Podjetja 24.11.2021 13:13

V Anhovem odprli vodikovo polnilnico

Anhovo/Nova Gorica, 24. novembra - Pred vhodom v Salonit Anhovo so danes odprli vodikovo polnilnico, s čimer se podjetje aktivno pridružuje pobudnikom za vzpostavitev vodikove infrastrukture v regiji Severnega Jadrana. Ta je pomembna tudi za uresničitev strateških ciljev družbe, ki želi postati ena prvih ogljično nevtralnih cementarn z minimalnim vplivom na okolje do leta 2035.

Anhovo, pred južnim vhodom v Salonit.
V Salonitu Anhovo odprli vodikovo polnilnico.
Vodikova polnilnica.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Anhovo, pred južnim vhodom v Salonit.
V Salonitu Anhovo odprli vodikovo polnilnico.
Slovesno rezanje traku.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Anhovo, pred južnim vhodom v Salonit.
V Salonitu Anhovo odprli vodikovo polnilnico.
Vodikova polnilnica.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Anhovo, pred južnim vhodom v Salonit.
V Salonitu Anhovo odprli vodikovo polnilnico.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Anhovo, pred južnim vhodom v Salonit.
V Salonitu Anhovo odprli vodikovo polnilnico.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Anhovo, pred južnim vhodom v Salonit.
V Salonitu Anhovo odprli vodikovo polnilnico.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Za Salonit Anhovo vodikova polnilnica pomeni prvi korak na poti k ogljično nevtralnemu transportu za cement, je izpostavil član uprave Salonita Tomaž Vuk. "Transport v našem delu sicer ni največji vir toplogrednih plinov, je pa tukaj tehnologija bolj razvita," je dodal.

Po besedah Matjaža Valanta z Univerze v Novi Gorici, ki stoji za tehnologijo postavljene polnilnice, je uporaba vodika v prometu v začaranem krogu - avtomobilov na vodikov pogon ni, ker so dragi in ker ni polnilnic, polnilnic pa ni, ker ni avtomobilov.

"Razvili smo zalogovnik vodika oz. zalogovnik, ki proizvaja vodik po potrebi. V njem ne hranimo vodika, kar je zaradi visokih pritiskov lahko potencialno nevarno, pač pa ga lahko tvorimo takrat, ko pride do potrošnje," je pojasnil Valant. Verjame, da bo takšen način uporabe vodika veliko varnejši in družbeno sprejemljiv.

Polnilnica bo uporabna tako za polnjenje vozil kot tudi za proizvodnjo električne energije, saj lahko tak zalogovnik priklopijo na gorivne celice in tako pretvarjajo vodik v električno energijo. "Naredili smo zalogovnik za to polnilnico, kot tudi močnostni del, ki vsebuje gorivne celice, in potem to integriramo skupaj," je še pojasnil Valant, vodja laboratorija za raziskavo materialov novogoriške univerze in dekan tamkajšnje fakultete za znanosti o okolju.

Vuk je medtem poudaril, da ima vodik kot energijski produkt iz obnovljivih virov pomembno vlogo pri nadgradnji krožnega gospodarstva. Ni le nosilec energije, pač pa tudi strateška surovina prihodnosti. "Čisti vodik je med drugim mogoče s kombinacijo ogljikovega dioksida iz industrijskih procesov spremeniti v sintetični metan, ki je v tem primeru ogljično nevtralno gorivo," je še dejal član Salonitove uprave.

Slovesnosti ob odprtju polnilnice se je udeležila tudi županja Občine Kanal ob Soči Tina Gerbec, ki je izpostavila aktivnosti občine, s katerimi želijo prispevati k zelenemu prehodu - od zagotavljanja pitne vode in odvajanja ter čiščenja komunalne odpadne vode do energetskih sanacij objektov in izgradnje kolesarskih povezav ter priprav na izgradnjo kanalske obvoznice, ki bo razbremenila staro mestno jedro.

"Aktivno pristopamo tudi k postopnemu postavljanju sončnih elektrarn na stavbe v lasti občine. Za pospešitev aktivnosti na področju zelenega prehoda je občina skupaj s Salonitom Anhovo ustanovila zavod za zeleni razvoj Soške doline, na katerega prenašamo določene aktivnosti," je povedala županja.

Ob oblikovanju čezmejnega vodikovega ekosistema Severnega Jadrana so danes v Novi Gorici pripravili tudi strokovno konferenco, ki se bo popoldne končala s srečanjem visokih predstavnikov vlad Slovenije, Hrvaške in italijanske dežele Furlanije-Julijske krajine, ki so izkazali podporo pri oblikovanju vodikovega ekosistema Severnega Jadrana.