Turizem 14.7.2018 13:37

Škofja Loka se ob rasti turizma še naprej trudi z večanjem prepoznavnosti

Škofja Loka, 14. julija - Podobno kot drugod po državi je tudi na Škofjeloškem turizem v vzponu. Lani se je obisk povečal za kar 20 odstotkov, povečanje pa pričakujejo tudi letos. Tako v Turizmu Škofja Loka kot v tamkajšnjem turističnem društvu se trudijo, da bi srednjeveško mesto še izboljšalo svojo prepoznavnost in pritegnilo več gostov.

Škofja Loka. Soba, ki predstavlja Škofjeloški pasijon. Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka.
Soba, ki predstavlja Škofjeloški pasijon.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka. Soba, ki predstavlja Škofjeloški pasijon. Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka.
Soba, ki predstavlja Škofjeloški pasijon.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka. Soba, ki predstavlja Škofjeloški pasijon. Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka.
Soba, ki predstavlja Škofjeloški pasijon.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka. Soba, ki predstavlja Škofjeloški pasijon. Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka.
Soba, ki predstavlja Škofjeloški pasijon.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka. Soba, ki predstavlja Škofjeloški pasijon. Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka.
Soba, ki predstavlja Škofjeloški pasijon.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka. Info središče Turističnega društva Škofja Loka. Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka.
Info središče Turističnega društva Škofja Loka.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka. Info središče Turističnega društva Škofja Loka. Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka.
Info središče Turističnega društva Škofja Loka.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka. Info središče Turističnega društva Škofja Loka. Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka.
Info središče Turističnega društva Škofja Loka.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka. Info središče Turističnega društva Škofja Loka. Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka.
Info središče Turističnega društva Škofja Loka.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka. Info središče Turističnega društva Škofja Loka. Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka.
Info središče Turističnega društva Škofja Loka.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka. Info središče Turističnega društva Škofja Loka. Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka.
Info središče Turističnega društva Škofja Loka.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka. Info središče Turističnega društva Škofja Loka. Foto: Tinkara Zupan/STA

Škofja Loka.
Info središče Turističnega društva Škofja Loka.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Kot je za STA povedala vodja Turizma Škofja Loka Andreja Križnar, je bila lanska turistična sezona zelo uspešna, saj so zabeležili 20 odstotkov večji obisk Škofje Loke, pa tudi ponudniki namestitvenih zmogljivosti so bili zelo zadovoljni. Dobili so tudi goste iz večjega števila različnih držav. Letos pa po zelo dobri pomladi pričakujejo še za kakšen odstotek več turistov kot lani.

Medtem ko se nekatera svetovna in morda tudi že slovenska turistična središča že ubadajo s prevelikim številom turistov, pa Škofja Loka rast števila obiskovalcev zagotovo lahko prenese in tovrstnih težav nima, je poudarila Križnarjeva.

Pogrešajo pa v Škofji Loki vsaj en večji hotel za agencijske goste, saj se prav zaradi tega agencije izognejo mestu ali pa si mesto pridejo le na kratko ogledati. Večji hotel bi bil ključen za razvoj stacionarnega turizma, ki sedaj temelji na manjših namestitvenih zmogljivostih. Pri tem je zasebna iniciativa precej močna in že v kratkem se na Spodnjem trgu napoveduje odprtje dveh novih manjših nastanitvenih objektov.

Poleg večjega hotela bi si v Škofji Loki želeli tudi kamp in urejen prostor za avtodome, pa tudi urejeno kopališče na Sori v Puštalu bi bilo dobrodošlo, je za STA pojasnil strokovni delavec Turističnega društva Škofja Loka Marko Pleško in dodal, da to turisti pogrešajo in da je to osnova za stacionarni turizem.

Velikokrat pa turisti v Škofji Loki pohvalijo odnos z domačini in njihovo prijaznost, všeč jim je pristno domače okolje, posebej pa jih navduši tudi srednjeveško mesto jedro. Pleško sicer meni, da bo treba še poskrbeti, da se mestno jedro do konca uredi in se označijo še nekateri kulturni spomeniki. Velika pridobitev pa je bila preusmeritev tranzitnega prometa na obvoznico.

Letošnja novost škofjeloškega turizma je marca odprta Pasijonska soba, ki je osrednji informacijsko-predstavitveni prostor Škofjeloškega pasijona, a bo šele jeseni povsem dokončana. Skupaj s Pasijonsko sobo je nove prostore v Thalerjevi hiši na vogalu med Cankarjevim in Mestnim trgom dobilo tudi Turistično društvo Škofja Loka, ki deluje kot info center za škofjeloško občino in poleg informacijskih materialov ponuja tudi bogato izbiro domačih pridelkov ter izdelkov domače in umetnostne obrti.

Letos so v info centru podaljšali tudi delovni čas in zagotovili, da je ta v glavni sezoni odprt vse dni v tednu. Na račun Pasijonske sobe so namreč dobili dodatnega zaposlenega in so sedaj že trije. Posebej se ukvarjajo tudi z organizacijo številnih prireditev. Avgusta bodo na novem prizorišču, na dvorišču Puštalskega gradu pripravili koncert Nuše Derende. Septembra bodo organizirali etnološko prireditev Praznik prosa, vsako leto pa pripravijo tudi srečanje z vinarji in sodelujejo pri Historialu in Pisani Loki.

Številne prireditve v Škofjo Loko privabijo veliko obiskovalcev, ki jih je sicer običajno največ avgusta, tudi zato, ker se turisti pri vračanju v svoje domovine ustavijo v Škofji Loki, četudi ta ni na glavnih tranzitnih poteh. V turističnem društvu se skupaj s Turizmom Škofja Loka in občino trudijo, da bi prepoznavnost mesta še povečali, med drugim tudi s promocijo v Ljubljani.