Turizem 18.11.2018 10:30

Vlaki na Bohinjski progi vse bolje zasedeni

Nova Gorica, 18. novembra - Potniški vlaki na Bohinjski progi med Novo Gorico in Jesenicami so zelo dobro zasedeni. Približno polovica vseh potnikov je tujcev, za katere je vožnja po tej slikoviti železnici edinstveno doživetje, je za STA povedal Matjaž Marušič iz Operativne iniciative za Bohinjsko progo. Zaradi lepega vremena se je turistična sezona podaljšala v jesen.

Koper. Železniški tir. Foto: Stanko Gruden/STA Arhiv STA

Koper.
Železniški tir.
Foto: Stanko Gruden/STA
Arhiv STA

"Ta proga ima pomembne potenciale za to, da postane učinkovit povezovalni element turističnih destinacij severozahodne Slovenije, s tem pa privlačnejša in uporabnejša tudi za vsakodnevne potrebe lokalnega prebivalstva. Ne smemo pozabiti, da je tudi sloviti Lonely Planet popotnikom priporočil tako obisk Julijskih Alp kot vožnjo po Bohinjski progi," je povedal Marušič.

V velikem razmahu je kolesarski turizem, saj se s posameznimi vlaki prepelje tudi po 60 koles. Avtovlak, katerega zmogljivost je 30 vozil, v turističnih konicah pogosto ne more sprejeti vseh na prevoz čakajočih avtomobilov. Zelo uspešna je tudi letošnja sezona izletov z muzejskim vlakom, saj so bile skoraj vse od 26 rednih voženj razprodane.

V zadnjih treh letih je bilo na Bohinjski progi uvedenih nekaj drobnih, a pomembnih izboljšav, doseženih v sodelovanju Operativne iniciative za Bohinjsko progo, občin in turističnih organizacij s Slovenskimi železnicami in ministrstvom za infrastrukturo.

Med infrastrukturnimi pridobitvami Marušič kot najpomembnejše izpostavlja izgradnjo novega postajališča v Solkanu, ureditev postajnega platoja v Bohinjski Bistrici in sanacijo plazu pri Grahovem.

Avtovlak je dobil prenovljen potniški vagon z edinstveno potujočo razstavo o inženirju Maksu Klodiču, komercialne vožnje avtovlaka pa so bile podaljšane do Nove Gorice. Povečale so se kapacitete za prevoz koles na potniških vlakih, izboljšano je bilo informiranje potnikov, uvedena je bila vlakovna povezava Sežane z Jesenicami tudi ob vikendih v juliju in avgustu.

V prihodnje bi bilo potrebno postoriti še marsikaj. Med manjšimi predlogi izboljšav je uveljavitev dvotarifnega cenika za avtovlak, ki bi ta prevoz naredil privlačnejši in ekonomsko učinkovitejši tudi v mesecih izven poletne turistične sezone. Veliko se da narediti tudi na učinkovitejšem in prijaznejšem informiranju uporabnikov ter pri navezavi vlakov z Bohinjske proge na italijansko železniško omrežje v Gorici.

Med nujne dolgoročne ukrepe pa je Marušič nanizal posodobitev voznega parka in modernizacijo železniških peronov in postajališč.

"Nekateri infrastrukturni posegi na Bohinjski progi so krvavo nujni, kot npr. rekonstrukcija postaje Most na Soči, ki danes predstavlja ozko grlo predvsem pri vožnjah avtovlakov, ali ureditev ustreznih peronov na postajah in postajališčih. Bohinjska proga si glede na svoje specifične, zlasti turistične potenciale in glede na svojo ekološko vlogo zasluži posebno obravnavo, zato bo skupaj z vsemi deležniki na lokalnem in državnem nivoju potrebno čimprej oblikovati jasno vizijo razvoja storitev in za to potrebne infrastrukture na tej progi," je zaključil Marušič.