Turizem 27.5.2020 11:23

Turizem mora trajnost nadgraditi s spoštovanjem

Ljubljana, 27. maja - Turizem prihodnosti se mora od koncepta trajnosti premakniti k resničnemu spoštovanju, poudarja turistično strokovnjak Terry Stevens. Prvo priložnost za prikaz novega načina delovanja predstavljajo napovedani turistični vavčerji, ki bodo v destinacije privabili domače goste. "Njihove izkušnje bodo pomembne," je poudaril Stevens.

Strokovnjak za razvoj destinacij Terry Stevens je v današnjem spletnem seminarju v organizaciji Slovenske turistične organizacije (STO) poudaril, da je odločitev, koga povabiti k sebi, v rokah turističnih ponudnikov. "Komu zaupate? Koga spoštujete? Kdo vam je zvest? Koga res hočete za svojo mizo?"

Vabilo gostom po njegovih besedah ne sme biti generalizirano. "Želimo, da bi bili vi tukaj. Ne, da bi bili vsi tukaj," je po njegovem pravo sporočilo destinacij prihodnosti. Podčrtal je pomen destinacijskega upravljanja in sodelovanja vseh deležnikov v enem ekosistemu, to pa vključuje tudi opredelitev maksimalne kapacitete.

"Biti moramo več kot trajnostni - sočutni, občutljivi, razumeti moramo resnično kapaciteto vsake destinacije," je poudaril Stevens. Pomembno bo spoštovanje "vseh, ki delajo, živijo in obiskujejo" določeno skupnost.

Stevens je kot prednost Slovenije izpostavil številne majhne, lokalne ponudnike, ki poznajo svoje goste. "In zdaj imate vavčerje," je spomnil. Pozval je ponudnike, naj k sebi najprej povabijo goste, ki so jim bili zvesti že v preteklosti, in jim s tem izrazijo spoštovanje.

"Potencialni turisti iz tujine gledajo, kaj bo z domačimi gosti. Njihove izkušnje bodo pomembne, vključno s tem, ali se bodo ali ne bodo okužili" z novim koronavirusom, je poudaril Stevens. S primerno dobrodošlico domačim gostom lahko Slovenija po oceni Stevensa resnično dokaže preostanku sveta, da je pripravljena.

"To je čas za predrugačenje turistične misli," je izpostavil direktor Turizma Bohinj Klemen Langus. Priznal je, da je v Bohinju turizem v preteklih letih postal nekaj, kar je tudi motilo življenje lokalnih prebivalcev. "In temu je potrebno prisluhniti," je dejal in poudaril, da je nujno vključiti lokalno prebivalstvo v ustvarjanje turistične ponudbe. "To ni lahko."

Urška Topolšek Planinšek iz Turistične kmetije Urška je menila, da je goste treba vzgojiti: "Gost mora vedeti, kam prihaja in kaj pričakovati." Čas po epidemiji covida-19 vidi kot "novo priložnost" za ponudnike, da slovenskemu gostu pokažejo, da so vredni obiska ne le v času, ko zato dobijo državne bone, ampak tudi sicer.

Planinškova je izpostavila, da se boni "vsekakor poznajo". Po objavi prve informacije, da bodo podeljeni, so v Turistični kmetiji Urška čez noč prejeli že 50 elektronski sporočil s povpraševanjem, sedaj so do konca poletja že razprodani.

Za poletni čas so sicer uvedli minimalno bivanje pet noči. "To bo lažje za varnost, za nas in lažje bo gostu pokazati doživetje ter pričarati drugačnost," je pojasnila Planinškova.

Direktor prodaje in marketinga v Termah Olimia Vasja Čretnik je zatrdil, da na situacijo gledajo z optimizmom. Tudi on je pozdravil turistične vavčerje in ocenil, da se lahko uveljavljene destinacije z domačimi gosti zelo hitro postavijo na noge, manjše in doslej morda bolj zapostavljene pa lahko to priložnost izkoristijo, da se postavijo na turistični zemljevid.

"Varnost mora biti na prvem mestu," je poudaril Čretnik, a izpostavil, da novi koronavirus v tej luči predstavlja le še eno dimenzijo. "Že doslej smo skrbeli za neplavalce, skrbeli smo za pravilno pripravo vode, zdaj pa bomo morali še za to, da ne pride do okužb," je ponazoril. Odgovornost je pri tem na vseh ponudnikih v destinaciji, tudi manjših.

Ponudniki bi morali po oceni Čretnika čas zaprtja izkoristiti za pripravo vseh potrebnih protokolov, ki jih morajo v praksi z zaposlenimi tudi preigrati. "Oni bodo na terenu in morajo imeti prave informacije, kako se odzvati, na kaj goste opozarjati in kje delovati po načelu zdrave pameti," je dodal.

Eva Štravs Podlogar z ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo je poudarila, da bodo turistični boni predstavljali veliko odgovornost. "Na eni strani za upravičence, da bomo res raziskovali Slovenijo in bomo dobri in spoštljivi gostje, na drugi strani pa tudi za gostitelje, da ožjo in zlasti širšo destinacijo predstavijo obiskovalcem," je pojasnila.

STO je sicer pripravila serijo petih spletnih seminarjev, v katerih obravnavajo različne teme. Današnji seminar je bil četrti po vrsti, peti in zadnji pa bo ta teden na temo digitalnega in personaliziranega odnosa do turista.