1.9.2021 14:34

Na pot bo krenil v okviru evropskega leta železnic vzpostavljen vlak Connecting Europe Express

Bruselj/Ljubljana, 1. septembra - Vlak Connecting Europe Express, vzpostavljen v okviru letošnjega evropskega leta železnic, bo v četrtek speljal z železniške postaje v Lizboni. Na poti proti ciljnemu Parizu se bo ustavil v več kot 100 mestih, predviden je tudi postanek v Ljubljani, s čimer bo vlak povezal portugalsko, slovensko in francosko predsedstvo Sveta EU.

"Železnica je pomemben del naše bogate skupne zgodovine, a tudi evropska prihodnost. Železniški prevoz v okviru naših prizadevanj za ogljično nevtralen prometni sektor prispeva k blažitvi podnebnih sprememb, obenem pa spodbuja gospodarsko okrevanje po pandemiji," je, kot so sporočili iz Bruslja, ob tem povedala evropska komisarka za promet Adina Valean.

Vlak Connecting Europe Express bo po komisarkinih pojasnilih v naslednjih tednih postal potujoči laboratorij, konferenčni prostor in forum za javno razpravo o tem, kako zagotoviti, da bo železniški prevoz prva izbira tako za potnike kot za podjetja.

Na železniških postajah po Evropi, kjer se bo vlak ustavil, bodo organizirani številni dogodki. Železniški navdušenci bodo poleg tega lahko spremljali razprave, ki bodo potekale na vlaku, ter konference o infrastrukturni politiki EU in vlogi vseevropskega prometnega omrežja (TEN-T), organizirane v Lizboni, Bukarešti, Berlinu in Bettembourgu, ki se bodo prenašale na spletnem mestu pobude Connecting Europe Express.

Vlak Connecting Europe Express, ki naj bi po pettedenski poti v Pariz prispel 7. oktobra, je rezultat sodelovanja med Evropsko komisijo, Skupnostjo evropskih železniških in infrastrukturnih podjetij (CER), evropskimi prevozniki v železniškem prometu, upravljavci infrastrukture in številnimi drugimi partnerji na ravni EU in lokalni ravni.

"Pobuda Connecting Europe Express je izjemen dokaz uspeha evropskega leta železnic, obenem pa razkriva skupne izzive, ki nas čakajo v prihodnosti," je poudaril predsednik CER in izvršni direktor avstrijskih zveznih železnic Andreas Matthä.

Člani CER so po njegovih besedah zavezani uspešnemu uresničevanju zelenega dogovora, močan evropski železniški sektor pa je bistvenega pomena za doseganje podnebnih ciljev EU.

"Trenutno je v čezmejnem železniškem prometu preveč ovir, zaradi katerih je obratovanje vlakov prek nacionalnih meja v Evropi zelo zapleteno. Še naprej moramo preusmerjati tovor s cest na železnico, zagotavljati učinkovite storitve za vse, ki vsak dan potujejo na delo, ter razširiti mednarodni potniški železniški prevoz na dolge razdalje z dnevnimi in nočnimi storitvami," je dodal Matthä.

Zaradi različnih širin tirov po Evropi bo Connecting Europe Express dejansko vključeval tri vlake: iberskega, standardnega in baltskega, ki se bodo srečali po poti. Projekt po eni strani opozarja na pomanjkanje interoperabilnosti med nekaterimi deli evropskega železniškega omrežja, po drugi strani pa je dokaz odličnega sodelovanja prevoznikov v železniškem prometu in upravljavcev infrastrukture.