Podjetja 8.10.2019 11:48

Novi odsek proge Maribor-Šentilj bo gradil konzorcij s Pomgradom na čelu

Ljubljana, 8. oktobra - Novi odsek železniške proge Maribor-Šentilj bo gradil konzorcij podjetij Pomgrad, Kolektor, SŽ-ŽGP, GH-Holding in Gorenjska gradbena družba. Odločitev o izbiri ponudnika je že pravnomočna, sledil bo podpis pogodbe. Dela, ki jih je izvajalec ocenil na slab 101 milijon evrov, naj bi se začela v začetku prihodnjega leta.

Maribor, železniška postaja Šentilj. Nadgradnja železniškega odseka na Šentilju. Logotip izvajalca del, podjetja Pomgrad. Foto: Bor Slana/STA Arhiv STA

Maribor, železniška postaja Šentilj.
Nadgradnja železniškega odseka na Šentilju.
Logotip izvajalca del, podjetja Pomgrad.
Foto: Bor Slana/STA
Arhiv STA

Gradnja omenjenega odseka, ki predvideva tudi gradnjo novega predora Pekel in novega viadukta Pesnica, je ena od faz modernizacije železniške proge Maribor-Šentilj. Na razpis direkcije za infrastrukturo so prispele tri ponudbe, poleg izbranega izvajalca sta ponudbi oddala še turški Cengiz in avstrijski Strabag, a sta obe ponudbi presegli limitirano vrednost, določeno pri 101 milijonu evrov (z DDV). Cengiz je dela ocenil na 117,4 milijona evrov, Strabag pa na 136,6 milijona evrov.

Kot so danes za STA pojasnili na direkciji, je odločitev o izbiri izvajalca konec prejšnjega tedna postala pravnomočna, sledil bo podpis pogodbe. Rok za izvedbo del je 30 mesecev od začetka gradnje. Ta se bo začela predvidoma v začetku leta 2020, saj mora izvajalec po podpisu pogodbe izdelati še del projektne dokumentacije za izvedbo.

Nadgradnja železniške proge med Mariborom in Šentiljem, ki, kot omenjeno, teče v več fazah, je sicer ocenjena na 253,7 milijona evrov, pri čemer je predvideno financiranje z evropskimi sredstvi v okviru kohezijskega sklada v višini 101 milijona evrov.

Železniška proga Maribor-Šentilj, dolga skoraj 16 kilometrov, poteka skozi območje Slovenskih goric in pelje skozi dva predora ter ustavlja na dveh postajah in dveh postajališčih. Odsek je bil zgrajen že leta 1846 v okviru gradnje Južne železnice med Dunajem in Trstom.

Medtem ko je od Sežane do Maribora železniška proga zgrajena kot dvotirna, je med Mariborom in Šentiljem oz. državno mejo enotirna. Proga je potrebna obnove, saj ni več ustrezna niti glede tehničnih parametrov niti glede zmogljivosti in kot taka ne zadošča več zahtevam sodobnih prevoznih potreb.