Podjetja 21.7.2019 8:20

Ajdovska Pivovarna Pelicon beleži rast prihodkov

Ajdovščina, 21. julija - Pivovarna Pelicon iz Ajdovščine, ki deluje šest let, je lani ustvarila okoli 584.000 evrov čistih prihodkov od prodaje, letos pa bodo ti po napovedih še večji. Kot pravi soustanoviteljica mikropivovarne Anita Lozar, naj bi prihodki ob koncu leta znašali približno 900.000 evrov, ustvarjeni dobiček pa bo šel v razvoj.

Ajdovščina. Pivo Pelicon. Foto: Anže Malovrh/STA Arhiv STA

Ajdovščina.
Pivo Pelicon.
Foto: Anže Malovrh/STA
Arhiv STA

Kot izhaja iz izkaza poslovnega izida za lani, objavljenega na spletnih straneh Ajpesa, je Pivovarna Pelicon lani ustvarila 25,7 odstotka več prihodkov kot predlani, čisti dobiček pa je znašal 4900 evrov, potem ko je bil v letu 2017 pri 39.200 evrov.

Lozarjeva je za STA povedala, da so se prihodki pivovarne v prvem letošnjem polletju okrepili za 25 odstotkov, ob koncu leta pa pričakujejo približno 30-odstotno rast prodaje. Višine načrtovanega dobička ob koncu leta ne razkriva, pojasnjuje pa, da s partnerjem Matejem Peliconom dobiček vlagata v razvoj pivovarne, ki zaposluje šest ljudi, ob študentski pomoči in pomoči družinskih članov pa jih dela deset.

Pivovarna sicer svoja piva prodaja v Sloveniji in Italiji, z letošnjim poletjem pa so se odločili še za vstop na hrvaški in danski trg. V mali ajdovski pivovarni, ki se povezuje tudi z ostalimi malimi pivovarji v okolici in Sloveniji, jim kapacitete omogočajo izdelavo do 250.000 litrov piva, trenutno pa jih izdelajo okrog 200.000 litrov.

Leta 2013 sta Lozarjeva in Pelicon začela osvajati trg le z enim izdelkom, od takrat nabor izdelkov širita. V letošnji poletni ponudbi je devet različnih piv, temu pa dodajajo tudi različne dodatke, od ingverja, marelic, začimb in celo polente.

"Počasi smo v teh šestih letih rasli, videli smo, kje imamo pomanjkljivosti in jih počasi začeli odpravljati. Našo ponudbo smo počasi izboljševali, začeli pivo polniti v steklenice. Trenutno polovico piva prodamo v steklenicah, polovico pa kot točenega v gostinskih lokalih, kar prej nismo ponujali. Slednje namreč za seboj potegne tudi druge stvari, od inštalacije sistema do rednega vzdrževanja, kozarcev, podstavkov in komunikacije," je povedala Lozarjeva.

Pred približno letom dni so začeli sodelovati s trgovskimi verigami. "In to spet potegne za seboj določene stvari, povečanje količin je le tisti 'sladki' problem ob tem," je še dejala soustanoviteljica pivovarne, ki je spomladi na trg poslala tudi prvo brezalkoholno pijačo, tonik s pravim kininom. Naprodaj je tudi v trgovinici ob pivovarni, kjer ponujajo tudi domači gin iz žganjarne njihovega sodelavca.