Skupina Gorenje v prvem četrtletju močno okrepila čisti dobiček
Ljubljana, 24. maja - Skupina Gorenje je v prvem v četrtletju v primerjavi z enakim obdobjem lani prihodke zvišala za sedem odstotkov na 305,7 milijona evrov, čisti dobiček pa je povečala za 1,5 milijona evrov na 2,1 milijona evrov. Skupina je zvišala tudi dobiček iz poslovanja, in sicer za 16 odstotkov na 7,9 milijona evrov.
Velenje.
Gorenje.
Foto: Vesna Pušnik Brezovnik/STA
Arhiv STA
Največ prihodkov od prodaje, za 251 milijonov evrov, so ustvarili v temeljni dejavnosti gospodinjskih aparatov, kar v primerjavi s prvim četrtletjem lani predstavlja 3,4-odstotno rast, je Gorenje objavilo na spletni strani Ljubljanske borze.
Dobiček skupine pred obrestmi, davki, depreciacijo in amortizacijo (EBITDA) se je zvišal za 11,6 odstotka na 20,6 milijona evrov.
"Ob tem smo znižali relativno zadolženost, povprečni strošek financiranja ter izboljšali strukturo ročnosti finančnih obveznosti, tako da 66 odstotkov predstavljajo dolgoročni viri. Izdali smo tudi peto izdajo komercialnih zapisov v skupni nominalni vrednosti 40 milijonov evrov ter petletno obveznico v skupni nominalni vrednosti 19,5 milijona evrov," so poudarili.
V skupini so v prvem četrtletju letos okrepili prodajo premijskih in inovativnih pomivalnih in kuhalnih aparatov ter povečali prodajo na trgih zunaj Evrope, pa tudi v Beneluksu in Vzhodni Evropi. Visoke rasti so ustvarili tudi pri prodaji malih gospodinjskih aparatov ter aparatov ogrevalne tehnike.
Na trgih zunaj Evrope so dosegli 37,7-odstotno rast, s čimer zmanjšujejo odvisnost od evropskih trgov. "Pomembno rast smo tako ustvarili v Severni Ameriki, Avstraliji, na Bližnjem in Daljnem vzhodu, Kavkazu ter v Aziji. Zunajevropski trgi v strukturi prihodkov temeljne dejavnosti dom predstavljajo 12,1-odstotni delež, kar je tri odstotne točke več kot pred letom dni," so poudarili.
Prodajo so povečevali tudi na trgih Beneluksa, kjer pridobivajo tržni delež s prodajo izdelkov premijske blagovne znamke Atag. Za pet odstotkov smo povečali prodajo v Vzhodni Evropi, v Ukrajini pa kar za 50 odstotkov.
V strukturi prodaje prvega četrtletja so za skoraj četrtino okrepili prodajo pod premijsko blagovno znamko Asko in za šest odstotkov pod premijsko znamko Atag. Hkrati so izboljšali izdelčno strukturo prodaje velikih gospodinjskih aparatov, tako da so se prihodki od prodaje premijskih aparatov povečali za 13,3 odstotka, inovativnih za skoraj desetino in pomivalnih aparatov za 20 odstotkov, visoke rasti pa beležijo tudi pri malih gospodinjskih aparatih (32,3 odstotka) ter ogrevalni tehniki, so še pojasnili v Gorenju.