Podjetja 13.9.2017 12:44

Toast iz tovarne v Kragujevcu za celoten Balkan

Kragujevac, 13. septembra - Podjetje Don don, ki je leta 1994 začelo s proizvodnjo peciva v Sloveniji, se je do danes razširilo na območje nekdanje Jugoslavije in še širše. Zadnja pridobitev je tovarna toasta v Kragujevcu, edina tovrstna tovarna v regiji. Vrednost naložbe je deset milijonov evrov.

Srbija, Kragujevac.
Tovarna toasta podjetja Don don.
Foto: Elizabeta Gačnik/STA

Srbija, Kragujevac.
Tovarna toasta podjetja Don don.
Foto: Elizabeta Gačnik/STA

Srbija, Kragujevac.
Tovarna toasta podjetja Don don.
Foto: Elizabeta Gačnik/STA

"Tovarna toasta pomeni novo ero za naše podjetje, saj z njo prehajamo na višjo tehnološko stopnjo proizvodnje," je danes na novinarski konferenci v Kragujevcu dejal generalni direktor Don dona Aleš Mozetič.

Don don bo s toastom iz kragujevške tovarne oskrboval celotno regijo. "Zmogljivosti tovarne so načrtovane tako, da bomo lahko pokrivali potrebe po toastu na območju vse od Slovenije do Hrvaške, BiH, Črne gore, Bolgarije in Romunije," je dodal.

Tovarna toasta Žitoprodukt v Kragujevcu je edina tovrstna tovarna v regiji. Vrednost naložbe je 10 milijonov evrov, vsak dan pa iz nje pride 100.000 kosov toasta oz. tri milijone mesečno.

Regionalni direktor proizvodnje Čedomir Brkić je poudaril, da uporabljajo najsodobnejšo tehnologijo priprave te vrste kruha, z naprednimi recepturami in zagotovljenimi posebnimi pogoji za pakiranje v sterilni embalaži, ki zagotavlja podaljšano trajnost toasta z nespremenjenim okusom.

Projekt je stekel proti koncu leta 2015, v začetku leta 2017 so začeli z montažo tehnološke opreme, proizvodnjo pa so vzpostavili junija letos. Proizvodni proces je popolnoma avtomatiziran, od vstopa surovin v tovarno do pakiranja, 43 zaposlenih, ki delajo v treh izmenah, praktično le nadzoruje delo strojev.

Toast v zadnjih letih prevzema vedno pomembnejše mesto v celotni porabi kruha. "Prepoznali smo ta trend," je dejal Mozetič in dodal, da iz tovarne v Kragujevcu prihaja toast z rokom trajanja enega meseca, v njem pa ni dodanih kemičnih izboljševalcev in konzervansov.

Don don se je leta 2003 z odprtjem tovarne na Hrvaškem prvič podal izven matične Slovenije, v Srbijo pa je prišel leta 2008 z nakupom pekarne v Pudarcih v bližini Beograda. "V osmih letih se je zvrstilo 13 prevzemov," je dejal Mozetič in med njimi omenil tudi prevzem Pekarne Grosuplje leta 2015.

Na srbskem trgu ima podjetje trenutno osem industrijskih obratov, skupaj pa skupina Don don šteje 2690 zaposlenih in ustvarja okrog 90 milijonov evrov letnega prometa.

"Prihodnje leto naj bi prihodki prvič presegli 100 milijonov evrov," je povedal generalni direktor podjetja, ki je bilo ustanovljeno v 90. letih kot majhno družinsko podjetje ter konec 90. let oblikovalo blagovno znamko Tvojih pet minut.

Toast v embalaži z napisom Tvojih pet minut prihaja tudi s tekočih trakov tovarne v Kragujevcu, poleg tega pa ga pakirajo tudi v embalažo številnih trgovcev. "Naši ključni partnerji so trgovske verige, delamo praktično z vsemi v regiji," je dejal Mozetič. Več kot 60 odstotkov proizvodnje bo namenjene za izvoz.

V Don donu medtem že načrtujejo nove investicije. "V naslednjih treh letih nameravamo investirati približno 50 milijonov evrov," je povedal Mozetič. Ta denar bo namenjen za gradnjo takšnih visoko tehnoloških tovarn, kot je kragujevška, a v prvi vrsti za nove prevzeme, je dodal.

Glede novih prevzemov je dejal, da imajo največje želje na Hrvaškem, vendar pa so pozorni na priložnosti na vseh trgih, kjer so navzoči, torej v državah nekdanje Jugoslavije ter Bolgariji in Romuniji.