Intervju Startupi 7.10.2020 10:36

Corcoranova iz Kickstarterja: Ohraniti želimo nadpovprečno uspešnost slovenskih projektov

pogovarjala se je Martina Gojkošek

Ljubljana, 7. oktobra - V Sloveniji je v torek uradno začela delovati platforma Kickstarter. To bo omogočilo zagon številnih, tudi manjših projektov v različnih kategorijah, je poudarila Heather Corcoran iz Kickstarterja. Koliko slovenskih projektov bi lahko zaživelo na Kickstarterju, ni želela ugibati, želja pa je ohraniti njihovo nadpovprečno uspešnost.

Platforma za množično financiranje Kickstarter v Sloveniji doslej ni bila uradno prisotna. "Videli smo številne projekte iz Slovenije, a so podjetja morala delati prek predstavništev v eni od držav, kjer smo bili prisotni. Sedaj pa lahko vsak s slovenskim bančnim računom, posameznik ali podjetje, zažene svoj projekt na Kickstarterju. S tem se pomembno znižujejo ovire za vstop na platformo," je v pogovoru za STA v Ljubljani povedala Corcoranova, sicer direktorica dizajna in tehnologije pri Kickstarterju.

Doslej so se, tudi zaradi zahtevnosti dostopa, projektov na Kickstarterju lotevali zlasti slovenski startupi. Pri tem so bili zelo uspešni, saj so slovenski projekti na Kickstarterju doslej zbrali skoraj sedem milijonov evrov sredstev. Uspešnih je bilo okoli 45 odstotkov projektov iz Slovenije, medtem ko je globalno povprečje na platformi pri 38 odstotkih.

"Sedaj pa bo Kikcstarter bolj dostopen tudi za manjše slovenske projekte, denimo umetniške, filmske in fotografske. Ni važno, ali želi nekdo zbrati 500, 1000 ali 10.000 evrov, zbere lahko, kolikor želi," je poudarila Corcoranova. "Najpomembnejši del Kickstarterja so prav projekti, ki zberejo med 1000 in 10.000 evrov, in na to smo zelo ponosni. Seveda je nekaj projektov, ki so zbrali milijone, a ključni del predstavljajo manjši projekti."

Zlasti si Kickstarter v Sloveniji v prihodnje obeta več projektov, razpršenih po različnih kategorijah. "Doslej so med slovenskimi projekti prevladovali tisti v kategorijah dizajna in tehnologije. Tako je bilo tudi zaradi visokih vstopnih ovir. Upam, da bomo v prihodnje videli večjo razpršenost projektov po kategorijah," je povedala Corcoranova.

Koliko slovenskih projektov bi lahko pozdravili na Kickstarterju v prihodnjih mesecih, sogovornica ni želela ugibati. "Nimamo številke, ki bi jo želeli doseči. Osredotočili se bomo na to, da ohranimo visok delež uspešnosti in zagotovimo dobro izkušnjo uporabnikom," je dejala.

Pri ohranjanju nadpovprečne uspešnosti bo ključno vlogo igrala slovenska skupnost. "V Sloveniji imate skupnost ljudi, ki so že uspešno izvedli projekte na Kickstarterju. Veliko je znanja in izobraževanja. Če nekdo želi zagnati projekt, se lahko obrne na Crowdfunding Slovenia Meetup ali govori s kom drugim, ki je to že izpeljal. Ker je toliko deljenja izkušenj, so projekti pred zagonom precej dobro pripravljeni," je izpostavila.

Kickstarter ima pomembno vlogo tudi v času, ko svet hromi globalna pandemija covida-19. "Maj in junij sta bila z vidika zbranih sredstev doslej najuspešnejša meseca v zgodovini delovanja Kickstarterja, podobno je bilo avgusta. Priča smo izredni rasti števila ljudi, ki so pripravljeni podpreti projekte. Verjetno zato, ker so več doma, več časa preživijo na spletu in so pripravljeni raziskovati," je pojasnila Corcoranova.

Glede prihodnosti Kickstarterja sogovornica pojasnjuje, da platforma ostaja pri svojem osnovnem poslanstvu. "Sam mehanizem tega, kar počnemo, se v več kot 10 letih delovanja Kickstarterja ni spremenil. Temelji na ideji, ki jo nekdo ima in jo predstavi javnosti ter poišče podporo pri njenem uresničevanju. To bo tudi ostalo, ljudje bodo vedno želeli uresničevati svoje kreativne projekte."

Kickstarter pri tem ne predstavlja le poti za zbiranje finančnih sredstev. "Omogoča tudi gradnjo skupnosti in povezovanje s prvimi uporabniki ali navdušenci. Ko ljudi povabiš v svoj kreativni proces, se zgodijo nepričakovane stvari, in to je unikaten vidik Kickstarterja," je menila Corcoranova.

Prihod Kickstarterja v Slovenijo, za katerega so si v podjetju prizadevali že dlje časa, je sicer omogočila prisotnost plačilnega sistema Stripe na slovenskem trgu. "Že dolgo smo želeli odpreti Kickstarter v Sloveniji, nenehno smo dobivali vprašanja na to temo in frustrirajoče je bilo, da je obstajala ta tehnična ovira," je povedala Corcoranova.

Ob Sloveniji je Kickstarter te dni vstopil še na grški in poljski trg, a prav Slovenija je bila tista, za katero so si prizadevali najdlje. Tudi zato bodo slovenski projekti oktobra še posebej izpostavljeni na različnih Kickstarterjevih kanalih, kot so denimo novičnik in blog.

Kickstarter je globalno najbolj priljubljena platforma za množično financiranje. Ustanovljena je bila leta 2009 v ZDA. Doslej je bilo na platformi uspešno izvedenih več kot 189.000 projektov, ki so jim podporniki namenili 5,32 milijarde dolarjev (4,52 milijarde evrov) sredstev. Trenutno je na njem aktivnih okoli 3500 projektov, ki so jim podporniki namenili 58 milijonov dolarjev (49 milijonov evrov) podpore.