Slovenski turizem v Dubaju tke nove poslovne vezi
Dubaj, 9. februarja - V Dubaju se, ob robu slovenskega nacionalnega dne na svetovni razstavi Expo, danes odvija delavnica slovenskega turizma. Slovenija je lahko za goste iz Združenih arabskih emiratov in širše regije zelo zanimiva, so prepričani ponudniki. O tem priča tudi velika udeležba na dogodku, na katerem danes tkejo nove poslovne stike.
ZAE, Dubaj.
Delavnica slovenskega turizma, ki je potekala ob robu svetovne razstave Expo v Dubaju.
Foto: Aleš Osvald/STA
ZAE, Dubaj.
Delavnica slovenskega turizma, ki je potekala ob robu svetovne razstave Expo v Dubaju.
Foto: Aleš Osvald/STA
ZAE, Dubaj.
Delavnica slovenskega turizma, ki je potekala ob robu svetovne razstave Expo v Dubaju.
Foto: Aleš Osvald/STA
ZAE, Dubaj.
Delavnica slovenskega turizma, ki je potekala ob robu svetovne razstave Expo v Dubaju.
V. d. direktorice Slovenske turistične organizacije (STO) Ilona Stermecki.
Foto: Aleš Osvald/STA
ZAE, Dubaj.
Delavnica slovenskega turizma, ki je potekala ob robu svetovne razstave Expo v Dubaju.
V. d. direktorice Slovenske turistične organizacije (STO) Ilona Stermecki.
Foto: Aleš Osvald/STA
ZAE, Dubaj.
Delavnica slovenskega turizma, ki je potekala ob robu svetovne razstave Expo v Dubaju.
Foto: Aleš Osvald/STA
ZAE, Dubaj.
Delavnica slovenskega turizma, ki je potekala ob robu svetovne razstave Expo v Dubaju.
Nastop Tjaše Fajdiga.
Foto: Aleš Osvald/STA
ZAE, Dubaj.
Delavnica slovenskega turizma, ki je potekala ob robu svetovne razstave Expo v Dubaju.
Foto: Aleš Osvald/STA
Danes se v Dubaju odvija tretja od štirih delavnic slovenskega turizma v sklopu razstave Expo. Posvečena je zlasti kraško-mediteranski turistični makroregiji. Slovenski ponudniki imajo na njej možnost neposredne predstavitve potencialnim partnerjem iz Združenih arabskih emiratov.
"Odziv je zelo dober," je o udeležbi povedala v. d. direktorice Slovenske turistične organizacije (STO) Ilona Stermecki. Iz Slovenije se dogodka udeležuje 20 turističnih ponudnikov, medtem ko je podjetij iz Združenih arabskih emiratov več kot 40, je pojasnila. Po krajših uvodnih nagovorih so stekli neposredni pogovori med predstavniki podjetij z obeh strani.
"To je izjemna priložnost, da se Slovenija predstavi kot butična, zelena, zdrava in varna destincija," je ocenila Stermeckijeva. V času okrevanja po pandemiji covida-19 lahko Slovenija goste s tega območja med drugim vabi kot destinacija, ki ponuja možnosti za oddih sredi neokrnjene narave ter številna doživetja na prostem.
V nagovoru udeležencem je Stermeckijeva med drugim podčrtala slovensko izredno raznolikost na majhnih razdaljah ter Slovenijo opisala kot državo, ki butične izkušnje ponuja 365 dni v letu. Izpostavila je usmerjenost v trajnost ter izredno gastronomijo, pa tudi, da je Slovenija varna in zdrava država.
V. d. direktorice direktorata za turizem na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Ksenija Flegar je spomnila, da si gostje v pokoronskem obdobju želijo predvsem potovati na način, ki ne ogroža njihovega zdravja. Varnost je zato tudi prioriteta v slovenskem turizmu, je zatrdila in spomnila na uvedbo odgovornih potovalnih standardov z znakom Green & Safe. Ocenila je sicer, da bi se slovenski turizem na rezultate iz rekordnega leta 2019 po koronski krizi lahko vrnil leta 2023.
Slovenska podjetja vidijo na trgu Združenih arabskih emiratov velik potencial. "Za nas je trg Združenih arabskih emiratov in širše regije zelo pomemben. Tu smo bili prisotni že pred pandemijo in imamo ustaljene partnerske relacije. Verjamemo, da se sedaj kažejo nove priložnosti, zlasti z letalsko linijo družbe Flydubai, za pritegnitev številnih gostov," je dejal izvršni direktor področja incoming turizma v agenciji Palma Marko Sikur.
Slovenija je po njegovih besedah zelo privlačna za goste iz teh držav. "Iščejo veliko miru, zelenja, so ljubitelji vode in adrenalinskih športov. Za tovrstnega gosta je Slovenija idealna destinacija," je dejal.
Na Expu in današnji delavnici je tudi družba Sava Turizem. Ta predstavlja tako obmorske destinacije kot Bled in panonski del s termami. Produkti, kot so Alpe, narava in zdraviliški turizem, so po besedah Gregorja Ficka iz te družbe nekateri od tistih, na katere stavijo v arabskem svetu.
"Vidimo potencial in si v prihodnje obetamo več gostov iz teh držav," je pojasnil Ficko. Pomemben dejavnik je pri tem tudi neposredna letalska povezava med Ljubljano in Dubajem.
V Dubaju se danes, kot so pojasnili na STO, predstavljajo ponudniki namestitev Bled Rose Hotel, javni gospodarski zavod Brdo, Radisson Blu Plaza Ljubljana, Saksida Estate, Sava Hotels & Resorts, Sicom Hotels&Resorts, turistične agencije Between TMC, Burjatik, Eupro, Happy Tours, Intours DMC, Kompas, Luxury Slovenia, Palma, PassSport Europe, Polka Dot Cycling, Promet T&T, destinaciji Turistično združenje Portorož in Zavod za turizem, kulturo, mladino in šport Brda ter Združenje zgodovinskih mest.
V okviru predstavitve Slovenije na Expu Dubaj se vsak mesec predstavlja ena od štirih turističnih makroregij. Doslej so bile izpostavljene alpska makroregija, Ljubljana z osrednjo Slovenijo ter mediteranska in kraška Slovenija, marca pa bo sledila še predstavitev termalno-panonske Slovenija.