#družba 25.4.2018 12:55

Predsednik Evropskega združenja številke za klic v sili 112: Sodobne tehnologije so nepogrešljive

pogovarjala se je Polona Šega

Ljubljana/Bruselj, 25. aprila - V sistemu zaščite in reševanja so sodobne tehnologije nepogrešljive, opozarja predsednik Evropskega združenja številke za klic v sili 112 Demetrios Pyrros. Na mednarodni konferenci združenja, ki se je začela danes v Ljubljani, bodo med drugim obravnavali tudi možnosti, ki jih ob novih izzivih na obravnavanem področju ponujajo sodobne tehnologije, je dejal v pogovoru za STA.

Ljubljana. Reševalno vozilo, nujna medicinska pomoč, reševalci, številka 112. Foto: Anže Malovrh/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Reševalno vozilo, nujna medicinska pomoč, reševalci, številka 112.
Foto: Anže Malovrh/STA
Arhiv STA

Osnovna naloga združenja, ki bo prihodnje leto praznovalo svojo 20-letnico, je evropsko javnost ozaveščati o številki za klic v sili 112. "Toda ne gre le za številko. Hkrati je pomembna tudi tehnologija, ki ljudem omogoča hiter dostop do služb za zaščito in reševanje," je poudaril predsednik združenja s sedežem v Bruslju. Čas je namreč v sistemu zaščite in reševanja zelo pomemben, je spomnil.

Tokratna konferenca bo v treh dneh po njegovih besedah ponudila veliko vsebin s področja novih tehnologij, za katere bodo med drugim poskrbeli predstavniki različnih podjetij. Sodelovala bodo svetovno znana podjetja, kot so Google, Facebook, Twitter in Microsoft. Tehnološki napredek je sistemu pomagal, da je bolj učinkovit, je dejal Pyrros. "Če so se ta podjetja odločila za sodelovanje na konferenci, veste, da se dogaja nekaj res pomembnega," je nakazal.

Ljudje so danes po njegovih besedah tako navajeni na uporabo mobilnih telefonov in različnih aplikacij, da tudi v primeru nesreč iščejo informacije preko njih. Glede na to je zelo pomembno, da dobijo točne informacije, ne pa zavajajočih, je poudaril.

Na konferenci bodo predstavili tudi projekte, na katere je združenje še posebej ponosno. Med njimi je denimo rešitev, s katero lahko natančneje določijo kraj dogodka, ki ga je po pametnem telefonu sporočil uporabnik številke za klic v sili 112.

V Evropi je približno 70 do 80 odstotkov klicev v sili opravljenih s pametnih telefonov, vendar pa posredovana informacija pogosto ne vsebuje dovolj natančnih podatkov o kraju dogodka. Če pa je klic opravljen s pametnega telefona, ki ima vgrajeno omenjeno rešitev, se avtomatično aktivira storitev za poročanje službi za zaščito in reševanje o kraju dogodka. Tega s pomočjo omenjene rešitve po sogovornikovih besedah v veliki večini primerov ugotovijo v radiju manj kot 50 metrov.

Na tak način je denimo hitreje mogoče priti do poškodovanih v nesreči, je ponazoril. Pri tem je omenil primer iz Estonije, ko je na številko 112 poklical otrok in sporočil, da je njegova mama padla. Povedal je le številko stanovanja, ni pa znal povedati niti ulice niti hišne številke. A uporaba omenjene rešitve je reševalcem omogočila, da so našli stavbo, v njej pa stanovanje, saj je otrok vedel za številko stanovanja. "Tako so žensko rešili," je povedal.

Ob nepričakovanem dogodku ljudi lahko zajame panika in ne vedo, kje so, tako da ne morejo sporočiti kraja dogodka, je opozoril.

"Tehnologija je torej že tu, pripravljena, da jo vlade in službe za zaščito in reševanje uporabijo," je pozval. Po njegovih besedah je to do zdaj zunaj EU že storila Nova Zelandija, v EU pa osem držav članic, in sicer Slovenija, Avstrija, Belgija, Estonija, Finska, Islandija, Litva in Velika Britanija.