Statistika #družba 4.12.2022 8:17

Raziskava: Pogostost in vrednost spletnih nakupov v Sloveniji v porastu

Ljubljana, 4. decembra - Pogostost spletnega nakupovanja je v Sloveniji v občutnem porastu, zvišuje pa se tudi povprečna vrednost nakupov, je pokazala raziskava družbe Valicon in spletne platforme Ceneje.si. Med spletnimi kupci prednjačijo starejši od 45 let, najpogosteje pa kupujejo oblačila, obutev in modne dodatke.

Egipt, Kairo. Spletno nakupovanje, spletne trgovine. Foto: Xinhua/STA Arhiv Xinhua/STA

Egipt, Kairo.
Spletno nakupovanje, spletne trgovine.
Foto: Xinhua/STA
Arhiv Xinhua/STA

Kot so sporočili lastniki spletne platforme za primerjanje ponudb in svetovanje kupcem Ceneje.si, v spletnih trgovinah redno nakupuje 76 odstotkov vprašanih. Najpogosteje nakupujejo oblačila in obutev, elektroniko ter izdelke za dom in vrt.

Povprečna vrednost nakupa je trenutno 100 evrov. Pri oblačilih in obutvi je povprečna vrednost nakupa 82 evrov, pri elektroniki 126 evrov, pri izdelkih za dom in vrt pa 181 evrov.

Posebej so avtorji raziskave izpostavili spletno nakupovanje živil. Ta kategorija je za zdaj tako po številu kupcev kot vrednostno sicer še majhna, a beleži stalno rast.

Tuji spletni trgovci imajo za slovenske potrošnike vse manjši pomen. Leta 2019 so pri njih opravili 36 odstotkov spletnih nakupov, leta 2020 26 odstotkov, lani 16 odstotkov, letos pa 14 odstotkov.

Pri načinih plačevanja s 56 odstotki prevladujejo kartična plačila. 30 odstotkov nakupov je plačanih z gotovino, 14 odstotkov pa na ostale načine, kot je na primer neposredno nakazilo na transakcijski račun.

"Rast priljubljenosti spletnega nakupovanja izvira predvsem iz povečanja frekvence nakupovanja in vedno večje ponudbe. Glede na to, da je med uporabniki interneta še štiri odstotke takšnih, ki ne opravljajo nakupov prek spleta - in ocenjujemo, da bo ta delež ostal - ne pričakujemo značilnega povečevanja števila kupcev. Pričakujemo pa, da se bo pogostost nakupovanja v naslednjih letih še vedno povečevala," so zapisali pri Ceneje.si.

Raziskavo, namenjeno pripravi poročila E-commerce Report 2022, sta Valicon in Ceneje.si izvedla oktobra v okviru tekmovanja za najboljše spletne trgovce v regiji Adriatic - Web Retailer Award 2022. V njej je sodelovalo 1976 potrošnikov. Pri tem sta uporabila Valiconov spletni panel JazVem in vzorec kupcev spletnih trgovin, ki so jih te samostojno povabile k sodelovanju.