Podjetja 26.3.2017 9:03

Plastika Skaza lani z rastjo prihodkov

Velenje, 26. marca - Plastika Skaza, ki letos obeležuje 40 let delovanja, je lani ustvarila 35,2 milijona evrov prihodkov, kar je 13 odstotkov več kot leto prej. Za naložbe je družba lani namenila pet milijonov evrov, predvsem v nove poslovne in proizvodnje prostore, tako da imajo danes 15.000 kvadratnih metrov delovnih površin, so sporočili iz Plastike Skaza.

Ljubljana. Direktorica podjetja Plastika Skaza Tanja Skaza. Foto: Anže Malovrh/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Direktorica podjetja Plastika Skaza Tanja Skaza.
Foto: Anže Malovrh/STA
Arhiv STA

Proizvodnja v družbi je v več kot 90 odstotkih namenjena izvozu, kjer ohranjajo mesto razvojnega dobavitelja za vrsto svetovnih multinacionalk s področja avtomobilske, pohištvene, elektro industrije in opreme za dom. Izdelčne znamke Skaza, ki so namenjene izvozu, so pomembne za stabilnost in načrtovanje poslovanja, hkrati pa so mednarodne reference tudi izjemen certifikat kakovosti in zanesljivosti.

Vendar v Skazi že nekaj let krepijo pozicijo tudi lastne blagovne znamke. Zanjo so oblikovali dve tržni liniji Style your Life, v katero so uvrstili izdelke za dom in bivanje v naravi, ter Style your Eco, v katero sodi izjemen prodajni hit, kompostnik Bokashi Organico za domačo uporabo, za katerega prav letos načrtujejo temeljite oblikovalske spremembe.

Plastika Skaza zaposluje 320 ljudi, letos pa nameravajo zaposliti še okoli 30 novih sodelavcev, predvsem s področja informacijske tehnologije, razvoja in tehnologije.

Uspešnost poslovanja se odraža tudi na ravni nagrajevanja zaposlenih. Povprečna bruto plača se je v letu 2016 dvignila na 1689 evrov, leto prej pa je znašala 1515 evrov na zaposlenega. V Skazi pa so tudi krepko dvignili sredstva za dodatno izobraževanje zaposlenih, in sicer iz slabih 92.000 v letu 2015 na skoraj 207.500 evrov v letu 2016.

"Spremljanje razvojnih dosežkov v panogi plastike preko strokovnih srečanj doma in v tujini, informacijska tehnologija in digitalizacija, dizajn ter inovativni trženjski pristopi so ključne vsebine dodatnega izobraževanja, ki ga je potrebno nenehno osveževati, da podjetje ostaja v ospredju in med vodilnimi v panogi na svetu," navajajo v Plastiki Skaza.

Proizvodnja je skoraj v celoti avtomatizirana, robotizirana in v veliki meri tudi že digitalizirana. Kljub temu bodo za digitalizacijo procesov v podjetju letos namenili dobršen del načrtovanih naložb, ki bodo ponovno presegle pet milijonov evrov, saj želijo biti med prvimi na poti v pametno tovarno oz. industrijo 4.0. Prav tako nenehno dvigujejo odstotek okolju prijaznih materialov - reciklatov. Danes reciklirana plastika predstavlja okoli 30 odstotkov njihovega vhodnega materiala, do leta 2020 načrtujejo, da bo teh materialov že okoli polovica.

Za letos v Plastiki Skaza napovedujejo 38 milijonov evrov prihodkov, nadaljnjo rast vseh drugih ključnih kazalcev poslovanja, vključno z rastjo plač, ki se bodo približale dvema tisočakoma bruto in naložb v izobraževanje zaposlenih, ki bodo znašale okoli 221.000 evrov.