Intervju Podjetja 18.1.2020 8:45

Direktor hotela Intercontinental Cerović: Vsaka konkurenca je dobrodošla, če je kakovostna

pogovarjala se je Martina Gojkošek

Ljubljana, 18. januarja - Generalni direktor ljubljanskega hotela Intercontinental Miloš Cerović upa, da bo zaenkrat edini petzvedični hotel v prestolnici s svojim uspehom k zviševanju kakovosti in cene spodbudil tudi druge. Konkurenco pozdravlja, če je le kakovostna, medtem ko prostora za tri- ali štirizvezdične hotele v središču mesta ne vidi.

Ljubljana. Direktor hotela Intercontinental Miloš Cerović. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Direktor hotela Intercontinental Miloš Cerović.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Hotel Intercontinental je vrata v Ljubljani odprl leta 2017, zgradil ga je srbski Delta Holding. Lani je prejel nagrado verige za hotel z najučinkovitejšim poslovanjem in poslovnimi rezultati v regiji Južne Evrope. Poleg omenjenega je Intercontinental Ljubljana po rezultatih poslovanja in zadovoljstvu gostov na vrhu lestvice vseh hotelov v IHG skupini, ki zajema prek 5500 hotelov po svetu.

Pred prihodom v Ljubljano je investitor opravil domačo nalogo, je zagotovil Cerović. "Preučili smo statistiko in potencial tržišča - za nas je bil prihod v Ljubljano s hotelom na takšni ravni logična odločitev," je povedal.

Investicija v višini 42 milijonov evrov je seveda ogromna in redkost na tako malih tržiščih, je nadaljeval sogovornik. A medtem ko so prve projekcije kazale na povrnitev vložka v obdobju od 16 do 18 let, po dveh letih poslovanja kaže na poplačilo v okoli 13 letih. Cerović verjame, da se bo na koncu investicija povrnila v 11 ali 12 letih.

"Vse to kaže, kako dobro ta hotel posluje, kako zdravo je to tržišče in koliko je treba vanj vlagati. Smo pionirji luksuznega turizma v Ljubljani in imamo odgovornost pokazati drugim investitorjem, da se ta posel splača. Ljudje se zelo bojijo investicij v turizem, sploh luksuzen. Vsi se osredotočajo na tri, štiri zvezdice. A potem si le eden v morju hotelov, ki so isti - brez identitete, brez znamke, nimaš svoje niše. Verjamem, da mora imeti vsak hotel svojo identiteto, svoj koncept," je poudaril Cerović.

Sam je tudi velik zagovornik hotelskih verig. "Ni enako, če imamo neprepoznaven hotel ali eno od svetovnih znamk. Z znamko postavimo Ljubljano na svetovni zemljevid. To pritegne druge investicije, pridejo tudi nove letalske družbe. Eden glavnih razlogov, zakaj je denimo British Airways odprl linijo z Ljubljano, je to, da imajo (po prihodu Intercontinentala) primerno namestitev za svoje goste. Doslej tega ni bilo," je dejal prvi mož luksuznega hotela.

Glede konkurence - nov hotel raste tudi nasproti Intercontinentala - pa je Cerović poudaril: "Vsako novo hotelsko investicijo vidim kot pozitivno, če je le kakovostna in če gre za dober koncept s svetovno znamko, ki je prepoznavna zunaj meja Slovenije. Medtem pa hotel s tremi ali štirimi zvezdicami, brez identitete in znamke, v središču mesta vidim kot nesmotrno potezo. To ni dobro ne za ljubljanski turizem ne za naš hotel."

Lani 75-odstotna zasedenost

Intercontinental Ljubljana je leta 2018 beležil 65-odstotno zasedenost, kar je za novo odprti hotel "izredno", je poudaril sogovornik. V 2019 se je zasedenost dvignila na 75 odstotkov. "Po zasedenosti nič ne zaostajamo za konkurenco, imamo pa skoraj 70 odstotkov višje cene. To pove, kako veliko je tržišče za petzvezdične hotele v Ljubljani in koliko so ljudje pripravljeni plačati za kakovost," je ocenil.

V prihodnjih letih želijo doseči rast tako zasedenosti kot cen. "A sami ne moremo zviševati cen, tržišče mora rasti z nami," je izpostavil Cerović. "Imamo proizvod, ki bi ga v Londonu lahko prodali za 600 funtov, v Parizu za 500 evrov, tukaj pa cene ne moremo postaviti niti pri 200 evrih. To je tudi posledica majhnega in nerazvitega tržišča. Zato pozivam svoje kolege, naj se ne bojijo dvigniti cen," je dejal.

Tuji turisti Ljubljano še vedno vidijo kot nizkocenovno destinacijo s poceni restavracijami, omejeno ponudbo zabave in večinoma tri- in štirizvezdičnimi hoteli. Cerović se strinja z aktualnimi turističnimi strategijami Slovenije in Ljubljane, poudaril pa je, da trajnost ne more biti edini dejavnik: "Trajnost je pomembna, ni pa prioriteta gostov, ni odločilni dejavnik, ki jih spodbudi k obisku določene destinacije."

Od ljubljanske mestne občine pričakuje jasno vizijo glede prihodnosti njene turistične ponudbe za vseh 12 mesecev v letu, medtem ko je zdaj zelo očitna sezonskost. "Od maja do oktobra so hoteli zasedeni 90-odstotno in ni mogoče najti proste sobe. Na drugi strani pa v zimskem obdobju vsi skušamo privabiti gosta iz istega bazena. Vsak misli, da ga lahko privabi le z nižjo ceno. Mi se tega ne gremo, imamo svojo kakovost, proizvode in storitev in na tem temelji naša ponudba. Vpliv na tržišče pa je zelo slab," je ocenil sogovornik.

Ni treba, da je Ljubljana luksuzna ali butična destinacija, mora pa biti jasno, kaj je njen cilj. "V samem središču mesta ob tem ne more biti hotelov s tremi ali štirimi zvezdicami. Če smo na Slovenski cesti, mora biti hotel petzvezdičen. So tudi destinacije, ki niso petzvezdične, a se ve, kakšni so hoteli v mestnem središču," je dejal.

Lokacija nove investicije znana v nekaj mesecih

Lastnik hotela Intercontinental ob tem napoveduje gradnjo novega hotela v Ljubljani. Ta bo na ravni štirih do petih zvezdic in bo dopolnil ponudbo Intercontinentala.

"Želimo zgraditi hotel, ki bo tehnološko napreden, skoraj futurističen, deloval bo pod znamko Holiday Inn. Odpreti ga želimo v letih 2021 ali 2022. Imel bo okoli 170 sob in bo spodbudil Intercontinental, da bo še bolj visokokakovosten, medtem ko bo prvi prevzel del skupin, kongresnega in konferenčnega turizma," je vizijo predstavil Cerović.

Cilj novega hotela je izkoristiti obstoječe niše, ki so jih prepoznali v prvih letih delovanja Intercontinentala, in hkrati prek sinergij povečati dobičkonosnost. "Stroški plač v Sloveniji so eni najvišjih v Evropi; če dosežemo sinergijo med dvema hoteloma, je to pozitivno za oba," je dejal sogovornik.

Lokacijo hotela naj bi razkrili v prihodnjih mesecih, ciljajo pa na pozicijo, ki omogoča dostop do mestnega središča peš v 10 minutah, ni daleč od avtoceste ter je dostopna za avtobuse.

Širše pa glede prihodnjih načrtov sogovornik poudarja, da jih ne mikajo obala ali druge sezonske destinacije. "Radi imamo poslovne hotele, naše prihodnje investicije bodo v Zagrebu, Beogradu, Tirani, morda tudi v Skopju," je napovedal.

"Osredotočamo se na države bivše Jugoslavije, saj v njih vidimo ogromen potencial za rast turizma. Gre za še nedotaknjene, neizkoriščene destinacije, v katerih vidimo veliko prostora za znamko, kot je Intercontinental. Videli smo uspeh, ki smo ga dosegli v Ljubljani, in na krilih tega uspeha želimo enako filozofijo in strategijo prenesti na druga tržišča v regiji," je zaključil.