Podjetja 26.11.2022 10:00

Japonska podjetja si želijo sodelovanja s slovenskim gospodarstvom

Ljubljana, 26. novembra - Japonska podjetja so zelo zainteresirana za sodelovanje s slovenskim gospodarstvom, tudi na področju naložb. Veliko pa je odvisno od poslovnega okolja in razpoložljivosti kadrov, predvsem vrhunskih inženirjev, ocenjuje generalni direktor evropske divizije japonske organizacije za zunanjo trgovino (Jetro) Naritaka Nakaishi.

Kočevje, tovarna Yaskawa. Zastave Evrope, Slovenije in Japonske. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv Tamino Petelinšek/STA

Kočevje, tovarna Yaskawa.
Zastave Evrope, Slovenije in Japonske.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv Tamino Petelinšek/STA

Kot je v pogovoru za STA ob robu slovensko-japonskega foruma, ki je v organizaciji Spirit Slovenija, Jetra in japonskega veleposlaništva potekal pred tedni v Ljubljani, dejal Nakaishi, je Slovenija za japonska podjetja vsekakor zanimiv trg. "Slovenija je napredna industrijska država z učinkovito infrastrukturo in strateškim dostopom v države srednje in vzhodne Evrope. Poleg tega ima angleško govorečo in visoko kvalificirano delovno silo. Ob tem ima Slovenija kar nekaj konkurenčnih prednosti v primerjavi z drugimi državami v regiji, med drugim tudi industrijo z visoko dodano vrednostjo. To pa je tudi posledica dejstva, da je slovensko gospodarstvo tesno povezano s tehnologijo in trgi zahodne Evrope. Tudi zato je v zadnjem času veliko japonskih podjetij okrepilo navzočnost v Sloveniji," je poudaril.

"V Jetru menimo, da so japonska podjetja, ki so se odločila za naložbe v Sloveniji, zelo zadovoljna z delovno silo in poslovno infrastrukturo. Obstaja pa velika težava z vizumskimi postopki za japonske poslovneže in njihove družine. Pogosto slišimo, da imajo težave s pridobitvijo ali podaljšanjem vizuma. Postopki trajajo tudi eno leto in v tem obdobju ne smejo v tujino, niti v EU. To močno oteži njihovo delovanje," je poudaril Nakaishi.

Mnoga japonska podjetja iščejo zlasti startupe in inovativna podjetja, ki delujejo na področju visokih tehnologij in novih poslovnih modelov. Jetro je lansiral platformo, imenovano J-Bridge, za spodbujanje sodelovanja med japonskimi podjetji in inovativnimi čezmorskimi podjetji. Takšnim podjetjem, tudi slovenskim, priporočamo uporabo platforme, s pomočjo katere bo njihovo sodelovanje z japonskim gospodarstvom precej lažje, je poudaril.

Nakaishi je kot ključno področje sodelovanja navedel tudi transport, še posebej Luko Koper, ki jo je japonska delegacija obiskala. Pandemija covida-19 in ruska invazija na Ukrajino sta prekinila oz. omejila svetovno dobavno verigo, kar vpliva tudi na poslovanje podjetij. V takšnih okoliščinah je za podjetja še kako pomembno zagotoviti raznolike logistične poti. "Menimo, da je Luka Koper lahko ena vodilnih transportnih poti, predvsem za japonska podjetja, ki delujejo v srednji in vzhodni Evropi. Kot pravijo v Luki Koper, se uvoz iz Japonske vsako leto povečuje, pristanišče pa uporabljajo skoraj vsi japonski proizvajalci avtomobilov. Priložnosti za poglobitev sodelovanje so velike, gradnja drugega tira Divača - Koper pa je vsekakor pozitiven razvoj v smislu "zelenega" razmišljanja," je še dejal Nakaishi.