Turizem 27.5.2017 9:07

Z EU denarjem do promocije zaledja pohorskega in istrskega turizma

Slovenska Bistrica, 27. maja - Razvojno informacijski center Slovenska Bistrica je s še petimi slovenskimi in hrvaškimi partnerji kot vodilni partner uspešno kandidiral za evropski denar, namenjen čezmejnemu projektu Živa coprnija. Vrednost projekta, ki bo trajal do konca leta 2019, je 926.000 evrov, od tega 85 odstotkov prispeva Bruselj, 258.000 evrov bodo prejeli Bistričani.

Maribor. Mariborsko Pohorje. Foto: Gregor Mlakar/STA Arhiv STA

Maribor.
Mariborsko Pohorje.
Foto: Gregor Mlakar/STA
Arhiv STA

Kot so pojasnili v bistriškem razvojno informacijskem centru (RIC), je bil njihov projekt izbran kot eden od dvanajstih med 112 oddanimi projektnimi vlogami, z vodilnimi partnerji odobrenih projektov pa bodo pogodbe o sofinanciranju sklenjene v prihodnjih mesecih.

V projektu Živa coprnija bo sodelovalo šest partnerjev iz Slovenije in Hrvaške, poleg RIC Slovenska Bistrica založba Beletrina, Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti, Etnografski muzej Istre, Združenje Val kulture in Občina Pićan.

Pohorje in Istra sta turistični destinaciji, ki večino gostov pritegneta v uveljavljena središča, turizem pa temelji večinoma na športnem (Pohorje) in obmorskem (Istra) turizmu. Obisk je vezan na letne čase, medtem ko je izven sezone na obeh območjih ponudba nezadostna.

Omenjeni projekt pa bo obravnaval prav njuni zaledni območji, Bistriško Pohorje in Osrednjo Istro, kjer obstaja velik potencial, da obiskovalce, ki v regijo že prihajajo, pritegneta z inovativnimi vsebinami, s čimer bi omogočili tudi razpršitev obiska na celotno območje in razbremenitev najbolj obleganih destinacij.

Obe območji sta namreč bogati z naravno in kulturno dediščino, povezuje ju tudi edinstvena bajeslovna dediščina. Tako pohorski gozdovi kot istrska notranjost po pripovedovanju nudijo dom številnim bajeslovnim bitjem, ki tvorijo osnovo za številne zgodbe o ljudeh, naravi in zgodovini območja, na podlagi katerih je moč vsebinsko obogatiti ponudbo. S tem bodo hkrati zavarovali in ohranili tudi ranljivo nesnovno dediščino čezmejnega območja.

Kot še dodajajo partnerji v projektu, je njegov cilj zagotoviti aktivno ohranjanje bajeslovnega izročila obeh območij ter s tem povečati prepoznavnost zapostavljenih delov ter ustvariti nove priložnosti za razvoj.

Med drugim bodo oblikovali čezmejno kulturno-turistično blagovno znamko "Živa coprnija - Bajke Pohorja in Istre", ki bo ponujal inovativne načine doživljanja območij naravne in kulturne dediščine preko zgodb, ki jih bodo obiskovalci odkrivali na vodenih ogledih, s pomočjo lutkarjev in igralcev, ob samostojnem raziskovanju preko digitalnih vsebin ter z organizacijo festivala.