Expo 2020 26.3.2022 7:59

Na slovenskem paviljonu na Expu tudi o zmanjševanju uporabe plastenk

Dubaj, 26. marca - Rotary International in Steklarna Hrastnik sta v petek na slovenskem paviljonu v Dubaju predstavila projekt glassyclassy.eco, katerega ključni del je steklenka, ki ponuja možnost individualizacije in digitalizacije njenih funkcij. Gre za inovativno steklenko, ki je del pobude za zmanjšanje uporabe plastenk, ima pa tudi dobrodelno noto.

ZAE, Dubaj. Razstava Expo Dubaj 2020. Slovenski paviljon. Foto: Aleš Osvald/STA

ZAE, Dubaj.
Razstava Expo Dubaj 2020.
Slovenski paviljon.
Foto: Aleš Osvald/STA

Kot je dejal predsednik Rotary Slovenija Iztok Seljak, ljudje dnevno odvržejo preko milijon ton odpadne plastike oz. 50.000 20-tonskih tovornjakov. Pomemben del te plastike konča v morjih. Plastika nato v škodljivo mikroplastiko razpada več sto let in uničuje naš habitat. Slovenija je pri tem ena največjih onesnaževalk s plastenkami na prebivalca, je poudaril.

Rotary Slovenija je skupaj s Steklarno Hrastnik ter še nekaterimi drugimi partnerji junija lani v okviru projekta adijoplastenka.si predstavil rotarijsko steklenko za pitje zdrave slovenske vode iz vodovodnega omrežja. Od takrat se je zanjo odločilo že preko 12.000 Slovencev, ki so skupaj zmanjšali število odpadnih plastenk v Sloveniji za 18 milijonov letno, je poudaril Seljak. Ob tem je dodal, da ima nakup steklenk tudi dobrodelno noto, saj gre od vsake prodane en evro v dobrodelne namene.

Projekt glassyclassy.eco bo v Sloveniji predstavljen v ponedeljek, ko bo Rotary Slovenija tudi podelil donacijo, ki je rezultat prej omenjenega partnerstva. Gre za medicinsko opremo za Ukrajino ter sredstva za šolanje slovenskim strokovnjakom na CAR-T napravah za zdravljenje levkemije.

Generalni direktor Steklarne Hrastnik Peter Čas je ob tem dejal, da so v podjetju ponosni, da s steklenimi izdelki širijo zavedanje o okoljevarstveni naravnanosti Slovenije. Projekt "glassyclassy" postavlja Slovenijo na zemljevid sveta kot državo, ki skrbi za okolje in čisto pitno vodo. Steklarna se sicer na Expu v Dubaju s tem projektom predstavlja že drugič. Oktobra lani je namreč predstavila čisto steklenico, je poudaril Čas ter dodal, da nastop na Expu za podjetje pomeni odskočno desko za nastop na trgu Združenih arabskih emiratov, predvsem na področju vode.