Podjetja 23.6.2022 8:15

Delamaris vidi priložnosti za povečanje prodaje na ameriškem trgu

New York, 23. junija - Slovenski proizvajalec ribjih konzerv in ribje solate Delamaris načrtuje povečanje svoje prisotnosti na trgu v ZDA, kjer je mogoče njegove proizvode kupiti v trgovinah že vse od 80. let prejšnjega stoletja. S tem namenom sta newyorški sejem hrane pred kratkim obiskala Asja Jugovec iz izvoznega oddelka in direktor prodaje Damjan Oblak.

Kal pri Pivki.
Delamaris, ribje konzerve.
Foto: Rosana Rijavec/STA
Arhiv STA

V newyorškem razstavnem centru Jacob Javits je letos prvič po izbruhu pandemije covida-19 potekal sejem hrane The Fancy Food Show. "Obiskali smo ga, da dobimo povratno informacijo o trenutnem dogajanju na ameriškem in svetovnem trgu. Katere so smernice, novosti, kakšni so pristopi tujih proizvajalcev prehrambnih izdelkov pri vstopu na ameriški trg, specifike izdelkov in drugo," je v pogovoru za STA povedala Asja Jugovec.

Delamaris, katerega začetki segajo v 19. stoletje, je prisoten na 25 trgih in letno proda 25 milijonov konzerv, od tega 60 odstotkov na tujih trgih, večinoma v Evropi. Prodajajo tudi v ZDA in Avstraliji, pri čemer ameriški trg za zdaj predstavlja le odstotek proizvodnje.

"Na podlagi preteklih izkušenj in izčrpne preučitve ameriškega trga vidimo velik potencial za širitev prisotnosti naših izdelkov tudi v nacionalnih trgovskih verigah. Slednje so naš glavni cilj in smo pripravljeni na velik vložek energije, znanja, časa in vstopnega kapitala. Zavedamo se, da je potencial ogromen, " je dejala Jugovčeva.

V ZDA so Delamarisovi izdelki že skoraj pol stoletja prisotni predvsem v manjših in večjih evropskih trgovinah, specializiranih trgovskih verigah, zadružnih in lokalnih kmečkih trgovinah predvsem po severovzhodnem in zahodnem delu ZDA, pa tudi po osrednjem delu države. Na ameriškem trgu je mogoče najti tako ribe v oljčnem in sončničnem olju, kot ribje solate, ribe z zelenjavo ter ribje paštete.

Američani imajo malce drugačne okuse od Evropejcev, vendar Jugovčeva pravi, da Delamarisu proizvodnje za ta trg ni bilo potrebno posebej prilagajati. "Imamo sprejemljive okuse ribjih solat z mediteranskim pridihom, ki je tudi sicer iskan in všečen. Delamarisove ribe - predvsem sardine - so že same po sebi višjega kakovostnega razreda in jih ne gre primerjati s tistimi iz tradicionalnih držav proizvajalk, ki stavijo na količine in manj na kvaliteto," je dejala.

"ZDA so zelo posebna država. Moramo upoštevati, da je to svetovna velesila v vseh pogledih, predvsem pa narekuje trende in je za veliko distributerjev poskusni zajček, ki na koncu pokaže ali ima izdelek svetlo prihodnost ali pa proizvajalcu nakaže, naj vložek preusmeri kam drugam. Delamaris je v vseh teh letih obstal kljub temu, da je bil vložek promocije na trgu minimalen in to nakazuje, da se bo vsak presežni korak izplačal," je še povedala.

Na vprašanje ali je prodor na ameriški trg kaj težji od drugih trgov, je Jugovčeva odgovorila, da ima hrana vedno posebne zahteve. "Od gojenja živali, začetka predelave pa do postavitve na police doma in v tujini. Povsod so prisotni certifikati in dokazila, da ustreza standardom in je neoporečna, kar lahko zadeve podraži in postopke zavleče," dejala in dodala, da vsaka država pač ščiti svoj trg.

Delamaris ima na vsakem trgu svojega poslovnega partnerja, ki skrbi za znamko, distribucijo in širitev trga. Ima ga tudi v ZDA in z njim nameravajo širiti prisotnost. "Zato smo tudi obiskali ZDA ter z ekipo določili nadaljnje strateške korake," je dejala. Delamaris je v preteklosti poskušal s prodajo pod tujo blagovno znamko, vendar so se odločili za lastno.

Če bo dobra poslovna priložnost, se nastop pod tujo znamko ne izključuje, kakor tudi ne možnost odprtja kakšne tovarne v ZDA. "To je seveda mogoče, čeprav trenutno obseg prodaje ne opravičuje takšne investicije," je dejala.