Mediji 22.6.2017 15:40

Reuters Institute: Trend rasti dostopa do novic prek družbenih omrežij se ustavlja

Dunaj, 22. junija - Rast uporabe spletnih družbenih omrežij za dostop do novic se z izjemo ZDA in Velike Britanije v večini držav upočasnjuje, uporaba aplikacije WhatsApp pa ponekod že ogroža vodilni položaj Facebooka, v letošnjem poročilu o digitalnih novicah med drugim ugotavlja Reuters Institute.

Ljubljana Spletna stran družbenega omrežja Facebook. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Ljubljana
Spletna stran družbenega omrežja Facebook.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Zaupanje v medije je še vedno nizko, a so se bolje odrezali klasični mediji. "Le 24 odstotkov sodelujočih v raziskavi meni, da družbena omrežja dobro ločujejo resnična dejstva od izmišljenih, za medije se ta podatek giblje pri 40 odstotkih," je v današnji predstavitvi ključnih ugotovitev poročila na mednarodnem srečanju urednikov, medijskih strokovnjakov in novinarjev GEN Summit na Dunaju dejal Nic Newman iz Reuters Institute.

Najvišjo stopnjo zaupanja v medije znova beleži Finska (62 odstotkov), najnižjo pa Grčija in Južna Koreja (23 odstotkov). V Veliki Britaniji se je delež tistih, ki verjamejo medijem, v letu dni znižal za sedem odstotnih točk na 43 odstotkov.

Poročilo navaja, da je v številnih državah najti povezavo med nezaupanjem v medije in zaznavo politične pristranskosti, posebej v državah z močno razdeljenim političnim prostorom, kot so ZDA, Italija in Madžarska.

Uporaba mobilnih naprav za dostop do novic se je lani znova opazno povečala, pri čemer prednjačijo ZDA, Južna Koreja in Avstralija, navaja poročilo. Posledično se krepi tudi uporaba novičarskih agregatorjev, predvsem Apple Newsa, med mlajšimi uporabniki pa aplikacije Snapchat Discover. Kot nova novičarska platforma se uporablja tudi storitev Amazon Echo.

Več kot polovica (54 odstotkov) anketiranih uporablja spletna družbena omrežja kot vir novic vsak teden. Kot še ugotavlja Reuters Institute, se medijske znamke vedno bolj borijo za prepoznavnost s platformami. Posebna raziskava med 2000 uporabniki v Združenem kraljestvu je pokazala, da se večina spominja načina dostopa do novice (prek Facebooka, Googla itd.), manj kot polovica pa si zapomni medij, ki je novico objavil.

Za novice na spletu v povprečju plačuje eden od desetih uporabnikov, pri čemer navzgor odstopajo države Severne Evrope, slabše od povprečja pa so razmere v Južni Evropi in večini Azije. Zanimiv podatek je, da se je v ZDA delež tistih, ki dostopajo do plačljivih vsebin na spletu, zaradi učinka Trump okrepil za sedem odstotnih točk, je pojasnil Newman.

Raziskava je zajela več kot 70.000 spletnih uporabnikov v 36 državah, med njimi ni Slovenije. Poročilo se je letos osredotočilo na vprašanja zaupanja v dobi lažnih novic, sprememb poslovnih modelov in vloge platform.

GEN Summit, ki od srede do petka poteka na Dunaju, gosti več kot 750 odgovornih urednikov, medijskih inovatorjev in novinarjev iz več kot 70 držav sveta.

Predsednik GEN Peter Bale je poudaril, da srečanje poteka v za medijsko panogo izjemno pomembnem času. V svetu post-resnice in alternativnih dejstev, ko voditelji nekaterih držav napadajo medije kot sovražnike, se še nikoli ni bilo pomembneje osredotočiti na ključna načela delovanja informativnih medijev in iskati odgovore na finančne in tehnološke izzive, ki so izjemni, je dejal.

Na seminarjih in delavnicah nastopa več kot 80 govornikov iz različnih medijskih in tehnoloških podjetij, raziskovalnih ustanov in institutov. Udeleženci razpravljajo o novih načinih dela v uredništvih in uporabi novih tehnologij, predvsem navidezne resničnosti in umetne inteligence, o vplivu spletnih družbenih omrežij na novinarstvo in spremembi poslovnih modelov.