Mediji 18.5.2020 16:23

V slovenskih medijih že več kot 135.000 objav o pandemiji

Ljubljana, 18. maja - Od objave prvih informacij o nenavadni pljučnici v začetku januarja do nedelje se je v slovenskih medijih zbralo 135.186 objav, povezanih s pandemijo novega koronavirusa, ugotavljajo v družbi Press clipping. Največ objav v enem samem dnevu so zabeležili 17. marca, in sicer 2749. V tednih po 22. marcu je sledil postopen upad tovrstnih objav.

Kitajska, Wuhan. Kitajsko mesto Wuhan je bilo središče izbruha nove vrste koronavirusa. Preverjanje telesne temperature. Foto: Xinhua/STA Arhiv Xinhua/STA

Kitajska, Wuhan.
Kitajsko mesto Wuhan je bilo središče izbruha nove vrste koronavirusa.
Preverjanje telesne temperature.
Foto: Xinhua/STA
Arhiv Xinhua/STA

Prve informacije o nenavadni pljučnici so bile v Sloveniji objavljene 9. januarja, število objav, ki so vsebovale geslo 'koronavirus', pa se je v naslednjih tednih povečalo eksponentno in doseglo vrhunec med 16. in 22. marcem, ko je bilo objavljenih 16.784 objav, so zapisali v Press clippingu.

V tednih, ki so sledili, je sledil postopen, 10- do 20-odstotni tedenski upad publicitete. Ta je v časih po uvedbi strožjih ukrepov sicer skoraj povsem zasedla razpoložljivi medijski prostor, so ugotovili v svoji raziskavi.

V domačih medijih je bilo po njihovih ugotovitvah do 17. maja 135.186 objav, povezanih z epidemijo. Za primerjavo je imela begunska kriza leta 2015 v štirih mesecih okoli 20.000 objav. Brez dvoma je to tudi zgodovinsko gledano globalno in lokalno najobsežnejša časovno zgoščena medijska tematika doslej.

V Press clippingu so se nadalje poigrali s hipotetično denarno vrednostjo objav o koronavirusu. Če bi tako nekdo zakupil ves ta bruto medijski čas in prostor, bi ovrednoteno po veljavnih cenikih oglaševalskega prostora račun znašal natanko 136.891.894 evrov.