," je navedel Sraka.
Pri izvedbi vseh teh aktivnosti podjetju pomagajo konzorcijski partnerji. Gre za podjetja, s katerimi Big Bang že dlje časa sodeluje pri digitalni preobrazbi, je še dejal.