Mediji 10.2.2019 20:57

Portal 24ur.com beleži 20-letnico delovanja

Ljubljana, 10. februarja - Vodilni slovenski spletni portal 24ur.com, ki sodi pod okrilje medijske hiše Pro Plus, danes obeležuje 20. rojstni dan."Pred 20 leti je tipka enter v svetovno spletno omrežje poslala danes najbolj brano slovensko spletno stran in s tem zapisala zgodovino internetnega prostora," je ob tej priložnosti zapisal prvi mož portala Jure Tepina.

Ljubljana. Uredništvo portala 24ur.com. Foto: POP TV

Ljubljana.
Uredništvo portala 24ur.com.
Foto: POP TV

Slovenci polovico svojega časa, ki ga preživijo na internetu, preživijo na omenjeni spletni strani. "Četrtina vseh svojo internetno pot dnevno začne na 24ur.com in pri nas je 43 % več obiskovalcev kot na drugo in tretje uvrščeni spletni strani, po raziskavi DotMetrics, edini uveljavljeni meritvi v Sloveniji," v zapisu na portalu dodaja Tepina.

"V vseh teh letih so različne ekipe 24ur.com s pomočjo vseh novinarskih ekip Pro Plusa postavljale vsebinske mejnike, odkrivale zgodbe, nepravilnosti v politiki, gospodarstvu in še kje. /.../ Programerji in dizajnerji ProPlusa so 20 let skrbeli, da smo najprej praktično pokopali te 20 let stare standarde, potem pa bili vedno korak pred spletno konkurenco. Naši predhodniki, ekipe Erike in Barbare Repovž, Marjana Kokota ter kasneje Denisa Oštirja, so postavili izjemno izhodišče, na katerem lahko mi razpenjamo jadra prihodnosti," je še zapisal Tepina.

Ob tem poudarja, da uredniki vsako minuto vedo, kaj in kako močno bralce zanima članek v točno določenem trenutku, a da to ni njihovo izključno vodilo. "V kolikor bi bila pomembna zgolj količina klikov, ne pa kakovost vsebine, bi nas zelo kmalu lahko nadomestila umetna inteligenca ali pa že preprost algoritem. Če želimo ostati tako uspešna spletna stran, moramo najti pravo, človeško, novinarsko razmerje med ponudbo in povpraševanjem."

"Nimamo namena vsiljevati vsebin ali "pametovati" našim bralcem, kar pa seveda ne pomeni, da vam ne bomo ponudili tudi ogromno poglobljenih vsebin, pomembnih za našo lokalno in globalno okolje. Vedno bomo ponujali tako lahkotno vsebino kot težjo, družbeno pomembno. Izbiro, kaj boste brali, pa vedno prepuščamo vam," je dodal.

Pri tem po navedbah Tepine ne drži, da prilagajajo svojo vsebino glede na raziskave zadnje dni v mesecu, da bi "lovili" klike in uvrstitev na lestvici branosti, ali da iščejo zavajajoče naslove v želji po številčnejših klikih.

"Ko gledamo v prihodnost, je še bolj jasno, da bodo vaše uporabniške navade bistveno vplivale na podobo nas in spleta naslednjih 20 let. Jasno je, da se bo moralo tudi slovensko pravno okolje navaditi na globalizacijo in se prilagoditi. Konkurenca se danes ne začne na koncu vasi, temveč gre za svetovne spletne gigante, ki imajo odvezane roke pri zaslužkih in nobenih omejitev pri vsebini. Uspešno se izogibajo vsem poskusom uredniškega ali etičnega nadzora nad vsebino ter tako mastno služijo na vaš in naš račun. A njihovi algoritmi in umetna inteligenca ne bodo nikoli uspeli razumeti uspešnih slovenskih zgodb. Tem trendom se bomo vedno prilagajali mi in jih tudi narekovali, a eno bo ostalo nespremenjeno. Še vsaj naslednjih 20 let bo vsebina na 24ur.com kraljica," je članek ob obletnici zaključil Tepina.