Sistem e-vinjet bo v Sloveniji vzpostavil Skytoll
Ljubljana, 29. januarja - Sistem elektronske vinjete bo v Sloveniji vzpostavil slovaški Skytoll. Izbiro izvajalca, ki je oddal 15,7 milijona evrov vredno in edino dopustno ponudbo, so danes potrdili nadzorniki Darsa, nanjo pa je še možna pritožba. Uvedba elektronske vinjete je predvidena s 1. decembrom, veljala pa bo eno leto od datuma nakupa.
Šmarje-Sap.
Znak za vinjeto.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA
Na Darsov razpis za vzpostavitev sistema elektronske vinjete, ki naj bi zaživel decembra letos, so se prijavili trije ponudniki, poleg Skytolla še Iskratel v partnerstvu z madžarskim ARH Informatics ter konzorcij podjetij Marand, Telekom Slovenije, Pošta Slovenije in Kapsch. Najcenejšo ponudbo v višini 14 milijonov evrov je oddal Iskratel, najvišja pa je bila ponudba konzorcija slovenskih podjetij skupaj z avstrijskim Kapschem v višini 33,4 milijona evrov.
Kot so danes sporočili iz Darsa, ostali dve ponudbi nista izpolnjevali razpisnih pogojev, zato sta bili ocenjeni kot nedopustni. Odločitev o izboru Skytolla, ki so jo danes potrdili Darsovi nadzorniki, so objavili na portalu javnih naročil, nanjo pa je možna pritožba.
Uvedba elektronske različice vinjete je predvidena s 1. decembrom letos, letna vinjeta za 2021 pa bo ostala veljavna do 31. januarja 2022. Po tem datumu vinjeta v fizični obliki ne bo več v veljavi, saj bodo skladno z novelo zakona o cestninjenju, ki jo je državni zbor sprejel oktobra lani, v novem sistemu le še vinjete v elektronski obliki, so pojasnili na Darsu.
Elektronska vinjeta se po vsebini ne bo bistveno razlikovala od zdajšnje vinjete v obliki nalepke, torej tudi v tem primeru ne bo šlo za cestninjenje po prevoženi razdalji. Namesto fizične bo v veljavi vinjeta v elektronski obliki, kar pomeni, da bo v centralni cestninski sistem vnesena registrska številka vozila, za katero bo plačana cestnina.
Letna vinjeta bo veljala eno leto od nakupa. To se razlikuje od sedanjega sistema, kjer velja do 31. januarja v naslednjem letu ne glede na to, kdaj je bila dejansko kupljena. Nakup e-vinjete bo mogoč z mobilno aplikacijo, na spletu ali na dosedanjih prodajnih mestih (bencinski servisi, različni trgovci).
Za vsa vozila nosilnosti do 3,5 tone bodo ostale kategorije vinjet enake: letna, mesečna (oziroma polletna za enosledna motorna vozila) ter tedenska. Ob odjavi vozila iz prometa bo možno pridobiti povračilo neizkoriščene vrednosti letne vinjete, so še zapisali na Darsu.
Slovaško podjetje Skytoll je sistem leta 2010 med drugim vzpostavil tudi v domači državi in ga tudi upravlja. Kot je prejšnji teden poročal Dnevnik, pa na dan prihaja vse več informacij, ki zbujajo dvom tako v reference kot verodostojnost tega ponudnika.
Slovaška revizijska komisija je namreč po navedbah časnika ugotovila, da je sistem, ki ga je na Slovaškem vzpostavil Skytoll, negospodaren in neučinkovit. Skytoll naj bi tako od pobranih cestnin na Slovaškem obdržal skoraj polovico prihodkov od cestnin, poleg tega pa naj bi bil sistem mnogo dražji od vrednosti, ki jo je Skytoll navedel v pogodbi s slovaško avtocestno družbo.
V Skytollu so se na poročanje Dnevnika odzvali s sporočilom za javnost, v katerem so zatrdili, da jamčijo za ceno, ki so jo ponudili za vzpostavitev sistema elektronskih vinjet v Sloveniji, dvomi v to pa da so neupravičeni. Kot je poudaril izvršni direktor Skytolla Matej Okali, so pripravljeni v Sloveniji vzpostaviti cestninski sistem, ki bo v celoti izpolnjeval zahteve iz razpisne dokumentacije. Dodal je, da njihov sistem zagotavlja tudi minimalne obratovalne stroške.