#družba 14.2.2018 13:22

Konzularni storitvi SMS obveščanja se pridružuje Telemach

Ljubljana, 14. februarja - Storitvi obveščanja državljanov o možnostih nujne konzularne pomoči prek sporočil SMS, pri kateri sta v dosedanjih štirih mesecih delovanja sodelovala mobilna operaterja A1 in BOB, se v četrtek pridružuje Telemach, so danes povedali na zunanjem ministrstvu. Te možnosti uporabnikom še vedno ne nudi Telekom.

Ljubljana.
Podjetje Telemach, logotip.
Foto: Tamino Petelinšek
Arhiv STA

Državljani, ki potujejo v tujino, lahko od konca lanskega septembra prejmejo brezplačno sporočilo SMS s podatki, kam se lahko obrnejo po pomoč, če bi se znašli v težavah. Storitev se aktivira samodejno.

Kot je izmeril operater A1, je bilo v običajnem tednu januarja, ki ni vključeval praznikov ali počitnic, poslanih 60.000 sporočil. Na podlagi tega je pričakovano skupno število v celotnem obdobju večje od 1,5 milijona, je na novinarski konferenci na MZZ pojasnil vodja konzularne službe Andrej Šter.

Doslej so bili te storitve deležni le naročniki mobilnih storitev operaterja A1 in manjšega podizvajalca BOB, s četrtkom pa se jim pridružujejo tudi naročniki Telemacha. Skupaj bodo tako zajeli že dobro polovico uporabnikov slovenske mobilne telefonije, je poudaril Šter. "Seveda bomo veseli in bomo odprtih rok sprejeli še dodatne, zlasti pričakujemo, da se bo storitvi pridružil največji slovenski operater," je dodal.

Kot je še pojasnil, so Telekomu ponudbo že dali, a se zaenkrat še ni odločil za sodelovanje. Pričakujejo, da bo pozitivna izkušnja v prvih štirih mesecih dodatna vzpodbuda za Telekom ali njihove naročnike. Prepričani so namreč, da storitev predstavlja višji standard konzularne zaščite za Slovence, ki potujejo v tujino, saj bistveno skrajšuje pot, po kateri konzularna služba lahko ponudi svojo storitev.

Glede izkušenj v prvih mesecih delovanja je Šter še dejal, da je bila na začetku storitev popolna novost in med odzivi so bila pogosto vprašanja, zakaj je nekdo sploh prejel to sporočilo. Poleg tega je bilo na začetku veliko število klicev, trenutno pa jih je že manj in so bolj utemeljeni.

"Tisti, ki zares potrebujejo konzularno zaščito, zares potrebujejo ta kontakt," je poudaril. "Če bo ta storitev ponudila en sam samcat oporni element za odpravo njihovih težav, potem smo svoj namen dosegli," je še povedal in dodal, da je pozitivnih primerov reševanja težav mnogo. Med njimi navaja izgubo dokumentov, prtljage, denarja, pa tudi potrebo po informacijah, kako zapustiti določeno državo.

Šter je opozoril, da Slovenija nujne konzularne pomoči ne more nuditi nekomu, ki ni slovenski državljan. V takih primerih priporoča odjavo od storitve. To priporoča tudi tistim, ki živijo na območjih, kjer prejmejo SMS zaradi telefonskega signala iz druge države. Doslej je bilo odjav od storitve vsega skupaj 40.

Tovrstno storitev so še pred Slovenijo med drugim uvedle Slovaška, Španija in skandinavske države, medtem ko sta jo denimo Švica in Velika Britanija še nadgradili v smeri predhodne prijave in nato obveščanja po meri naročnika. Na nadgraditev se pripravljajo tudi na ministrstvu, a zaenkrat še ni pogojev za uresničitev, je zaključil Šter.