Zaradi hibridov lani skokovita rast prodaje elektrificiranih vozil
Ljubljana, 5. januarja - Lani je bilo v Sloveniji prvič registriranih 7340 elektrificiranih avtomobilov, torej električnih in hibridnih skupaj. To je več kot dvakratnik številke iz leta 2020 in skoraj trikratnik tiste iz predkoronskega leta 2019, je razvidno iz podatkov, ki jih za Trgovinsko zbornico Slovenije pripravlja družba Ardi INT. Rast so poganjali predvsem hibridi.
V predlanskem koronskem letu 2020, ko je avtomobilski trg zaradi večmesečnega zaprtja javnega življenja doživel velik pretres, je bilo prvič registriranih 3292 električnih in hibridnih avtomobilov, v predkoronskem letu 2019 pa 2542.
Lansko skokovito rast prodaje elektrificiranih avtomobilov so poganjali predvsem hibridi. Povsem električnih vozil je bilo namreč prodanih 1689, kar je 3,37 odstotka več kot leto prej.
Bistveno bolj izrazita je rast pri hibridnih avtomobilih. Avtomobilov s hibridno tehnologijo oziroma navadnih hibridov je bilo prodanih 3069, kar je 100,85 odstotka več kot v letu 2020. Prodaja priključnih hibridov je poskočila za 320,45 odstotka na 185, prodaja avtomobilov z blago hibridno tehnologijo pa kar za 2687,21 odstotka na 2397.
Med električnimi vozili so bili lani najbolj priljubljeni modeli Volkswagen ID.4 (217 prodanih; 12,85 odstotka), Tesla 3 (215; 12,73 odstotka), Renault Zoe (190; 11,25 odstotka), električni Renault Twingo (161; 9,53 odstotka) in Volkswagen ID.3 (152; 9,0 odstotka).
Med navadnimi hibridi so bili po drugi strani najbolj prodajani modeli Fiat 500 (712 prodanih; 23,20 odstotka), Toyota Corolla (466; 15,18 odstotka), Toyota Yaris (265; 8,63 odstotka), Toyota CH-R (234; 7,62 odstotka) in Fiat Panda (230; 7,49 odstotka).
Med blagimi hibridi so medtem po prodaji prednjačili modeli Hyundai Tucson (487 prodanih; 20,32 odstotka), Suzuki Vitara (440; 18,36 odstotka), Ford Tourneo Custom (386; 16,10 odstotka), Suzuki Ignis (216; 9,01) in Suzuki SX4 S-Cross (160; 6,68 odstotka).
Prodajo elektrificiranih in drugih okolju prijaznejših vozil z nizkimi izpusti v zadnjem času spodbujajo tudi davčne spremembe, na primer lani uveljavljena novela zakona o davku na motorna vozila. Ugodnosti za nakup električnih avtomobilov bi ob razbremenitvi plač prinesle tudi spremembe zakona o dohodnini, ki pa v DZ še ni bil sprejet.