Turizem #družba 16.7.2018 13:07

V Portorožu nastaja tradicionalno jadransko plovilo

Portorož, 16. julija - V nekdanjem skladišču soli Monfort v Portorožu v okviru projekta Mala barka 2 nastaja replika tradicionalnega plovila, istrskega topa. Z gradnjo naj bi tudi oživili in predstavili nekdanjo tradicionalno obrt. V Pomorskem muzeju Sergej Mašera Piran razmišljajo, da bi v Monfortu v prihodnje zrasel restavratorski center, ki bi bil na ogled javnosti.

Portorož, Monfort - nekdanje skladišče soli. Predstavitev poteka gradnje replike tradicionalnega lesenega plovila - Istrskega topa v okviru projekta Mala barka 2, ki jo pripravlja Pomorski muzej. Foto: Mitja Volčanšek/STA

Portorož, Monfort - nekdanje skladišče soli.
Predstavitev poteka gradnje replike tradicionalnega lesenega plovila - Istrskega topa v okviru projekta Mala barka 2, ki jo pripravlja Pomorski muzej.
Foto: Mitja Volčanšek/STA

Portorož, Monfort - nekdanje skladišče soli. Predstavitev poteka gradnje replike tradicionalnega lesenega plovila - Istrskega topa v okviru projekta Mala barka 2, ki jo pripravlja Pomorski muzej. Z desne proti levi: Bruno Fonda, Franco Juri, Uroš Hribar in Tomi Sinožić. Foto: Mitja Volčanšek/STA

Portorož, Monfort - nekdanje skladišče soli.
Predstavitev poteka gradnje replike tradicionalnega lesenega plovila - Istrskega topa v okviru projekta Mala barka 2, ki jo pripravlja Pomorski muzej.
Z desne proti levi: Bruno Fonda, Franco Juri, Uroš Hribar in Tomi Sinožić.
Foto: Mitja Volčanšek/STA

Portorož, Monfort - nekdanje skladišče soli. Predstavitev poteka gradnje replike tradicionalnega lesenega plovila - Istrskega topa v okviru projekta Mala barka 2, ki jo pripravlja Pomorski muzej. Veslačice iz Skupnosti Italijanov Voga veneta Piran. Foto: Mitja Volčanšek/STA

Portorož, Monfort - nekdanje skladišče soli.
Predstavitev poteka gradnje replike tradicionalnega lesenega plovila - Istrskega topa v okviru projekta Mala barka 2, ki jo pripravlja Pomorski muzej.
Veslačice iz Skupnosti Italijanov Voga veneta Piran.
Foto: Mitja Volčanšek/STA

Portorož, Monfort - nekdanje skladišče soli. Predstavitev poteka gradnje replike tradicionalnega lesenega plovila - Istrskega topa v okviru projekta Mala barka 2, ki jo pripravlja Pomorski muzej. Foto: Mitja Volčanšek/STA

Portorož, Monfort - nekdanje skladišče soli.
Predstavitev poteka gradnje replike tradicionalnega lesenega plovila - Istrskega topa v okviru projekta Mala barka 2, ki jo pripravlja Pomorski muzej.
Foto: Mitja Volčanšek/STA

Portorož, Monfort - nekdanje skladišče soli. Predstavitev poteka gradnje replike tradicionalnega lesenega plovila - Istrskega topa v okviru projekta Mala barka 2, ki jo pripravlja Pomorski muzej. Foto: Mitja Volčanšek/STA

Portorož, Monfort - nekdanje skladišče soli.
Predstavitev poteka gradnje replike tradicionalnega lesenega plovila - Istrskega topa v okviru projekta Mala barka 2, ki jo pripravlja Pomorski muzej.
Foto: Mitja Volčanšek/STA

V sklopu čezmejnega projekta Mala barka 2 iz programa Interreg Slovenija-Hrvaška je piranski pomorski muzej prek javnega razpisa izbral ladjedelskega mojstra, ki je začel gradnjo replike istrskega topa. Delo ekipe pod vodstvom ladjedelskega mojstra Tomija Sinožića in nastajanje barke si obiskovalci lahko ogledajo vsak dan, je na današnji predstavitvi povedal direktor muzeja Franco Juri.

Namen gradnje replike tradicionalnega plovila je, da se oživi in predstavi nekoč tradicionalno obrt, ki je bila razširjena tudi ob naši obali in predstavlja pomembno dediščino teh krajev, pa je poudaril piranski podžupan Bruno Fonda.

Po besedah koordinatorja gradnje, kustosa Uroša Hribarja po izgradnji, ki predstavlja tudi obujanje pomembnega primera žive dediščine, načrtujejo sodelovanje s fakulteto za pomorstvo, ki bi barko prevzela v upravljanje in jo uporabila v pedagoške namene. Poleg tega bi iz sodelovanja s fakulteto lahko opravili aplikativne raziskave, s katerimi bi empirično obdelali plovne lastnosti tovrstnega plovila.

Juri pa je izpostavil, da se Monfort zaradi svojih dimenzij in zgodovine ponuja pomorski dediščino, zato želijo, da bi se te prostore tudi v prihodnje uporabljalo za negovanje pomorske dediščine in tradicionalnega ladjedelstva. Konkretno je ambicija muzeja, da bi v sodelovanju z občino v njem dolgoročno uredili restavratorski center za stare lesene barke in gradnjo novih, ki bi bil odprt za javnost, tako da bi dogajanje v njem lahko spremljali turisti, šole itn.

Današnji predstavitvi se je pridružila tudi posadka veslačic iz Skupnosti Italijanov Voga veneta Piran, ki je do Monforta priveslala s topom - manjšo "sestro" tistega, ki nastaja v nekdanjem skladišču soli.

Čezmejni projekt Mala barka 2 se bo zaključil marca 2019 ter je namenjen vrednotenju pomorske dediščine v okviru razvoja kulturnega in trajnostnega turizma obale slovenske-hrvaškega obmejnega območja ter združuje osem partnerjev z obeh strani meje. Vrednost projekta znaša nekaj več kot 2,16 milijona evrov, pri čemer se v 85 odstotkih sofinancira iz nepovratnih sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj.