Podjetja 15.1.2022 8:46

Soboški Proconi in znamka Pogrej in pojej pod okriljem Ete Kamnik

Murska Sobota/Kamnik, 15. januarja - Živilskopredelovalno podjetje Eta Kamnik, znano po blagovni znamki Natureta, je nedavno dokončalo prevzem soboške družbe Proconi. S prevzemom od francoskega podjetja Fleury Michon bo Eta v svoj nabor izdelkov tako vključila znamko Pogrej in pojej. V kamniški družbi obljubljajo vlaganja v razvoj soboške lokacije.

Ljubljana.
Izdelki znamke Pogrej in pojej.
Foto: Robi Hrovat/STA
Arhiv STA

Kot so ob novici o prevzemu navedli v soboškem Vestniku, se je že nekaj časa šušljalo, da utegne francoski ponudnik pripravljene hrane Fleury Michon, ki je v lastništvo Proconija vstopil leta 2008 in bil od 2010 edini lastnik, prodati proizvajalca pripravljene hrane.

Ob koncu leta 2021 so se te govorice uresničile, ta teden pa je bil na Ajpesu objavljen vpis pripojitve Proconija k Eti. Kot je za STA zapisal prvi mož kamniške družbe Marko Konič, pogodba, s katero je Eta Kamnik 29. decembra lani postala edina lastnica Proconija, določa, da podatkov o kupnini in ostalih podrobnostih ne smejo razkrivati.

Zagotovil je, da je Eta, ki je na trgu najbolj znana po vložninah znamke Natureta, pred nekaj leti pa je od Šampionke iz Renč kupila tudi blagovne znamke kisov Renški hram, Talis in Salatina, strateški lastnik, ki namerava z osnovno dejavnostjo na lokaciji v Murski Soboti nadaljevati.

Za Vestnik je Konič pred dnevi povedal, da Eta Kamnik na lokaciji na skrajnem severovzhodu države razmišlja o vzpostavitvi razvojnega centra za celotno skupino. Eta je prevzela vseh 74 zaposlenih v Proconiju in dela je za zdaj po Koničevih pojasnilih na obeh lokacijah dovolj za vse.

Na vprašanje o sinergijah ob prevzemu je Konič za STA odgovoril, da imajo oboji znanja in izkušnje, ki se dopolnjujejo, položaj na trgu pa bo s pripojitvijo še boljši. Proconi in Eta sta po njegovih pojasnilih sodelovala že v preteklosti, saj je soboško podjetje opravljalo predpripravo mesa za bolonjsko omako Natureta, Eta pa je Proconiju dobavljala zeleni poper za govedino v omaki z zelenim poprom, vložene kumarice in gorčico.

Znamko in prodajni program Pogrej in pojej nameravajo v Eti ohraniti in jo tržiti pod blagovno znamko Natureta, pogrej in pojej. V sodelovanju zaposlenih z obeh lokacij načrtujejo tudi razvoj novih izdelkov.

Proconi je po zadnjih objavljenih poslovnih izidih leta 2020 ustvaril skoraj 7,44 milijona evrov prihodkov, kar je bilo okoli pet odstotkov manj kot v predkoronskem 2019. Proconi je v obeh letih posloval z izgubo, predlani je dosegla skoraj 857.000 evrov. Ob koncu 2020 je imelo soboško podjetje tako za 5,36 milijona evrov negativnega kapitala.

Eta Kamnik je medtem leta 2020 ustvarila 19,96 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, v 2019 so ti dosegli skoraj 20,26 milijona. Čisti dobiček je v 2020 dosegel nekaj nad 3,16 milijona evrov, kar je okoli četrtino več kot v 2019.

O lanskem poslovanju Konič ni želel podrobneje govoriti. Kot je dejal, poslovnih rezultatov še nimajo, je bila pa prodaja dobra in poslovanje v okviru načrtov. Novih večjih naložb niso zagnali, so pa zaključevali integracijo sistema za zmanjšanje porabe vode in hladilni stolp, avtomatizirali pakirno linijo ter vlagali v remont obstoječih linij.

Eden od največjih izzivov za živilskopredelovalno panogo je rast cen surovin in drugi pritiski na stroške. Zato živilci za letos napovedujejo precejšnje podražitve izdelkov. V Eti so že v poročilu za 2020 zapisali, da so bili pritiski na cene vhodnih surovin izjemno veliki.

Cene so po Koničevih besedah tako malenkostno že prilagajali in jih morali zaradi pritiskov z nabavne strani večinoma zvišati. Kot pravi prvi mož družbe, kupujejo visoko kakovostne surovine iz Slovenije in širše regije, pri teh kriterijih pa ne popuščajo. Pritisk na cene ustvarjajo tudi dražji energenti in repromaterial.

Na vprašanje o morebitnih novih podražitvah v tem letu Konič ni odgovoril. Razvoj novih izdelkov bo šel medtem po njegovih besedah v smeri veganske linije in vložnin iz ekološke pridelave. S kisi gredo v smeri biomotnih ter balzamičnih kisov, nadaljevati nameravajo tudi razvoj kuhanih jedi v kilskih kozarcih.